Leder du efter en varieret og spændende hverdag? Er du analytisk skarp, dygtig til at skrive og vant til at holde hånd i processer? Vil du være med til at løfte en vigtig samfundsopgave i tæt samarbejde med andre? Så bliv vores nye kollega i ledelsessekretariatet for selskabsområdet.
En spændende og travl hverdag i en stor organisation
Vi tilbyder en spændende og udfordrende hverdag i Danmarks største styrelse. Her er engagement, samarbejde og høj professionalisme omdrejningspunkt for løsningen af en vigtig samfundsopgave at sikre, at selskaber (fra de mindste anpartsselskaber, over fonde og foreninger til Danmarks største koncerner) betaler de korrekte skatter og afgifter. Vi er således med til at skabe fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.
I vores ledelsessekretariat får du mulighed for at sætte alle dine kompetencer i spil med en række forskellige opgaver i krydsfeltet mellem politik, jura, administration, drift og udvikling. Du vil arbejde tæt på fagdirektøren for selskabsområdet og den øvrige ledelsesgruppe - altid i et tæt samarbejde med vores store driftsorganisation.
Vi søger dygtige og samarbejdsorienterede kollegaer, der vil træde ind på et velfungerende hold og som kan bidrage til den brede vifte af opgaver i et dynamisk ledelsessekretariat. Det kan fx være at:
-
udarbejde, koordinere og kvalitetssikre beslutningsoplæg og forelæggelser til vores ledelse i fagområdet, Skattestyrelsens direktion og Skatteministeriets departement
-
koordinere høringer fra vores departement og den øvrige Skattestyrelse, herunder bidrage til besvarelse af folketingsspørgsmål og anden ministerbetjening
-
bidrage til håndtering af lovhøringer, aktindsigter, indsigelsessager, sager fra Folketingets ombudsmand og Rigsrevisionsundersøgelser
-
betjene ledelsen fx i forbindelse med møder og arrangementer og understøtte vores driftsenheder
-
have ansvaret for andre styrings-, økonomi- og HR-opgaver eller være juridisk sparringspartner afhængig af baggrund, kompetencer og interesser
-
evt. betjene en af vores underdirektører som PA/ledelsesstøtte.
Kvalitetsbevidst generalist med øje for detaljen
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.scient.pol., cand.jur., cand.scient.adm., cand.oecon., cand.polit. eller lignende. Du har gerne erfaring fra et departement, en styrelse eller anden offentlig/politisk organisation.
I alle tilfælde lægger vi vægt på, at du:
-
evner at sætte dig hurtigt ind i kompliceret stof og finde det centrale
-
er skriftlig stærk og skriver i et letforståeligt sprog
-
bevarer overblikket og har øje for detaljen, også når der er mange opgaver og korte frister
-
tager ansvar og arbejder selvstændigt med opgaverne
-
er åben over for at arbejde med forskelligartede og nye opgaver i et sekretariat, hvor vi hjælper hinanden
-
er god til at samarbejde på tværs af faglige og organisatoriske skel og får tingene til at glide med humor og godt humør.
Evnen til at samarbejde på tværs er nøglen til at finde de gode løsninger. Du motiveres derfor af at bringe struktur, kvalitet og en god proces ind i en ofte uforudsigelig hverdag.
Lidt om os
Ledelsessekretariat Selskab har som hovedopgave at understøtte ledelsen i fagområdet Selskab. Vi yder sekretariatsbistand og ledelsesstøtte til fagdirektøren og fire underdirektører i den daglige drift og strategiske udvikling af organisationen. Ligeledes bistår vi vores mange driftsenheder og leverer produkter til Skattestyrelsens direktion eller Skatteministeriets departement. Fagområdet Selskab har over 900 medarbejdere fordelt på adresser rundt om i Danmark. I kontoret varetager vi også koordinationen af Skattestyrelsens internationale arbejde.
Du bliver del af et livligt kontor, som lægger vægt på udvikling, god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone. Vi forsøger at tilpasse opgaveløsningen ud fra vores forskellige faglige kompetencer og interesser. Der er altid nogen for dig at sparre med, og vi er gode til at bakke hinanden op, når sagerne skal klares.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket Søg stillingen senest den 30. maj 2023.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Manu Barba på telefon 41 38 16 66.
Samtaler afholdes løbende. Vi forventer at inddrage en opgavecase og evt. en logik- og personanalyse i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer samt straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Hannemanns Allé 25, 2300 København S.
Stillings-ID
168644
Ansøgningsfrist
30-05-2023
Tiltrædelsesdato
01-08-2023
Arbejdssted
Hannemanns Allé 25, 2300 København S
Kontakt
Manu Barba
Kontorchef
E-mail
41381666
Hjemmeside
www.sktst.dk
En samfundsopgave med mening - Video