Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dygtig og ambitiøs fuldmægtig til HR-området i Skatteministeriet

Skatteministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
05-02-2024

Kan du bidrage til, at Skatteministeriets opgaver på HR-området bliver løst effektivt og af høj kvalitet?  Bliver du motiveret af en varieret opgaveportefølje med en bred kontaktflade i departementet og styrelserne? Vil du bidrage til fagligt stærke og velfunderede beslutningsoplæg til departementets øverste ledelse? Så er du måske vores nye kollega i kontoret Strategisk HR og Analyse i Skatteministeriets afdeling for Koncernstyring.

Varieret opgaveportefølje og stort ansvar

Strategisk HR og Analyse er et kontor med en stor kontaktflade, som løser en bred portefølje af opgaver inden for HR-området i departementet, herunder bl.a. PULS, ledelsesudvikling, rekruttering, personalejuridisk rådgivning samt udarbejdelse af analyser mv. Opgaverne er varierede og består af såvel ad hoc-opgaver som faste, længerevarende opgaver, ligesom vi også løser større og mindre udviklingsopgaver.

Kernen i vores arbejde er at understøtte Skatteministeriets personaleområde, som er kendetegnet ved fagligt stærke og velfunderede beslutningsoplæg, professionel styring samt driftsprocesser af høj kvalitet.

Din opgaveportefølje vil bestå af tilsyns-, styrings-, drifts-, analyse- og udviklingsopgaver og vil blive endeligt fastlagt under hensyntagen til dine kompetencer.

Opgaverne vil bl.a. omfatte: 

  • planlægning og understøttelse af større og mindre processer i departementet og på tværs af koncernen, herunder ifm. gennemførelse af tværgående målinger og undersøgelser på HR-området.
  • videreudvikling af HR-koncepter.
  • udarbejdelse og opdatering af retningslinjer og politikker inden for personaleområdet.
  • sekretariatsbetjening af centrale beslutningsfora på HR-området, herunder Samarbejdsudvalget.
  • udarbejdelse af HR-nøgletal og analyser vedr. fx personaleomsætning, arbejdstid, løn mv.
  • betjening af ministeren og departementschefen.

Dine opgaver vil kræve tæt samarbejde med departementets kontorer samt med departementets styrelser i koncernen, særligt vores HR-faglige styrelse, Administrations- og Servicestyrelsen.

Som fuldmægtig får du ansvar for dine egne sager, ligesom du også kommer til at løse opgaver med erfarne kolleger. 

Du vil blive en del af et kontor, der tæller 10 dygtige medarbejdere samt en kontorchef. Tonen i kontoret er uformel med vægt på humor og et godt kollegialt miljø, hvor vi sparrer, samarbejder og deler viden på tværs af opgaveområder og fagligheder.

Skriftligt stærk generalist med god procesforståelse

Du har en baggrund som cand.scient.pol., cand.polit., cand.merc. eller lignende. Du er nyuddannet eller har 1-2 års erfaring - gerne fra det statslige område.  

Ellers forestiller vi os, at du:

  • har en skarp analytisk sans og gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner.
  • kan sikre fremdrift og resultater og har en god procesforståelse.
  • er samarbejdsorienteret og evner at opbygge relationer på tværs af opgaveområder og fagligheder.
  • er lærenem og har mod på at tilegne dig viden - også uden for dit eksisterende kompetencefelt.
  • kan holde mange bolde i luften og bevare overblikket i en hverdag, hvor man aldrig helt ved, hvad dagen bringer.
  • har lyst til en varieret hverdag, hvor ad hoc-opgaver løses på lige fod med længerevarende opgaver.
  • evt. har lyst til at bearbejde større datamængder og omsætte dem til beslutningsgrundlag.

Arbejd tæt på det, der tæller

I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.

Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 26. februar kl. 12.00. Samtaler afholdes løbende.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte souschef Katharina Otto Vest Nielsen på 72 37 98 69 eller kontorchef Marianne Østerby Kristensen på 72 37 59 78.

Der kan indgå tests og cases i ansættelsesprocessen.

Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Hvis der bliver ledige stillinger i andre kontorer i Koncernstyring, kan du komme i betragtning til dem.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på skm.dk/job.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skatteministeriet

Adresse 1
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
05-02-2024
Udløber
26-02-2024
Kviknummer
LJA-85315499
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Jura, HR og personale, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skatteministeriet

Adresse
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
05-02-2024
Ansøgningsfrist
26-02-2024
Kviknummer
LJA-85315499
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Jura, HR og personale, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed