Vil du være med til at styrke et Formands- og direktionssekretariat, der betjener formand, bestyrelse og chefgruppen? Og har du lyst til også at kunne fungere som libero i organisationen? Så er jobbet som direktionsassistent i Danmarks Apotekerforening måske noget for dig.
Det er en ganske stor udfordring at være direktionsassistent, men for den rigtige vil det være en god udviklingsstilling, hvor du får erfaring med at skulle arbejde meget struktureret med bestyrelses- og direktionsarbejde. Arbejdet foregår i tæt samarbejde med en sekretær og studentermedarbejder og med reference til økonomidirektøren.
Vigtigste ansvarsområder:
-
Forberedelse af materiale til bestyrelsesmøder og de ugentlige chefmøder samt opfølgning herpå.
-
Fokusere på alt, hvad der rører sig omkring bestyrelse og direktion, samle trådene og sikre overholdelse af deadlines.
-
Deltage i ad hoc opgaver og projekter på tværs af organisationen som en slags libero funktion.
-
Fondssekretær i Jubilæumsfonden.
-
Ansvarlig for møder i samarbejdsudvalg og arbejdsmiljøudvalg.
-
Forberedelse af den årlige generalforsamling i foreningen samt i datterselskaberne.
-
Vedligeholdelse og fortsat udvikling af bestyrelsesportal og intranet ud fra brugernes behov.
-
Medvirke ved fortsat udvikling af sekretariatets kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
-
Opfølgning på den outsourcede formueforvaltning herunder løbende bestyrelses- og direktionsrapportering.
-
Fortsat udvikling af organisationen og processer.
-
Ad hoc opgaver i relation til direktør, formand og bestyrelse.
For den ideelle kandidat kan der være flere indgange til jobbet:
-
Du kan være nyuddannet fra universitet som cand.scient.pol. og klar til en stejl udviklingskurve i dit første fuldtidsjob.
-
Du kan også have 2-5 års erfaring fra et ministerium eller en interesseorganisation med en teoretisk baggrund som cand.scient.pol. eller tilsvarende.
-
Ambition om at lære hvordan direktions- og bestyrelsesarbejde fungerer i praksis og være med til at udvikle sekretariatsbetjeningen.
-
Stor lyst til som "libero" at skulle deltage i forskellige projekter/opgaver som der løbende opstår behov for i en dynamisk brancheorganisation.
-
Gode tværgående samarbejdsevner, evne til at styrke processer på tværs i team- og projektorganisationen samt at være opsøgende ved løsningen af opgaver.
-
Godt overblik og evne til struktureret at afslutte opgaver inden for en presset deadline. Du er initiativrig og påtager dig ansvaret for at løfte opgaverne.
-
Gode kommunikations- og præsentationsevner. Du skal kunne lide at skrive og kunne formidle komplicerede sammenhænge på en kort og letforståelig måde.
-
Er ikke-ryger
Vi tilbyder:
Et job med mulighed for personlig og faglig udvikling og gode ansættelsesvilkår i en politisk organisation i udvikling. Et udfordrende og selvstændigt job i et professionelt arbejdsmiljø præget af højt kvalitets- og aktivitetsniveau, gode kolleger og godt humør. Du bliver i første omgang tilknyttet to team: F/D og HR. Du vil senere også kunne indgå i andre team og projekter.
Ansøgning
Yderligere oplysninger om stillingen får du ved henvendelse til økonomidirektør Brian Frisendahl via mail: BFR@Apotekerforeningen.dk. Ansøgningen skal være foreningen i hænde senest tirsdag den 6. august 2024.
Du ansøger ved at trykke på ansøgningsknappen.