Vil du arbejde helt tæt på den politiske og administrative ledelse i en ambitiøs kommune? Trives du med understøttelse af den øverste ledelse og samarbejde på tværs af en stor organisation? Og kan du bringe politisk forståelse, organisatoriske kompetencer og et stærkt analytisk mindset til Hvidovre - så er det dig, vi søger!
Stillingen er i et team på i alt 7 kollegaer i Center for Politik og Ledelse, som understøtter direktionen, borgmesteren og kommunalbestyrelsen i deres daglige og strategiske arbejde. Vi ønsker at være kendetegnet af forudsigelige og effektive processer og at vores arbejde er af en høj faglig, skriftlig og organisatorisk kvalitet, så vores borgmester og direktion sammen med kommunalbestyrelsen kan træffe de bedste beslutninger til gavn for Hvidovres borgere.
Dine opgaver bliver blandt andet at:
- levere tværgående støtte til direktionen, som fx oplæg, projektledelse, analyse, kommunikation, forberedelse af møder og opfølgning
- drive større og mindre prioriterede politiske og administrative projekter, hvor du sikrer både udvikling, koordinering, fremdrift og implementering
- have ansvar for to § 17, stk. 4 opgaveudvalg, bestående af politikere, borgere og flere lokale interessenter
- udarbejde oplæg, notater og sagsfremstillinger til brug for administrative og politiske beslutningsprocesser
- være tovholder på kommunens centrale beredskabsplanlægning
- sikre, at opgaverne følges til dørs og er understøttede af smidige processer
Vi har en ny direktion, som har ambitioner om at udvikle og styrke kompetencer, samspil og styring i forhold til strategiske prioriteringer og mål. Du vil få en central rolle i at bidrage til denne udvikling i både driftsopgaver såvel som udviklingsprojekter i tæt samarbejde med direktion og chefer.
Som vores nye kollega forestiller vi os, at du er:
- en udpræget generalist, der kan sætte dig hurtigt ind i sager på tværs af fagområder.
- hjemmevant med at navigere i enkeltsager og i at koordinere på tværs i en stor organisation.
- dygtig til at sikre, at opgaverne følges til dørs og er understøttede af smidige processer.
- en skarp formidler, som kan omsætte komplicerede problemstillinger enkelt og letforståeligt.
- fokuseret på dit gode samarbejde med borgere, politikere, kolleger og eksterne interessenter.
- en naturlig teamplayer og kollega
Om os
Vi har et godt arbejdsmiljø, som er præget af sunde og oprigtige relationer, høj faglighed og en høj grad af fleksibilitet ift. arbejdstid og hjemmearbejde mv. Center for Politik og Ledelse er et sammensat center, hvor du vil blive en del af rådhussekretariatet, som sidder på Hvidovre Rådhus sammen med direktionen og borgmesteren. Stillingen er i et team på i alt 7 kollegaer, hvor af en også er teamkoordinator. Vi er uformelle og optaget af opgaverne og god service til organisationen. Vi tror på godt kollegaskab og der er plads til grin, omsorg, fælles frokost og kage i ugens løb.
Dine faglige kvalifikationer
Vi forventer, at du har en akademisk uddannelse på kandidatniveau, hvor du har minimum 3 års erfaring med direkte betjening af den øverste ledelse.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling til besættelse snarest muligt og senest pr. 1. februar 2024.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende AC-overenskomst, hvor lønnen forhandles med udgangspunkt i erfaring og kompetencer i forhold til stillingen.
Spørgsmål
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til centerchef Cecilie Vyff på tlf.nr. 21532299.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er d. 14. december 2023. Vi udvælger kandidater d. 15. december og holder samtale d. 18. december.
Kontakt
Cecilie Vyff, Centerchef
E-mail
Tlf. 21 53 22 99
Afdeling
Center for Politik og Ledelse
Hvidovrevej 278
2650 Hvidovre