|   
Gem annonce

Dygtige jurister søges til Erhvervsministeriets interne juridiske kontor

Erhvervsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
14-09-2020

Ansøgningsfrist: 25-09-2020

 

Er du en dygtig jurist med blik for detaljen? Kan du lytte til politiske ønsker og medvirke til at skabe løsninger, der virker i praksis? Vil du hjælpe dine kolleger med at sikre et højt juridisk niveau i Erhvervsministeriet? Så er det dig, vi har brug for i ministeriets interne advokatkontor Sekretariatet for Jura og Statsstøtte.

 

Om jobbet

Du vil skulle bidrage til den politiske proces, hvilket du gør gennem rådgivning af policy-udviklere og ledelsen samt ved at hjælpe med udarbejdelse af lovforslag, såvel i form af rådgivning som kontrol med lovkvaliteten. Her er det vigtigt, at du kan bidrage til at finde gode løsninger på de spørgsmål, der opstår i forbindelse med, at ministerens politik skal føres ud i livet.

 

Du vil også skulle arbejde med konkret lovfortolkning, bistand vedrørende offentligretlige spørgsmål, aktindsigt og EUretlige, udbudsretlige- samt kontraktretlige problemstillinger. Her er det vigtigt, at du er du er omhyggelig og grundig.

 

Du vil arbejde sammen med seks andre jurister og en jurastuderende i Sekretariatet for Jura og Statsstøtte.

 

Om dig

Du er uddannet cand.jur og har formentlig relevant erhvervserfaring, gerne med offentligretlige problemstillinger. Du har selv overblikket over og sikrer selv fremdrift i dine sager, og du kan overskue og holde hånd i hanke med komplicerede processer. Din juridiske faglighed er i orden, og du synes det er spændende, hvis dine vurderinger bliver udfordret.

 

Da du skal arbejde tæt på den politiske proces er det vigtigt, at

  • du har lyst til at arbejde i et politisk miljø,

  • du kan holde mange bolde i luften, og trives i en hverdag fyldt med udfordringer,

  • du trives i en hverdag, hvor prioriteringer hurtigt kan skifte og dagen ikke kan planlægges på forhånd.

 

Da du skal yde juridisk bistand på højt niveau, er det vigtigt, at

  • du har bred interesse inden for de juridiske discipliner, gerne med særlig interesse for det offentligretlige,

  • du er en dygtig jurist med blik for detaljen, og

  • at du har gode formuleringsevner på skrift og i tale

 

Om os

Sekretariatet for Jura og Statsstøtte ligger i departementets område for erhverv og regulering. Der er en rigtig god stemning i området med en uformel arbejdstone, masser af humor og højt humør.

 

Området består ud over Sekretariatet for Jura og Statsstøtte af to nationale teams, som har ansvaret for bl.a. indsatsen for enklere regler, IT- og telepolitik, selskabs- og regnskabsregulering, liberale erhverv, produktsikkerhed og standardiseringspolitik, konkurrence- og forbrugerpolitik. I det tredje team - internationalt team beskæftiger vi os bl.a. med EU-politik, turismepolitik, søfartspolitik, markedsføring og handelspolitik.

 

Om ansættelsen

Du vil blive ansat efter overenskomsten for akademikere i staten.

 

Er du interesseret?

Send din ansøgning via link på https://em.dk/job-og-karriere/ledige-stillinger/ senest den 25. september 2020 kl. 9:00. Husk også at uploade dit CV, dine eksamenspapirer med stempel og underskrift samt andet relevant materiale.

 

Samtaler vil blive afholdt i uge 40 og tiltrædelsesdatoen er hurtigst muligt, gerne 1. november, men senest 1. december 2020. Der vil blive brugt personligheds- og logikanalyse i forbindelse med 2. samtalen.

 

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til kontorchef Cécile Nielsen på telefon 91 33 72 30.

 

Vi glæder os til at høre fra dig.

 

Hvordan er det at arbejde i Erhvervsministeriets departement?

Vi er i en unik position: Vi betjener ministeren i et af landets mest centrale ministerier og er samtidig helt tæt på erhvervslivet. Vi er med fra de første diskussioner om nye initiativer og lovforslag til udviklingen og eksekveringen af dem. Vi arbejder med en bred vifte af ressortområder fra boligfinansiering og forbrugerforhold til planlov og digitalisering af erhvervslivet og sætter derigennem et aftryk på virksomheder og de fleste danskeres liv.

 

Vi er 200 ambitiøse og engagerede medarbejdere, men vores netværk og kontaktflade rækker langt uden for Slotsholmen. Vi arbejder tæt sammen med ministeriets syv styrelser og de selvstændige offentlige virksomheder, som vi har ansvar for, og vi er i dialog med virksomheder, interesseorganisationer, EU og OECD. Vi værdsætter en arbejdsplads med en stejl læringskurve og et stærkt samarbejde for at opnå Europas bedste vækstvilkår, så det er attraktivt at bo, arbejde og drive virksomhed i Danmark.

 

Erhvervsministeriet arbejder for at skabe øget vækst og velfærd i Danmark ved at sikre, at borgere og virksomheder oplever gode vilkår og rammer for vækst. Erhvervsministeriet arbejder således med en lang række problemstillinger og initiativer inden for områder som erhvervs- og finansiel regulering, konkurrence- og forbrugerforhold, erhvervsfremme mv.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Erhvervsministeriet

Adresse
Slotsholmsgade 12
København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
14-09-2020
Udløber
25-09-2020
Kviknummer
LJA-81080231
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Erhvervsministeriet

Adresse
Slotsholmsgade 12
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
14-09-2020
Ansøgningsfrist
25-09-2020
Kviknummer
LJA-81080231
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce
   |