Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Digitale projektledere med forretningsforståelse søges

Skatteankestyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
28-09-2022

Er du enig i, at digitaliseringsprojekter er mere end blot IT-systemer? Har du forståelse for projektledelse i spændet mellem tekniske detaljer, organisatorisk forandringsledelse, strategi og lovgivning? Vil du være med til at udvikle klagesagsbehandlingen så både borgere, virksomheder og medarbejdere får den bedste og mest effektive sagsbehandling? Og bidrage til at projekter implementeres i bund? Så er du måske en af vores to nye projektledere i Digitalisering.

Forskelligartede og komplekse projekter

Vi søger to projektledere til at stå i spidsen for en række mindre it-projekter og større systemimplementeringer. Du får ansvaret for dine egne projekter, og driver disse i et tæt samarbejde med både faglige kollegaer og stabsfunktioner. Som projektleder vil du styre komplekse it-projekter sikkert i mål. Det forudsætter, at du kan rumme forskelligartede projekter af høj kompleksitet, og kan gennemskue, hvordan tingene hænger sammen.

Som projektleder hos os vil din hverdag være præget af arbejdsopgaver som:

  • Projektledelse både af mindre og større IT-projekter
  • Forandringsledelse, facilitering og procesoptimering i forbindelse med implementering af ny og ændringer af eksisterende teknologi
  • IT-anskaffelser og IT-udvikling, herunder afdækning af behov, leverandørstyring, risikovurderinger, kontraktarbejde, projektledelse mv.
  • Facilitering og sparring med kollegaer og fagpersoner om digital understøttelse af fagopgaver og udviklingsbehov.

Du vil opleve succes i stillingen, ved at være i stand til at sætte dig ind i en sagsbehandlers behov, samt den politiske virkelighed, vi opererer i som klagemyndighed. Du vil få et tæt samarbejde med en række interne så vel som eksterne samarbejdspartnere, herunder vores driftsleverandør i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og forskellige andre systemleverandører.

Det er afgørende for os, at de nye digitale løsninger på bedst mulige vis understøtter vores eksterne brugeres behov og Skatteankestyrelsens egne interne arbejdsprocesser. Du skal derfor være med til at gennemføre forandringer med fokus på at opnå de forventede gevinster, herunder sikre implementering.

Om dig

Du har en relevant videregående uddannelse eller anden relevant baggrund og erfaring med projektledelse og en vis grad af it-forståelse, gerne fra digitaliseringsprojekter. Der er vigtigt, at du har blik for hvordan man anvender IT-projekter til at udvikle organisationen. Udviklingen af It-projekter sker oftest i samarbejde med leverandører, da selve udviklingen kun i mindre omfang løftes direkte i Digitalisering. Erfaring med organisationsudvikling og planlægning og facilitering af forandringsprocesser er desuden en fordel.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • er relationsskabende, som gør dig i stand til at skabe enighed og sikre medvind i projekterne
  • er optaget af at levere brugervenlige løsninger, der skaber værdi
  • er løsningsorienteret og har fokus på dine interessenter
  • kan omsætte komplekse juridiske processer til digitale løsninger
  • har en grundlæggende IT-teknisk forståelse

Derudover tager du ansvar og er i stand til selvstændigt at løbe med dine opgaver. Du arbejder struktureret og har et godt drive og sikrer fremdrift i dine projekter, således disse kommer sikkert i mål.

Dit nye team

Som projektleder i Digitalisering vil du blive en del af et kontor på i alt 15 gode og engagerede kollegaer, der arbejder med udvikling, test, drift, forretningsanalyse og informationssikkerhed. Du vil indgå i kontorets udviklingsteam, som er ét af tre teams. Vi er et kontor med højt til loftet, en uformel tone og et godt fagligt og socialt miljø, hvor vi tager ansvar, løfter i flok, sparrer og hjælper hinanden på tværs af teams.

Om Skatteankestyrelsen

Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed, hvor vi behandler klager over skatteforvaltningens afgørelser på skatte- og vurderingsområdet. Vi vægter en effektiv og ensartet klagebehandling af høj kvalitet, hvor faglighed, ansvarlighed, samarbejde og udsyn er nøgleord for vores opgaveløsning. Vi er ca. 500 ansatte i styrelsen, og sammen sikrer vi retssikkerhed via en kompetent og uafhængig behandling af klager.

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV og eksamensbevis samt evt. andre relevante bilag via linket Søg stillingen senest den 23. oktober 2022. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Therese Techau Hjelm Andersen på telefon 3376 0217.

Vi forventer at afholde første runde samtaler d. 26. og 28. oktober 2022. Der kan anvendes test i forbindelse med ansættelsesprocessen.

Tiltrædelse snarest muligt eller pr. 1. januar 2023.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Ved Vesterport 6, 4. sal 1612 København V

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skatteankestyrelsen

Adresse 1
Ved Vesterport 6
1612 København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
28-09-2022
Udløber
23-10-2022
Kviknummer
LJA-84073482
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT, web og teknologi, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skatteankestyrelsen

Adresse
Ved Vesterport 6
1612
København V
Danmark
Praktisk information
Indrykket
28-09-2022
Ansøgningsfrist
23-10-2022
Kviknummer
LJA-84073482
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT, web og teknologi, Projektledelse og styring
Beliggenhed