Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dygtig generalist med interesse for offentlig digitalisering til Kontor for digital service

Digitaliseringsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
22-10-2020

Brænder du for at udvikle gode digitale løsninger til borgerne, og kan du se dig selv i en rolle, hvor du arbejder sammen med andre myndigheder om fremtidens digitale service? Trives du i et tværfagligt miljø, og interesserer du dig for fællesoffentligt samarbejde og digitalisering? Så står dit nye skrivebord måske i Kontor for digital service, hvor vi søger en skarp generalist til projektledelse, koordinering og beslutningsoplæg.

Om stillingen

I Kontor for digital service arbejder vi for at øge kvaliteten i offentlige digitale løsninger og skabe bedre service for borgerne. Sammen med andre statslige myndigheder, kommuner og regioner udvikler vi Mit Overblik, som skal give borgerne et bedre overblik over deres væsentligste, personlige data på tværs af den offentlige sektor.

Vi søger en dygtig generalist, der skal bidrage til udviklingen af Mit Overblik, der skal erstatte Min Side på borger.dk. Udviklingen sker trinvist i etaper frem mod 2024, og du skal bidrage til, at borgerne løbende får adgang til flere data, efterhånden som infrastrukturen og aftalerne med de enkelte myndigheder falder på plads.

Du bliver en del af et projektteam som p.t. er på fem, og som sammen har ansvaret for at drive udviklingen af Mit Overblik. Du kommer til at arbejde tæt med mange forskellige fagligheder og især gode kolleger fra Kontor for borger.dk. Konkret skal du være projektleder for en række samarbejder med myndigheder om deres databidrag til Mit Overblik. Det indebærer at skabe en god dialog med myndighederne og medvirke til en kvalificeret rådgivning og vejledning, når deres data skal vises på Mit Overblik. Derudover skal du varetage en række generalistopgaver som fx direktions- og styregruppebetjening, analyseopgaver og økonomistyring mv.

Om dig

Vi søger en holdspiller, der forstår at arbejde sammen med kolleger og interessenter, der nogle gange vil noget andet end dig. Du interesserer dig for den digitale dagsorden og de muligheder, digitaliseringen giver for at udvikle den offentlige sektor.

Vi forestiller os, at du har en relevant lang videregående uddannelse som fx cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller lignende. Det er ikke en forudsætning, at du har en lang erfaring på arbejdsmarkedet, men det vil være en fordel, at du har kendskab til sagsgange i det offentlige og en interesse for nogle af de mere tekniske sider af digitaliseringen.

Derudover er vi på udkig efter dig, som:

  • har erfaring med eller interesse for fællesoffentligt samarbejde og digitaliseringsprojekter i den offentlige sektor

  • har erfaring med projektledelse, hvor du gør en dyd ud af at skabe en god relation til interessenter, tilrettelægge den gode proces og følge opgaverne til dørs

  • er dygtig til både skriftlig og mundtlig formidling, så både embedsmænd og personer uden for den offentlige forvaltning forstår dig

  • har en god teknisk forståelse eller lyst til at lære, hvordan it-systemer fungerer og hænger sammen

  • kan prioritere tid og opgaver, arbejde selvstændigt og inddrage andre, når det kræves.

 

Til gengæld tilbyder vi dig et varieret job med udviklende opgaver, hvor du er med til at sikre, at Danmark også i fremtiden har en digitaliseret offentlig sektor i verdensklasse.

Om os

I Kontor for digital service bliver du en del af et stærkt socialt og fagligt kontor med ca. 20 kolleger. Vi fejrer vores succeser med bobler og er altid klar til at give en hjælpende hånd. Vi kan lide at gå på arbejde og glæder os til at byde vores nye kollega velkommen.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Nina Husfeldt Clasen på tlf.: 25 36 99 12 (nhc@digst.dk) eller programleder Katrine Maria Krzeminski på 23 41 34 18 (kmkrz@digst.dk).

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen Søg Stillingen senest den 8. november 2020.

Vi forventer at holde samtaler i uge 47 og 48 og håber at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. januar 2021.

Digitaliseringsstyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1017 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-10-2020
Udløber
08-11-2020
Kviknummer
LJA-81299353
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1017
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
22-10-2020
Ansøgningsfrist
08-11-2020
Kviknummer
LJA-81299353
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed