Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dygtig og ambitiøs IT-projektleder søges til IT-afdelingen i Frederiksberg Kommune

Frederiksberg Kommune, Rådhuset

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
15-09-2022

Vi er ikke der, hvor vi gerne vil være. Dele af vores IT-område trænger til en kærlig hånd, lidt nytænkning og en gang knofedt. Vi har sat os et mål om, at vi vil få både virksomheder og andre kommuner til at kigge misundeligt på Frederiksbergs IT-landskab, når vi er færdige med at rydde op. 

 

Vi er en afdeling fuld af passionerede IT-medarbejdere, men vi kan ikke gøre det selv. Derfor søger vi lige nu en skarp IT-projektleder, der har helt styr på at lede og styre vores forretningskritiske projekter i mål. Du ved, hvordan du får sat de helt rigtige rammer for et projekt og formår at arbejde struktureret og med klare deadlines. Du er hurtig til at sætte dig ind i de tekniske problemstillinger - uden at være eksperten - og du ved, hvad der skal til for at skubbe et projekt videre. Du er ambitiøs på egne og andres vegne og motiveres af, at se dine projekter blive succesfuldt implementeret i organisationen. Det er lige dig, vi har brug for. 

 

Om stillingen 

Som projektleder i IT-afdelingen bliver du primært ansvarlig for at gennemføre projekter i IT-driften - i tæt samarbejde med IT-specialister, fagområderne og eksterne leverandører. Du kommer til at arbejde med flere projekter og opgaver på samme tid, og de vil skifte over tid. I første omgang vil du få ansvaret for kommunens IdM-projekt. IdM står for Identity Management System, og er en fællesbetegnelse for den type teknologi, som sikrer og gør det muligt at styre, hvordan og hvem der har adgang til et givent system. En slags digital dørvagt. Vi forventer ikke du ved noget om IDM - det kan vi sagtens lære dig meget mere om. Ligesom vi gør med de andre it-projekter. Det vigtigste for os er, at du er en dygtig projektleder, der kan sikre, at vi når de aftalte leverancer til den aftalte tid og pris. Andre projekter og opgaver vil være: NSIS-projektet (NSIS står for National Standard for Identiteters Sikringsniveauer) og brugerrettighedsstyring med tæt sammenhæng til IdM-projektet (procedurer for tildeling af IT-rettigheder i systemerne). 

 

Om dig 

Vi leder efter dig, der har nogle års erfaring med at lede større projekter - gerne IT- og digitaliseringsprojekter. Du har typisk en længerevarende uddannelse bag dig, men det vigtigste er at du er: 

  • faglig stærk, struktureret, analytisk og i stand til at skabe overblik. For dig er det naturligt at tage styringen samtidig med, at du får alle med. 

  • har styr på projektværkstøjskassen - med det mener vi, at du færdes hjemmevant i disciplinerne: projektbeskrivelse, projektplanlægning, problemløsning, projektøkonomi, projektorganisering, risikovurdering mv. 

  • tager et stort ansvar for dine projekter og opgaver, kan arbejde selvstændigt og samtidig er du dygtig til at samarbejde.  

  • har fokus på kvalitet i dit arbejde, er proaktiv og løsningsorienteret. 

  • har stærke formidlingskompetencer - både skriftligt og mundtligt. Det er helt naturligt for dig at skrive et præcist og kort notat til direktionen eller formulere klare projektmål.

  • Og så er du den realistiske type, der får ting færdige.

 

Det en fordel, hvis du har kendskab og erfaring med agile metodikker og leverandørstyring, men det er ikke et krav.   

 

Om os 

I IT-afdelingen er vi et stærkt hold på 27 ansatte, og vi skal i løbet de næste par måneder have flere med på holdet. Vi favner mange opgaver i afdelingen og har en travl hverdag, men altid med tid til fælles problemløsning og faglig sparring. Vi har et godt kollegaskab og - synes vi selv - en rigtig god humor.   

Stillingen som projektleder er forankret i et nyt team i afdelingen. Teamet hedder IT-projektstyring og systemudvikling. Udover dig, vil der til en start være 2 andre kollegaer. Du vil få den fg. It-chef som nærmeste leder og være med til at bygge det nye team op. 

Vi vægter trivsel og arbejdsbalance højt og tilbyder gode muligheder for kompetenceudvikling.  

 

Løn og ansættelsesforhold 

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling af løn. Der er tale om en fast stilling på fuld tid (37 timer om ugen). Stillingen er til besættelse senest pr. 1. november, men gerne med besættelse før. 

 

Yderligere oplysninger 

Du kan få mere information om stillingen hos fg. IT-chef Malene Hedegaard Olesen på telefon 28982083 eller mail til maol10@frederiksberg.dk. Vi skal have din ansøgning senest 27. september kl. 12.00 - og vi glæder os meget til at læse den.  Vi holder ansættelsessamtaler løbende og senest i uge 39.   

 

Frist:

27. september 2022, 12:00

 

Kontaktperson:

Malene Hedegaard Olesen

 

Jobområde:

Andre job

 

Afdeling/institution:

It -afdelingen

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Frederiksberg Kommune, Rådhuset

Adresse 1
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
Danmark
Adresse 2
Rådhuset,
2000 Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
15-09-2022
Udløber
27-09-2022
Kviknummer
LJA-84033318
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Frederiksberg Kommune, Rådhuset

Adresse
Rådhuset,
2000
Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
15-09-2022
Ansøgningsfrist
27-09-2022
Kviknummer
LJA-84033318
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed