Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dataanalytiker til Rigshospitalets dataenhed

Region Hovedstaden, Rigshospitalet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
29-04-2022

Vil du arbejde med data der gør en forskel?

Rigshospitalet har hver måned ca. 100.000 patientfremmøder som alle generer store mængder af data. Data samles i en række databaser, hvor Sundhedsplatformen er det vigtigste patientadministrative system til registrering og dokumentation af patienternes behandlinger. Vi har fokus på at forbedre datakvaliteten, og derfor søger vi en dataanalytiker, der sammen med resten af vores datateam skal bidrage til denne udvikling.

Der er stor efterspørgsel efter data til brug for planlægning og styring på alle niveauer. Dataenheden udvikler og drifter valid ledelsesinformation til brug for økonomi- og aktivitetsstyring, kapacitetsudnyttelse, patientrettigheder og hospitalsplanlægning og vi laver en del ad hoc analyser. Vi samarbejder bredt med hospitalets centrale stabe, administrative ledelser og det kliniske personale, med de to andre enheder i Økonomi- og Planlægningsafdelingen og med Regionen og SP-sundhedsdata (CIMT). Som dataanalytiker vil du derfor få mange samarbejdsrelationer.

Du vil blive ansat i Dataenheden, som er en del af Rigshospitalets Økonomi- og Planlægningsafdeling. Afdelingen har i alt 41 ansatte og er præget af et godt arbejdsmiljø med en uformel og ambitiøs samarbejdsform, hvor professionalisme, helhedssyn og tillid er bærende værdier. Afdelingen er placeret i den centrale administration og refererer til hospitalets direktion. Dataenheden består af 11 medarbejdere, en studentermedhjælper og en enhedschef. Vi er en blanding af akademikere f.eks. økonomer og matøkere og medarbejdere med en klinisk baggrund, f.eks. lægesekretær og sygeplejerske.

Stillingen

Som del af datateamet bliver dine primære opgaver:

  • Udvikling og drift af rapporter, der understøtter både vores eget centrale og afdelingernes decentrale arbejde med sikring af datakvalitet og datakomplethed af den patientadministrative registrering
  • Udvikling og drift af kapacitetsdata og nøgletal, fx, belægnings- og operationsdata
  • Ledelsesinformation vedrørende patienternes rettigheder omfattet af kræftpakker, maksimale ventetider og udredningsret
  • Ad hoc dataopgørelser og analyser på baggrund af data fra mange forskellige kilder. Vi får mange bestillinger på data og analyser til forskellige formål.

Vi tilbyder

  • En spændende arbejdsplads med store personlige og faglige udviklingsmuligheder
  • Et stærkt fagligt miljø med kompetente, engagerede kolleger, der altid er klar til sparring om opgaveløsningen
  • En arbejdsplads med stor fleksibilitet
  • Mulighed for at arbejde med meningsfulde data, som giver værdifuld viden, der i sidste ende kommer patienterne til gode.

Dine kompetencer

Udvikling af ny ledelsesinformation sker i tæt samarbejde med brugerne, typisk et travlt klinisk personale. Det er derfor vigtigt, at du er god til at lytte til brugernes behov og at du er åben og troværdig i dine relationer og tager ansvar og initiativ for dialogen. Du skal samtidig evne at kondensere de mange komplekse data og ende med god, enkel og valid ledelsesinformation. Det er også vigtigt, at du er nysgerrig og har lyst til at udforske alt det vi endnu ikke ved, data kan fortælle og vise.

Patientregistreringerne er ofte baseret på komplekse regelsæt, lovgivning og bekendtgørelser. Det er derfor vigtigt, at du motiveres af at lære nyt og gerne søger og tilegner dig den viden, der er nødvendig for at kunne udvikle brugbart ledelsesinformation.

Rapportering og ledelsesinformation udvikler vi primært i Power BI, WebI og Excel. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med de værktøjer på forhånd. Mangler du et enkelt, er det ok, hvis bare du hurtigt kan tilegne dig kompetencerne. Vi anvender nyeste software, så du skal have og lyst og evner til at være på forkant med teknologiens muligheder.

Vi søger derfor en kollega der:

  • Kan overskue store datamængder
  • Er struktureret og systematisk i sin tilgang
  • Er god til at analysere data
  • Kan bearbejde og visualisere data til nyttig og enkel information
  • Kan samarbejde godt med alle faggrupper
  • Tager ansvar og initiativ
  • Er åben og troværdig i samarbejdet med andre
  • Er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt
  • Har kendskab til og gerne erfaring med at arbejde med SAP, WebI, SQL, Power BI, SAS, R eller Python.

Uddannelse

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, gerne økonomi eller lignende. Du kan være nyuddannet eller have nogle års erfaring.

Løn- og ansættelsesforhold

Der er tale om en fuldtidsstilling. Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst.

Dit arbejdssted bliver på Rigshospitalet på Østerbro.

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte datachef Nina Smith Kornerup, tlf. 40122474, mail: nina.smith.kornerup@regionh.dk  eller dataanalytiker Ole Roer, mail: ole.roer@regionh.dk

Ansættelsessamtaler

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 19. og 20. maj 2022. Tiltrædelse hurtigst muligt eller pr. 1. august.

Ansøgningsfrist: Ansøgning sendes via linket senest mandag den 16. maj 2022.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Region Hovedstaden, Rigshospitalet

Adresse 1
Blegdamsvej 9
2100 København Ø
Danmark
Praktisk information
Oprettet
29-04-2022
Udløber
16-05-2022
Kviknummer
LJA-83574247
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, IT, web og teknologi, Sundhed
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Region Hovedstaden, Rigshospitalet

Adresse
Blegdamsvej 9
2100
København Ø
Danmark
Praktisk information
Indrykket
29-04-2022
Ansøgningsfrist
16-05-2022
Kviknummer
LJA-83574247
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, IT, web og teknologi, Sundhed
Beliggenhed