Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

DPO til Beskæftigelsesministeriet

Beskæftigelsesministeriets Departement

København, Storkøbenhavn

Indrykket
07-01-2021

Har du lyst til at stå i spidsen for vores koncernfælles DPO-enhed? Vil du være med til at videreudvikle ministeriets arbejde med databeskyttelse til glæde for tusindevis af borgere og virksomheder, der hver dag er i berøring med beskæftigelsesområdet? Så har du en unik mulighed for at sætte dit præg på en spændende stilling som DPO for hele ministerområdet.

 

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked

I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidig vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.

 

Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner med stor betydning for tusindvis af mennesker.

 

Du kan læse mere om os på www.bm.dk

 

Sæt retning vær med, når Beskæftigelsesministeriet er i front inden for databeskyttelse

Vores nuværende DPO har efter flere gode år i jobbet ønsket at prøve kræfter med et job som kontorchef, og derfor søger vi nu en ny DPO. I Beskæftigelsesministeriet behandler vi mange personoplysninger, der både er følsomme og fortrolige. Og vi gør det i mange forskellige sammenhænge lige fra statistik og forskning, drift af store it-systemer og til konkrete afgørelser. Som DPO bliver du en absolut nøgleperson, når det gælder om fortsat at sikre en stærk databeskyttelse på tværs af Beskæftigelsesministeriets enheder og mere end 1.500 medarbejdere: Departementet, Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Arbejdstilsynet og Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø. Du skal derfor være synlig og tilgængelig for vores enheder selvom din faste arbejdsplads er i departementet.

 

Ministeriet har en stærk governance, der sikrer, at du som DPO bliver inddraget i hele koncernens arbejde med databeskyttelse. Du bliver en del af Økonomi og Koncern i departementet, og du rapporterer direkte til afdelingschefen, der sammen med den øvrige direktion og direktørerne for vores enheder udgør ministeriets koncernledelse. Som DPO aflægger du halvårligt rapport for den samlede koncernledelse med departementschefen for bordenden.

 

Som DPO skal du blandt andet:

  • underrette og rådgive hele ministeriet om reglerne om databeskyttelse,

  • overvåge, at ministeriet overholder reglerne for databeskyttelse ved løbende at undersøge ministeriets complianceniveau,

  • rådgive om konsekvensanalyser i alle ministeriets enheder,

  • besvare henvendelser fra borgere og medarbejdere, både telefonisk og skriftligt, og

  • udarbejde afrapporteringer på DPO'ens undersøgelser, formidle ny praksis, skrive notater mv.

 

Du får personaleansvar for DPOens sekretariat, som ud over dig består af en jurist og tre dygtige studenter. Da stillingen indebærer en stor grad af koordination mellem fagområderne jura, it og informationssikkerhed, får du et tæt samarbejde med forskellige faggrupper i departementet og vores enheder. Alle enheder har databeskyttelsesansvarlige, som fungerer som din indgang i enhederne.

 

Ministeriets nye koncernfælles whistleblowerenhed er også placeret hos DPO'en. Du får derfor også ansvaret for at arbejde med og videreudvikle det område yderligere i 2021.

 

Bliv vores nye kollega

Vi forestiller os, at du:

  • er uddannet jurist,

  • har erfaring med behandling af personoplysninger hos offentlige myndigheder og udveksling af personoplysninger mellem myndigheder,

  • er god til at opbygge relationer og indgå i et tæt samarbejde med fagpersoner på tværs af fagområder i ministeriet,

  • er et fagligt fyrtårn og samtidig kan formidle og rådgive om kompliceret juridisk stof, også til ikke-jurister,

  • er løsningsorienteret og kan finde praktisk anvendelige løsninger på komplicerede juridiske problemstillinger og

  • kan arbejde selvstændigt og har gennemslagskraft.

 

Vi finder løsninger sammen

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

 

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter snarest muligt og senest den 1. marts 2021.

 

Stillingen som DPO er placeret i lønramme 36, og din løn vil blive fastsat efter overenskomsten for akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

 

Det er en forudsætning, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde godkendelsen under hele ansættelsen.

 

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Øhrberg på telefon 7220 5022, vores nuværende DPO Christina Rune på telefon 7220 5127 eller afdelingschef Jens Erik Zebis på telefon 7220 5050.

 

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Ask Ahrens Blicher i Beskæftigelsesministeriets HR på telefon 7220 5020.

 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

 

Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest fredag den 22. januar 2021, kl. 12.00.

 

Vi forventer at holde to samtalerunder. 1. samtale vil blive mandag den 25. januar, mens anden samtale afholdes onsdag den 27. januar.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Beskæftigelsesministeriets Departement

Adresse 1
Holmens Kanal 20
1060 København
Danmark
Adresse 2
Holmens Kanal 20
1060 København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-01-2021
Udløber
22-01-2021
Kviknummer
LJA-81555463
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, IT, web og teknologi, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Beskæftigelsesministeriets Departement

Adresse
Holmens Kanal 20
1060
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-01-2021
Ansøgningsfrist
22-01-2021
Kviknummer
LJA-81555463
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, IT, web og teknologi, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Strategi og udvikling
Beliggenhed