Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Departementet for Boliger, Infrastruktur, Justitsområdet og Ligestilling søger en Jurist

Grønlands Selvstyre, Departementet for Boliger, Infrastruktur og Ligestilling

Nuuk

Indrykket
02-09-2021

Brænder du for politisk betjening, lovarbejde og lovfortolkning? Er du en dygtig jurist med blik for detaljen? Vil du medvirke til at skabe løsninger, der virker i praksis? Og har du lyst til at spille en central rolle i udvikling af ideer og omsætte politiske ønsker til lovgivning? Så er det dig, vi har brug for!

Om Boligafdelingen

Boligafdelingen udgør én af fire afdelinger i Departement for Boliger, Infrastruktur og Ligestilling. Vi er en lille afdeling, som arbejder tæt som et team. Vi favner en meget bred opgaveportefølje, herunder varetagelse af Selvstyrets udlejningsboliger, lovgivning inden for boligområdet, høringssvar inden for afdelingens område, borgerhenvendelser og besvarelse af henvendelser fra Ombudsmanden. Afdelingen har også ansvaret for bevillingsstyring inden for boligområdet. Yderligere er den tværsektorielle boligreform Helhedsplan for Boliger forankret i et projektsekretariat under Boligafdelingen.

Afdelingens opgaveportefølje har stor politisk bevågenhed og nyder offentlighedens og mediernes interesse. De løsninger, vi bidrager til, har stor betydning for hele befolkningens hverdag og har afgørende betydning for realiseringen af landets fulde vækstpotentiale.

Der pågår tværdepartementale analyser under reformarbejdet inden for boligområdet, kaldet Helhedsplanen for Boliger, heri tages der udgangspunkt i en samfundsorienteret tilgang. Der ses blandt andet på manglende vedligehold (efterslæb), fremtidig planlagt vedligehold, huslejesætning og boligsikring. Dertil ses på at løfte kapaciteten inden for bygge- og anlægsbranchen, for sikre, at der er i et fremadrettet perspektiv, sikres den fornødne arbejdsstyrke på de områder, der har relation til renovering og nybyggeri.

Der er tale om et spændende tværsektorielt og omfattende projekt, der blandt andet involverer flere af selvstyrets ressortområder, kommunerne og erhvervslivet.

Dine arbejdsopgaver

Du vil få ansvaret for boligområdets centrale lovgivninger, herunder udarbejdelse og tilpasning af nye og eksisterende lovgivninger, samtidig vil du løbende blive knyttet til forhandlinger og politikudvikling indenfor boligområdet.

Du vil møde nye udfordringer i forbindelse med den igangværende tværsektorielle boligreform Helhedsplanen for Boliger. Du skal her bidrage med fokus på, at relaterede lovgivninger indenfor social-, erhvervs-, uddannelses-, arbejdsmarkeds, opkvalificerings- og selskabsområderne spiller sammen med, og understøtter de tiltag, som indgår under Helhedsplanen for Boligers målsætninger.

Opgaverne vil primært bestå af følgende:

  • Lovfortolkning og juridisk vejledning på boligområdet

  • Lovarbejde, herunder udarbejdelse af lovforslag

  • Udarbejdelse af politiske beslutningsgrundlag mv.

  • Løbende betjening af Naalakkersuisoq for området, herunder besvarelser i forbindelse med borgerhenvendelser, udvalgsbetjening og det lovforberedende arbejde

  • Høringssvar inden for afdelingens område

  • Aftaleindgåelser og tilsyn indenfor boligområdet

  • Reformarbejde; udarbejdelse af lovgivning i henhold til de politiske beslutninger samt i relation til Helhedsplanen for Boliger samt sparring på andre departementers input til reformarbejdet

 

Du kan også forvente, at der kan anmodes om juridisk sparring fra andre af departementets områder inden for luftfart, bygningsmyndigheden, teleområdet og Ligestilling.

Derudover ønsker vi en kollega, som:

  • Trives med et stort selvstændigt ansvar i et uformelt arbejdsmiljø

  • Er selvstændig og tager ansvar for opgaveløsningen

  • Er ambitiøs og har lyst til faglig udfordring

  • Kan bevare overblikket og holde mange bolde i luften på én gang

  • Er god til at formidle, både skriftligt og mundtligt

  • Tror på egne evner og tør gå foran

  • Kan indgå i et arbejdsmiljø, hvor humøret er højt og bidrager til, at vi glæder os til at komme på arbejde

 

Det vil være en fordel, at du både kan tale og skrive grønlandsk, såvel som dansk, og at du har indgående kendskab til grønlandsk samfundsforhold, men det er ikke et krav.

Vi tilbyder:

  • Et arbejde i et Departement, der er tæt på den politiske beslutningsproces.

  • Et uformelt og åbent arbejdsmiljø med korte kommandoveje og engagerede kolleger.

  • Personlige og faglige udfordringer samt mulighed for efteruddannelse.

 

Boligafdelingen består af dygtige medarbejdere med selvstændig opgaveløsning og ansvar for egne opgaver. Det vil være din opgave, sammen med dine kolleger i afdelingen, at tilvejebringe og kvalificere et godt og solidt grundlag, hvorpå afdelingschefen kan rådgive politiske beslutningstagere og resten af administrationen.

Arbejdet foregår i et travlt og fagligt udfordrende miljø, hvor arbejdsglæde og ansvar, går hånd i hånd med gode resultater vi kan være stolte af. Omgangstonen er god og uformel, og hverdagen er præget af godt humør i en ofte travl dagligdag. Vi er en arbejdsplads med højt til loftet, godt kollegialt fællesskab og respekt for, at arbejdsliv og familieliv skal hænge sammen.

Vi glæder os til at høre fra dig, og stiller os gerne til rådighed med viden om det at arbejde for regeringen i Grønland, eller om boligafdelingens opgaver og om vores gode arbejdsplads.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte afdelingschef Jeanette Holding på telefon 34 54 36 eller via e-mail jeah@nanoq.gl

Ansøgning

Ansøgningsfristen er fredag d. 23. september 2021.

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt umiddelbart efter ansøgningsfristen.

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig

Der anvises ikke personalebolig til stillingen. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre, Departementet for Boliger, Infrastruktur og Ligestilling

Adresse 1
Postbox 909
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
02-09-2021
Udløber
23-09-2021
Kviknummer
LJA-82603614
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Departementet for Boliger, Infrastruktur og Ligestilling

Adresse
Postbox 909
3900
Nuuk
Grønland
Praktisk information
Indrykket
02-09-2021
Ansøgningsfrist
23-09-2021
Kviknummer
LJA-82603614
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed