Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Digitalt interesseret forvaltningsjuridisk konsulent/specialkonsulent til KL

KL - Kommunernes Landsforening

København, Storkøbenhavn

Indrykket
08-09-2022

KLs nuværende redaktør for kommunernes blanketsamling har fået nyt job, derfor søger vi en ny kollega til KLs Center for Digitalisering og Teknologi. Jobbet giver dig en alsidig arbejdsdag med ansvar for, at blanketsamlingen giver kommunerne rettidig og retvisende understøttelse af god administrativ praksis. Du får ansvar for tilrettelæggelse af samarbejdet på tværs af hele KL, idet lovmedholdeligheden sikres i samarbejde med kommunale medarbejdere og KLs fagmedarbejdere med kendskab til sektorlovgivningen på de forskellige kommunale opgaveområder. Hertil kommer dialog med de leverandører på det kommunale marked, der anvender KLs blanketsamling som fundament for udvikling af digitale selvbetjeningsløsninger mv.

 

Dine primære arbejdsopgaver

  • Løbende at opdatere og kvalitetssikre blanketsamlingen sammen med KLs blanketansvarlige på fagområderne, så den til enhver tid er ajourført og understøtter kommunernes opgavevaretagelse

  • Systemejerskab og håndtering af ændringsønsker via blanketredaktionens dialogværktøj (LetSupport)

  • Digitalisering, standardisering og distribution af blanketsamlingen

  • Styring af blanketøkonomi sammen med kontorets controller og sekretær

  • Øge og udbrede viden om blanketsamlingens værdiskabelse.

 

Derudover forventes du at indgå i diverse ad hoc baserede opgaver, bl.a. som rådgiver og interessevaretager, bidrage til at udvikle og gennemføre centrets arrangementer samt medvirke til at drive relevante netværk. Du vil endvidere indgå i juridiske beredskaber sammen med øvrige fagfæller i KL.

 

Dine vigtigste kompetencer

  • Dokumenteret juridisk erfaring inden for forvaltningsret

  • Kommunalt forretningskendskab

  • Generel erfaring med juridiske forhold knyttet til offentlig digitalisering

  • Forståelse for sammenhængen mellem kommunale regler, processer og data

  • Lyst og evne til at indgå i samarbejdet med KLs it-arkitektstab og øvrige kollegaer i centret

  • Kan kommunikere i et forståeligt, klart og lovmedholdeligt sprog

  • Bidrager til den gode stemning i vores storrum.

 

Hvem er vi?

I KLs Center for Digitalisering og Teknologi har vi et stærkt fagligt miljø med over 40 medarbejdere, der samarbejder på tværs. Centret er delt i tre sektioner med hver sin kontorchef. Du vil referere til kontorchef Ghita Thiesen i Digital Forvaltning og It-arkitektur. Blanketredaktionen består ud over dig af en proceskonsulent, en kontorassistent, en studentermedhjælper og ad hoc inddragelse af eksterne eksperter. Du kan læse mere om KLs organisering og centrets politikområder her.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne i Lokal løndannelse.

 

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfristen er mandag den 3. oktober.

 

Tiltrædelse: 1. december 2022 eller efter aftale. Kandidater, som går videre til 2. samtalerunde, gennemfører logik- og personprofilanalyse forud for samtalen.

 

For information om stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef Ghita Thiesen på mobilnummer 29210759 eller på mail ght@kl.dk.

 

Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 41 og 2. samtaler i uge 43.

 

KL ser forskellighed i medarbejdersammensætningen og i ledelsen som en af vores styrker og opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge vores ledige stillinger.

 

Søg stillingen

Ansøgningsfrist

03-10-2022

 

Tiltrædelsesdato

01-12-2022

 

Arbejdstid

37

 

Kategori

Konsulent/specialkonsulent

 

Hjemmeside

www.kl.dk/Om-KL/

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

KL - Kommunernes Landsforening

Adresse 1
Weidekampsgade 10
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Weidekampsgade 10
2300 København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
08-09-2022
Udløber
03-10-2022
Kviknummer
LJA-84010098
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

KL - Kommunernes Landsforening

Adresse
Weidekampsgade 10
2300
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
08-09-2022
Ansøgningsfrist
03-10-2022
Kviknummer
LJA-84010098
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed