Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dygtig generalist med god teknisk forståelse til borger.dk

Digitaliseringsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
01-08-2022

Vil du have et varierende job med udviklende opgaver, et stort ansvar og mening hvor det, du laver, vedrører alle borgere i hele Danmark?

Om stillingen

Borger.dk søger en skarp generalist til at bistå med sekretariatsbetjening, koordinering, analyser og beslutningsoplæg. Borger.dk havde i 2021 mere end 70 mio. besøg fra borgere, der fx læser Digital Post eller tjekker personlige data på Mit Overblik. Derfor er det vigtigt, at portalen løbende udvikles, så den understøtter borgernes behov for god og brugervenlig digital selvbetjening og information fra det offentlige.

Som generalist får du en central rolle i at understøtte det fællesoffentlige samarbejde med de myndigheder, der har information, data og selvbetjeningsløsninger på borger.dk. Dine opgaver vil bl.a. være:

  • sekretariatsbetjening, herunder leverancer til vores interne og eksterne styre- og referencegrupper
  • udarbejdelse af orienteringssager og beslutningsoplæg til ledelse og direktion, fx status på strategiske indsatser og projekter
  • planlægning og implementering af interne udviklingsprojekter i kontoret
  • tovholder for samarbejdet om support af borger.dk.

Afhængigt af din profil og dine interesser vil der være rig mulighed for at deltage i andre opgaver i kontoret, fx indgåelse af kontrakter og deltagelse i udviklingen af digitale produkter til borger.dk.

Om dig

Du er uddannet på kandidatniveau, fx inden for offentlig forvaltning, statskundskab eller kommunikation, og du interesserer dig for it og digitalisering af den offentlige service. Vi ser gerne, at du har minimum 2 års erfaring, måske som generalist fra en offentlig myndighed, eller måske du tidligere har arbejdet med offentlig digitalisering, sekretariatsbetjening og koordinering.

Herudover lægger vi vægt på, at du:

  • har gode formidlingsevner både i skrift og tale
  • kan bevare overblikket
  • formår at anvise konkrete løsningsforslag til komplekse problemstillinger

Du kommer til at arbejde tæt sammen med kolleger og eksterne samarbejdspartnere med mange forskellige fagligheder og baggrunde. Derfor er det afgørende, at du er engageret, serviceminded og trives med tværfagligt samarbejde.

Om os

Kontor for borger.dk sikrer løbende videreudvikling, vedligeholdelse og drift af borger.dk portalen. Kontoret løfter derfor mange forskellige typer af opgaver, som kræver forskellige kompetencer og fagligheder. Du bliver en del af et kontor med kommunikationskonsulenter, UXere, projektledere/product owners og tekniske specialister.

Vi har et stærkt fagligt og socialt fællesskab, hvor vi vægter sparring og faglig udvikling højt. Du vil opleve hurtigt at blive udfordret og få ansvar for dine egne opgaver med god støtte fra din chef og kolleger. Vi er 25 medarbejdere i kontoret, som synes det er sjovt at gå på arbejde, og som glæder os til at arbejde sammen med dig.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 350 medarbejdere, der hver dag går på arbejde for at gøre en forskel for den enkelte dansker. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på trivsel og kompetence- og karriereudvikling. Vi kan tilbyde en hverdag, som aldrig er kedelig, og hvor du får rig mulighed for at samarbejde med andre dele af Digitaliseringsstyrelsen og med andre dele af den offentlige sektor generelt.

Du kan læse mere om vores arbejde på https://digst.dk/it-loesninger/borgerdk/

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Flere oplysninger

Vil du vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Maja Bjerregaard Have, tlf. 3392 6048 og e-mail mbhav@digst.dk.

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen "Ansøg via link" senest den 17. august 2022.

Vi afholder løbende samtaler, så skynd dig at søge. Vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen senest 1. november 2022.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

 

Hverdagen er digital

Vores medarbejdere går hver dag på arbejde for at gøre en forskel for den enkelte dansker. Vi skaber digitale relationer mellem borgere, virksomheder og det offentlige med klare resultater.

Digitalisering er et stærkt og afprøvet redskab, som kræver nytænkning, dialog og mod - samt et stærkt samarbejde mellem staten, kommunerne og regionerne. Digitaliseringsstyrelsen står i spidsen for, at denne store omstilling lykkes.

 

 

 

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1017 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
01-08-2022
Udløber
17-08-2022
Kviknummer
LJA-83883611
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, IT, web og teknologi, Kommunikation og medier, Kontor og administration
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1017
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
01-08-2022
Ansøgningsfrist
17-08-2022
Kviknummer
LJA-83883611
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, IT, web og teknologi, Kommunikation og medier, Kontor og administration
Beliggenhed