Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dygtige regnskabsmedarbejdere der vil gøre en forskel søges til Erhvervsstyrelsen

Erhvervsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
16-03-2023

Ønsker du at blive en del af en moderne og dynamisk offentlig arbejdsplads, og vil du arbejde med forskellige regnskabsopgaver herunder COVID19-relateret arbejdsopgaver, hvor service og fagliglighed er i fokus. Så er du måske vores nye kollega? 

 

Erhvervsstyrelsen har ansvar for flere større COVID19-kompensationsordninger som led i regeringens hjælpepakker til virksomhederne. Opgaverne indebærer bl.a. udbetaling af kompensation og håndtering af slutafregning af virksomhedernes udbetalte kompensation. Hertil har vi brug for hjælp med mange forskellige regnskabsopgaver herunder udbetalinger, håndtering af indtægter, overførsler til gældssystem, kørsler, banker, kontroller, afstemning, besvarelser på mail og telefon og meget andet inden for regnskabsverdenen.

 

Om opgaverne

Du vil indgå i styrelsens Regnskabsteam, som er placeret i Administrationen. Opgaverne består i hele paletten af regnskabsopgaver, bl.a. følgende hovedopgaver:

  • Indtægter opkrævning, afdrag, rykkere, betalingssystem og økonomisystemet Navision.

  • Kørsler via tilskudssystem.

  • Opfølgning på banker og kontrol af NemKonto. 

  • Opgørelser og anmeldelse af konkurs- og dødsbo.

  • Kontrol og afstemning.

  • Inddrivelsesproces via Gældsstyrelsens system PSRM, herunder håndtering af solidarisk hæftelse.

  • Telefon- og mailsupport. 

  • Behandling af returpost, uanbringelig poster, kreditornota, genfremsendelsen af faktura og mange andre opgaver.

  • Skrive vejledning, processer og notater.

 

Om dig

Vi forventer, at du har relevant regnskabsmæssig uddannelse, kontoruddannelse, HD i regnskab, cand. merc. aud. eller lignende. Du kan være nyuddannet eller have et par års erfaring. Du skal som person kunne se dig selv i følgende: 

  • Du trives i travlt miljø med mange bolde i luften

  • Du har god regel- og systemforståelse og flair for økonomisystemer

  • Du er struktureret, omhyggelig, vedholdende og fleksibel

  • Du besidder gode formuleringsevner skriftligt og mundtligt og har et servicegen

  • Du har et godt humør - også når det brænder på

 

Om Erhvervsstyrelsen

Erhvervsstyrelsen er en del af Erhvervsministeriet og har omkring 1200 medarbejdere, som arbejder på flere forskellige lokationer i landet. Denne stilling er placeret på Langelinie i København.

 

Erhvervsstyrelsen er en ambitiøs og moderne myndighed. Vi lægger vægt på at skabe resultater af høj kvalitet, og vi er ikke bange for at gå nye veje for at finde løsninger. Derfor arbejder vi bl.a. med nye teknologier og data til at effektivisere vores drift og skabe værdi for virksomhederne. Vi lærer gerne af andre, og vi arbejder altid i partnerskab med andre myndigheder, organisationer og virksomheder.

 

Du kan læse mere om Erhvervsstyrelsen på www.erst.dk.  

 

Om ansættelsen

Ansættelsen sker efter relevant gældende overenskomst.    

 

Der er tale om 2 midlertidige fuldtidsstillinger til 31. december 2023, med opstart hurtigst muligt.

 

Yderligere information om stillingerne kan fås ved henvendelse til Susanne Winkler Hansen på tlf. +45 35 29 10 60. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan fås ved henvendelse til HR-rekrutteringspartner Cathrine Lund-Jensen på tlf. +45 91 33 70 38.

 

Lyder stillingen som noget for dig? Så send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer senest onsdag den 12. april 2023.

 

Samtaler forventes afholdt i uge 16.

 

Læs mere om Erhvervsstyrelsen som arbejdsplads samt rekrutteringsprocessen her: https://erhvervsstyrelsen.dk/jobs-i-erhvervsstyrelsen

 

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

 

Vision:

Vi skaber de bedste rammer for ansvarlige virksomheder

 

Mission:

I partnerskab med andre gør vi det enkelt og attraktivt at drive ansvarlig virksomhed og skabe udvikling i hele Danmark

 

Søg jobbet

Ansøgningsfrist: 12-04-2023

Arbejdssted: København Ø

 

Hjemmeside

https://erhvervsstyrelsen.dk/

 

Spørgsmål om jobbet

Cathrine Lund-Jensen

HR-rekrutteringspartner

91 33 70 38

 

Susanne Winkler Hansen

Regnskabschef

35 29 10 60

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Erhvervsstyrelsen

Adresse 1
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Adresse 2
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-03-2023
Udløber
12-04-2023
Kviknummer
LJA-84619253
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Erhvervsstyrelsen

Adresse
Langelinie Allé 17
2100
København Ø
Danmark
Praktisk information
Indrykket
16-03-2023
Ansøgningsfrist
12-04-2023
Kviknummer
LJA-84619253
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed