Gem annonce

Digitaliseringskonsulent til Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
09-03-2020

Vil du være med til at sætte nye standarder for digitaliseringen i landets største kommune? Og kan du byde ind med erfaring, initiativ og trækkræft i forhold til, hvordan arbejdet i forvaltningen kan automatiseres og understøttes bedre ved anvendelse af IT? Så kan du være med til at gøre København til en udviklende og eftertragtet by at bo i.

 

Vi søger en digitaliseringskonsulent til at styrke den centrale digitaliseringsenhed i Teknik- og Miljøforvaltningen i København.

 

Vores kerneopgave er digital projektledelse og rådgivning af forvaltningens fire store afdelinger, som hver især varetager den direkte kontakt med borgere og erhvervsliv.

 

Digitalisering i Teknik- og Miljøforvaltningen

Digitaliseringsenheden er bindeled mellem forretningen, eksterne udviklere og Københavns Kommunes centrale Koncern IT i konkrete projekter, og vi har ansvaret for den digitale udvikling i forvaltningen.

 

Vi søger en stærk IT-projektleder, der kan bringe projekter sikkert i mål, og som har flair for at styrke en digital dagsorden i en stor offentlig organisation. Vores projekter og løsninger spænder vidt. I første omgang har vi brug for en kollega, der kan understøtte forvaltningens dagsorden angående automatisering. I forhold til teknologiområder kan dette rumme brug af portaler, sensorer, algoritmer, RPA, machine learning, satellitovervågning m.m. Desuden kan det indebære væsentlige elementer af foranalyse, projektmodning, projektledelse og programstyring,

 

Du skal generelt besidde gode kommunikative evner, hvad end du taler med en leverandørs teknikere, Koncern IT eller kolleger og ledere i organisationen, og du kan navigere sikkert som embedsmand på tværs af hierarkier og ledergrupper.

 

Du vil ofte skulle indgå i tæt samarbejde med flere dele af forretningen, enten som den behovsafdækkende og rådgivende digitaliseringskonsulent eller som ansvarlig projektleder, om at analysere, designe og gennemføre store systemudviklinger og forretningstransformationer.

 

Vi er en enhed, der er i en udvikling, som du i dine arbejdsopgaver vil opleve mulighed for at præge. Vi forventer derfor, at du har en naturlig og vedvarende interesse for nye teknologier.

 

Vi forventer, at du

  • er resultatorienteret og er klar til at tage ansvar for, at forretningsmæssige mål, strategi og teknologi hænger sammen.

  • har flere års projektledererfaring.

  • har erfaring med at gennemføre automatiseringsprojekter ved brug af RPA-teknologi og machine learning/AI

  • har erfaring med IT-processer, scoping af IT-projekter og digitalisering fra en større offentlig organisation. Desuden må du gerne have erfaring med programledelse

 

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men det forventes, at du har en relevant akademisk uddannelse gerne med IT-fokus.

 

For at kunne begå sig i jobbet lægges der vægt på tålmodighed, nysgerrighed og fleksibilitet. Du er grundig og samarbejdende, og dit drive og engagement sikrer, at du først stopper, når opgaven er løst, eller resultatet er nået.

 

Vi forventer, at du har drive og lyst til at udvikle dig i jobbet som IT-projektleder og forretningsudvikler og dermed skabe varig forandring, succes og værdi for forvaltningen.

 

Vi oplever i stigende grad, at projekterne gennemføres efter agile metoder, hvorfor erfaring med agile metoder og værktøjer vil være en fordel.

 

Du tilbydes

Stillingen indebærer spændende og udfordrende opgaver i et tæt samspil med engagerede og hjælpsomme kolleger i en udviklende enhed. Du vil blive en del af en ambitiøs og dynamisk enhed med ca. 20 engagerede kollegaer, som lægger vægt på kvalitet i opgaveløsningen, høj faglighed, en afslappet omgangstone og et godt kollegialt fællesskab.

 

Arbejdsugen (flekstid) er på 37 timer inkl. frokostpause. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

 

Du får gode muligheder for personlig og faglig udvikling og stor indflydelse på eget arbejdsområde.

 

Arbejdspladsen ligger på Njalsgade på Islands Brygge, og stillingen forventes besat fra 1. juni 2020, eventuelt tidligere.

 

Yderligere oplysninger

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte digitaliseringschef Marie Hvid Damborg på 3053 0236 eller chefkonsulent Ole Makne Jørgensen på 2186 8502.

 

Søg via nedenstående link senest mandag den 13. april 2020

 

Vi holder ansættelsessamtaler hurtigst muligt efter ansøgningsfristen.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Adresse
Njalsgade 13
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
09-03-2020
Udløber
13-04-2020
Kviknummer
LJA-79720091
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT, web og teknologi, Konsulent og rådgivning
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Adresse
Njalsgade 13
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
09-03-2020
Ansøgningsfrist
13-04-2020
Kviknummer
LJA-79720091
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT, web og teknologi, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Gem annonce