Da flere af vores tidligere studenter er blevet færdiguddannede og fastansatte som fuldmægtige i kontoret, søger vi nu nye dygtige studenter.
Har du lyst til at arbejde med juridisk rådgivning på et højt fagligt niveau på tværs af Digitaliseringsstyrelsen inden for udbudsret, kontraktstyring, offentlighedsret, forvaltningsret og databeskyttelse? Så har du lige nu mulighed for at blive en del af Juridisk Kontor i styrelsen og understøtte juraen i Danmarks digitale infrastruktur.
Om stillingen
Vi understøtter Digitaliseringsstyrelsens fagkontorer og direktion bredt med juridisk rådgivning og opgaveløsning. På denne måde bidrager vi til udviklingen og forvaltningen af nogle af Danmarks største infrastrukturløsninger fx Digital Post, MitID, borger.dk, NemKonto og apps, som borgere, virksomheder og offentlige myndigheder anvender hver dag. Du kommer således til at have en stor berøringsflade med styrelsens forskellige fagkontorer, og du kommer hurtigt til at få indsigt i styrelsens it-løsninger.
Du kommer til at bistå med arbejdet inden for en bred vifte af juridiske opgaver, eksempelvis:
- Bidrage med juridisk rådgivning til medarbejdere i Digitaliseringsstyrelsen i forbindelse med kontraktindgåelse.
- Bidrage til gennemførelse af indkøb, udbud og kontraktstyring, herunder ved anvendelse af styrelsens Contract Management-system, ELO.
- Bidrage til udarbejdelse, implementering og fortolkning af regulering.
- Bidrage til offentligretlige og forvaltningsretlige sager, herunder aktindsigtssager og høringer.
- Bidrage til databeskyttelsesretlige sager, herunder håndtering af anmodninger vedrørende de registreredes rettigheder og indgåelse af databehandleraftaler.
Vi har stor fokus på din medindflydelse og faglige udvikling, og du bliver således også baseret på dine interesser og kompetencer inddraget i, hvilke typer opgaver du kommer til at varetage.
Om dig
Du er stud.jur. eller stud.merc.jur. på kandidatuddannelsen med et højt fagligt niveau og interesse for digitalisering. Du trives med tempo og formår samtidig at udvise den fornødne grundighed i opgaveløsningen. Du har analytiske evner og formulerer dig velstruktureret og præcist i både skrift og tale. Du udviser holdånd og helhedsforståelse og har gode evner for samarbejde på tværs af faggrupper.
Samtidig skal du have lyst til at bidrage til et godt kollegaskab fagligt såvel som socialt.
Om os
Vi er ca. 20 medarbejdere i Juridisk Kontor i Digitaliseringsstyrelsen, heraf så vidt muligt løbende flere studenter samtidigt.
Kontoret understøtter Digitaliseringsstyrelsens fagkontorer og direktion bredt med juridisk rådgivning og opgaveløsning. Rådgivningen omfatter blandt andet offentlighedsret, forvaltningsret og databeskyttelsesret samt kontrakts- og udbudsret. Kontoret har ansvaret for udarbejdelse af styrelsens lovforslag, koordinering af aktindsigtssager og håndtering af databeskyttelsesretlige opgaver. Kontoret bistår endvidere med gennemførelse af styrelsens store it-udbud samt kvalitetssikring af styrelsens indkøb både ved indgåelse af nye kontrakter, men også ved kontraktstyring og ændringer af eksisterende kontrakter.
Vi har opbygget et stærkt juridisk kontor med fokus på kvalitet, udvikling og høj psykologisk tryghed. Vores kultur er præget af samarbejde og holdånd, og vi har fokus på både fælles og individuel trivsel og udvikling. Selvom vi ofte har travlt, insisterer vi på at være en arbejdsplads med fleksible arbejdstider, og vi gør meget ud af at prioritere sociale arrangementer og en improviseret fredagsbar, før vi går på weekend.
I Digitaliseringsstyrelsen afholder vi blandt andet vinklub, julefrokost og sommerfest, og du kan derudover blive en del af styrelsens studenternetværk, der afholder sociale og faglige arrangementer på tværs af kontorerne for styrelsens mange studenter.
I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 400 medarbejdere, der hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din kompetence- og karriereudvikling.
Du kan læse meget mere om Digitaliseringsstyrelsen på digst.dk.
Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.
Forventet arbejdstid vil være 15 timer, men vi er naturligvis fleksible i forhold til dit studie og eksaminer.
Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte student Alma Malkoc på telefon 4029 5753 eller almmal@digst.dk eller kontorchef Jørgen Breddam på telefon 2360 2124 eller jobre@digst.dk.
Ansøgning
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via Søg her-knappen senest søndag den 26. november 2023.
Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 49 og 2. samtaler i uge 50 og håber på at kunne byde dig velkommen i kontoret den 1. februar 2024.
I Digitaliseringsstyrelsen opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.