Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Digitaliseringsstyrelsen søger skarp jurist til rådgivning om indkøb, udbud og kontraktstyring

Digitaliseringsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
26-03-2021

Hverdagen er digital. Vil du være med til at understøtte den digitale dagsorden gennem juridisk rådgivning? Har du lyst til at arbejde med juridisk rådgivning på et højt fagligt niveau på tværs af Digitaliseringsstyrelsen inden for indkøb, udbud og kontraktstyring? Så har du lige nu mulighed for at blive en del af Digitaliseringsstyrelsens Kontor for Jura.

Om stillingen

Du bliver en del af kontraktstyringsenheden i Digitaliseringsstyrelsens Kontor for Jura, som bl.a. varetager opgaver inden for indkøb, udbud og kontraktstyring.

Du kommer til at varetage en bred vifte af juridiske opgaver, eksempelvis:

  • Generel juridisk rådgivning til styrelsens centre, fagkontorer og direktion i forbindelse med indgåelse og udformning af kontrakter

  • Planlægning, tilrettelæggelse og gennemførelse af indkøb og udbud i samarbejde med projektledere, it-specialister og øvrige projektmedarbejdere

  • Løbende rådgivning om kontraktstyring, herunder også udvikling af principper for brugen af styrelsens Contract Management-system

  • Awareness om indkøb, udbud og kontraktstyring for resten af styrelsen i form af vedligeholdelse af vejledninger, præsentationer, uddannelse mm.

 

Om dig

Du er cand.jur. eller cand.merc.jur. med et højt fagligt niveau og interesse for digitalisering. Du trives med tempo og formår samtidig at udvise den fornødne grundighed i opgaveløsningen. Du har stærke analytiske evner og formulerer dig velstruktureret og præcist i både skrift og tale. Du udviser holdånd og helhedsforståelse og har gode evner for samarbejde på tværs af faggrupper.

Det er en fordel men ikke et krav hvis du tillige har:

  • erfaring med rådgivning om og udarbejdelse/indgåelse af kontrakter,

  • erfaring med eller lyst til at arbejde med elektronisk understøttet kontraktstyring,

  • lyst til at arbejde med udviklingsprojekter om digitalisering,

  • evne til at omdanne juraen til praktiske løsninger og

  • udpræget kundefokus og er god til at opbygge relationer både internt og eksternt.

 

Samtidig skal du have lyst til at bidrage til et godt kollegaskab fagligt såvel som socialt.

Om os

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 300 medarbejdere, der hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på din trivsel og kompetence- og karriereudvikling.

Digitaliseringsstyrelsens Kontor for Jura understøtter styrelsens centre, fagkontorer og direktion bredt med juridisk rådgivning og opgaveløsning. Rådgivningen omfatter bl.a. forvaltningsret og databeskyttelsesret samt kontrakts- og udbudsret. Kontoret bistår med gennemførelse af styrelsens store it-udbud samt kvalitetssikring af styrelsens indkøb både ved indgåelse af nye kontrakter, men også ved kontraktstyring og ændringer af eksisterende kontrakter. Derudover har kontoret ansvaret for udarbejdelse af styrelsens lovforslag og koordinering af aktindsigtssager.

Vi er ca. 20 medarbejdere, som er fordelt i henholdsvis kontraktenheden og offentligretsenheden. Kontoret ledes af en kontorchef, og derudover er der en teamkoordinator i kontraktenheden og en teamleder med personaleansvar i offentligretsenheden. Du vil blive en del af et stærkt fagligt miljø med gode muligheder for faglig sparring og udvikling. Vi vægter samarbejde og socialt fællesskab højt både i kontoret og på tværs af styrelsen. 

Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd, og vi lægger stor vægt på arbejdsglæde, samt at vi har det sjovt i hverdagen. Vi gør meget ud af at prioritere sociale arrangementer og en improviseret fredagsbar, før vi går på weekend.

Arbejdet foregår til tider i et hurtigt tempo og med en høj grad af selvstændighed, initiativ og et stærkt ønske om at levere ydelser og resultater af høj faglig kvalitet. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til og samarbejde med kollegaer og nye udfordringer og med fokus på, at du løbende udvikler dig. Selvom vi ofte har travlt, insisterer vi på at være en familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer. 

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.

Flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Dorte Helsberg på telefon 2250 5827 eller dor@digst.dk eller kontorchef Jørgen Breddam på telefon 2360 2124 eller jobre@digst.dk .

Ansøgning

Vi ser frem til at modtage din ansøgning med cv, eksamensbeviser og eventuelle bilag via Søg stillingen-knappen senest onsdag den 14. april 2021.

Vi forventer at holde 1. samtaler primo uge 16 og 2. samtaler ultimo uge 16 og håber at kunne byde dig velkommen i kontoret senest den 1. juni 2021.

I Digitaliseringsstyrelsen opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1017 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
26-03-2021
Udløber
14-04-2021
Kviknummer
LJA-81877647
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT, web og teknologi, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Digitaliseringsstyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1017
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
26-03-2021
Ansøgningsfrist
14-04-2021
Kviknummer
LJA-81877647
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT, web og teknologi, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed