Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dynamisk HR-chef til Toldstyrelsen

Toldstyrelsen

Østjylland

Indrykket
02-08-2019

Som HR-chef skal du sætte retningen for at udvikle kompetente ledere og medarbejdere i Toldstyrelsen, og du skal drive komplekse udviklings- og driftsprocesser sammen med kolleger i alle dele af organisationen.  Du går foran sammen med ni engagerede, specialiserede og udviklingsorienterede HR-medarbejdere, så vores mål om smidig handel og effektiv toldkontrol kan efterleves.

Kompetent ledelse, kompetenceudvikling og solide HR-processer

Toldstyrelsen er i gang med en markant forandringsproces, og HR spiller en nøglerolle i udviklingen. Samtlige toldsystemer skal udskiftes frem mod 2025, og Toldstyrelsen samarbejder med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen om udvikling af de nye it-systemer. Samtidig er styrelsen fortsat under opbygning, og alderssammensætningen betyder, at vi i de kommende år skal håndtere generationsskifte af specialiserede medarbejdere og ledere.

Du vil blive ansvarlig for HR-kontorets opgaver, som omfatter:

  • Fortsat etablering og udvikling af Toldstyrelsen som en forandringsparat og effektiv organisation med høj medarbejdertilfredshed.

  • Kompetenceafdækning, udvikling og uddannelse af styrelsens medarbejdere og ledere og videreudvikling af det i 2019 nystartede Toldakademi.

  • Styrelsesspecifik onboarding af nye ledere og medarbejdere.

  • Ledelsessparring og HR-rådgivning på strategisk, taktisk og operationelt niveau.

  • Sekretariatsbetjening af Samarbejdsorganisationen, Arbejdsmiljøorganisationen, Uddannelsesudvalget og Uniformsudvalget.

  • Strategisk sparringspartner for direktionen og direktøren.

 

 HR består af ni dedikerede specialister, hvis engagement, kompetencer og samarbejde danner udgangspunktet for et godt socialt miljø. To medarbejdere er placeret i Køge og syv i Aarhus, som er vores hovedsæde. Der må forventes mødeaktivitet på vores i alt 34 lokationer i hele Danmark.

Du bliver en del af Toldstyrelsens ledergruppe, som består af ca. 40 ledere. HR er organisatorisk placeret i underdirektørområdet Stab, der består af i alt seks kontorer med hver sin kontorchef. Underdirektør for Stab er p.t. ubesat og forventes besat senere i 2019.

Vi er en del af Skatteministeriets koncern og arbejder sammen på tværs af Skatteforvaltningen. HR arbejder særligt sammen med Administrations- og Servicestyrelsen, der bl.a. løser koncernens tværgående HR-opgaver i forhold til uddannelse, løn og rekruttering. Du vil sammen med HR cheferne fra de øvrige styrelser indgå i et tværgående HR-ledernetværk for hele Skatteforvaltningen.

Passioneret personaleleder med stærke samarbejdsevner og skarpe kommunikationsegenskaber

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og stor erfaring med ledelse af specialister. Du er en dygtig personaleleder, der sætter retning, har gennemslagskraft og har dokumenterede resultater. Da HR-området i Toldstyrelsen fortsat er under opbygning, er det vigtigt, at du tænker nyt og tænker strategisk. Det er også vigtigt, at du har blik for tværgående samarbejde, da vi samarbejder bredt internt i Toldstyrelsen og med den øvrige del af Skatteforvaltningen og Skatteministeriets koncern. Du har stærke kommunikative evner og kan skabe gode relationer både internt og eksternt.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, dit CV og dokumentation for din uddannelse via linket Søg stillingen senest onsdag den 21. august 2019.

Har du spørgsmål i forbindelse med stillingen, kan du kontakte kontorchef for Direktionssekretariatet Sofie Britze, på 72 37 30 30 eller rekrutteringspartner Simone Senholt på, 72 37 66 82.

Vi forventer at holde 1. samtaler den 26. og 27. august 2019 og 2. samtaler fredag den 13. september 2019.

Der vil blive anvendt test og cases i rekrutteringsforløbet.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på varige vilkår, men der vil eventuelt være mulighed for ansættelse på åremål. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Ansættelsessted er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil indtil videre være Slet Parkvej 1-3, 8310 Tranbjerg J. 

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIG af Politiets Efterretningstjeneste (PET). Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Om Toldstyrelsen

Toldstyrelsen understøtter smidig handel på tværs af Danmarks grænser og sikrer en effektiv toldkontrol.

SKAT blev 1. juli 2018 erstattet af syv nye styrelser, som har ansvaret for hver deres kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle Skatteforvaltningens opgaver.

Toldstyrelsens opgave er at sikre enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EUs regelsæt på toldområdet. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at forhindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som våben og narkotika.

Vi løser fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaven. Derfor kræver vi en stærk koordinering og høj faglighed af hinanden både internt og med andre aktører, nationalt såvel som internationalt. I de kommende år har vi en vigtig opgave med at modernisere og digitalisere toldområdet yderligere som fastsat i EUs toldkodeks.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion elleretnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

 Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

 Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.


Del dette job

Kontakt

Toldstyrelsen

Adresse 1
Slet Parkvej 1-3
8310 Tranbjerg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
02-08-2019
Udløber
21-08-2019
Kviknummer
LJA-74658444
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
HR og personale, Ledelse
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Toldstyrelsen

Adresse
Slet Parkvej 1-3
8310
Tranbjerg
Praktisk information
Indrykket
02-08-2019
Ansøgningsfrist
21-08-2019
Kviknummer
LJA-74658444
Jobtype
Fuldtid
Kategori
HR og personale, Ledelse
Beliggenhed