Gem annonce

Digitaliseringsstyrelsen søger skarpe medarbejdere med interesse for udbudsret og kontraktstyring

Digitaliseringsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
21-12-2021

Hverdagen er digital. Vil du være med til at understøtte den digitale dagsorden gennem juridisk rådgivning? Har du lyst til at arbejde med juridisk rådgivning på et højt fagligt niveau på tværs af Digitaliseringsstyrelsen inden for indkøb, udbudsret og kontraktstyring? Så har du lige nu mulighed for at blive en del af Digitaliseringsstyrelsens Kontor for Jura.

 

Om stillingen

Du bliver en del af kontraktstyringsenheden i Digitaliseringsstyrelsens Kontor for Jura, som bl.a. varetager opgaver inden for indkøb, udbudsret og kontraktstyring.

 

Du kommer til at varetage en bred vifte af juridiske opgaver, eksempelvis:

  • Generel juridisk rådgivning til styrelsens centre, fagkontorer og direktion i forbindelse med indgåelse og udformning af kontrakter.
  • Planlægning, tilrettelæggelse og gennemførelse af indkøb og udbud i samarbejde med projektledere, it-specialister og øvrige projektmedarbejdere.
  • Løbende rådgivning om kontraktstyring, herunder også udvikling af principper for brugen af styrelsens Contract Management-system.
  • Awareness om indkøb, udbud og kontraktstyring for resten af styrelsen i form af vedligeholdelse af vejledninger, præsentationer, uddannelse mm.

 

Om dig

Du er cand.jur. eller cand.merc.jur. med et højt fagligt niveau og interesse for digitalisering. Du trives med tempo og formår samtidig at udvise den fornødne grundighed i opgaveløsningen. Du har stærke analytiske evner og formulerer dig velstruktureret og præcist i både skrift og tale. Du udviser holdånd og helhedsforståelse og har gode evner for samarbejde på tværs af faggrupper.

 

Det er en fordel men ikke et krav hvis du tillige har:

  • erfaring med rådgivning om udarbejdelse og indgåelse af kontrakter
  • erfaring med eller lyst til at arbejde med systemunderstøttet kontraktstyring
  • lyst til at arbejde med udviklingsprojekter om digitalisering
  • evne til at omdanne juraen til praktiske løsninger
  • solid dømmekraft og kan arbejde selvstændigt.

 

Samtidig skal du have lyst til at bidrage til et godt kollegaskab fagligt såvel som socialt.

 

Om os

Digitaliseringsstyrelsens Kontor for Jura understøtter styrelsens centre, fagkontorer og direktion bredt med juridisk rådgivning og opgaveløsning. Rådgivningen omfatter bl.a. forvaltningsret og databeskyttelsesret samt kontrakts- og udbudsret. Kontoret bistår med gennemførelse af styrelsens store it-udbud samt kvalitetssikring af styrelsens indkøb både ved indgåelse af nye kontrakter, men også ved kontraktstyring og ændringer af eksisterende kontrakter. Derudover har kontoret ansvaret for udarbejdelse af styrelsens lovforslag og koordinering af aktindsigtssager.

 

Vi er ca. 20 medarbejdere, som er fordelt i henholdsvis kontraktenheden og offentligretsenheden. Kontoret ledes af en kontorchef, og derudover er der en teamkoordinator i kontraktenheden og en teamleder med personaleansvar i offentligretsenheden. Du vil blive en del af et stærkt fagligt miljø med gode muligheder for faglig sparring og udvikling. Vi vægter samarbejde og socialt fællesskab højt både i kontoret og på tværs af styrelsen. 

 

Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd, og vi lægger stor vægt på arbejdsglæde, samt at vi har det sjovt i hverdagen. Vi gør meget ud af at prioritere sociale arrangementer og en improviseret fredagsbar, før vi går på weekend.

 

Arbejdet foregår til tider i et hurtigt tempo og med en høj grad af selvstændighed, initiativ og et stærkt ønske om at levere ydelser og resultater af høj faglig kvalitet. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til og samarbejde med kollegaer og nye udfordringer og med fokus på, at du løbende udvikler dig. Selvom vi ofte har travlt, insisterer vi på at være en familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider.

 

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer. 

 

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

 

Flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Dorte Helsberg på telefon 2250 5827 eller dor@digst.dk eller kontorchef Jørgen Breddam på telefon 2360 2124 eller jobre@digst.dk.

 

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via Søg stillingen-knappen senest fredag den 28. januar 2022.

 

Vi forventer at holde 1. samtaler primo uge 5 og 2. samtaler ultimo uge 5.

 

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

 

Ansøgningsfrist

28-01-2022

 

Arbejdssted

Landgreven 4

 

Hjemmeside

www.digst.dk

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1017 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
21-12-2021
Udløber
28-01-2022
Kviknummer
LJA-83126027
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Handel, indkøb og transport, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1017
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
21-12-2021
Ansøgningsfrist
28-01-2022
Kviknummer
LJA-83126027
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Handel, indkøb og transport, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce