Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Dataanalytiker med indsigt i effektmåling søges til Skattestyrelsen i København

Skattestyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
15-01-2021

Kan du navigere i og holde styr på store datamængder i Business Intelligence systemer? Vil du være med til at sikre, at effektmåling tænkes ind, når der planlægges kommunikation til borgere og virksomheder? Vil du være den, der dokumenterer effekten af vores kommunikationsindsatser? Så er du måske vores nye dataanalytiker i Kampagner og Projekter i Skattestyrelsen.

Kontoret Kampagner og Projekter

Du vil blive en del af kontoret Kampagner og Projekter i afdelingen Personprocesser, hvor der er ca. 15 dygtige og engagerede medarbejdere. Kontoret medvirker til at styrke Skattestyrelsens kommunikation, og påtager sig en central rolle i arbejdet med kampagner og udviklingsprojekter på kommunikationsområdet. Kontoret arbejder med afsæt i de overordnede rammer for Skattestyrelsen kommunikation og har et udførende ansvar på en lang række kommunikationstiltag, der skal gøre det lettere for borgere og virksomheder at indberette og betale den rigtige skat til tiden.

Spændende opgaver og stort ansvar

Du får en vigtig rolle, idet du vil være en unik kompetence i kontoret blandt primært projektledere og kommunikationseksperter. Din opgaveløsning skal bidrage til at gøre kommunikationen til borgere og virksomheder endnu bedre og den vil give kontoret et bedre grundlag for at kunne prioritere de kommunikationsindsatser, der giver størst effekt.

Vores kommunikationsaktiviteter skal hjælpe borgere og virksomheder og sikre, at flest muligt har den ønskede adfærd. Det er dig, der måler og dokumenterer resultaterne af kommunikationsindsatserne. Dine hovedopgaver bliver derfor at forestå dataudtræk til brug for effektmåling og monitorering, samt at udarbejde business cases. Dertil kommer dataudtræk til eksempelvis en masseudsendelse og ad hoc analyseopgaver.

Du vil også skulle deltage i udviklingen af en strategi for effektmåling og ikke mindst være med til at sikre, at strategien implementeres. En væsentlig del af implementeringen er dels at sikre, at effektmåling altid indgår i planlægningen af nye kommunikationsindsatser og dels, at etablere et let tilgængeligt overblik over resultater af tidligere kommunikationsindsatser. Du kommer i høj grad til at sparre med projektlederne, men også med fagspecialister og analytikere andre steder i organisationen.

Kampagner og Projekter arbejder tæt sammen med to søsterkontorer; Direkte kommunikation og Design & Digital. Derfor vil du også udføre analyser og målinger på deres område, fx på masseudsendelser og web trafik.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant matematisk, økonomisk, finansiel eller it-uddannelse, eller har opøvet tilsvarende kvalifikationer gennem relevant erhvervserfaring.

Vi forventer, at du med din stærke logiske sans, gode datadisciplin, samt strukturerede og analytiske tilgang sikrer, at opgaverne bliver løst med høj kvalitet. Det er vigtigt, at du er i stand til at arbejde og træffe beslutninger selvstændigt og bevare overblikket i pressede situationer.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • er god til at koordinere og planlægge dine opgaver i en travl hverdag

  • har erfaring med dataprogrammering i fx Tableau, SQL, SAS, R eller lignende og så har du naturligvis god erfaring med Excel og gerne Business Objects og Power BI

  • brænder for at videreudvikle din analytiske værktøjskasse og for at samarbejde på tværs af faggrænser, så dine løsninger bidrager til hele forretningen

  • har et skarpt øje for kvaliteten i detaljen

  • har sans for videreformidling af komplekse budskaber

  • formår at kommunikere positivt og konstruktivt i dit samarbejde med fagspecialister, ledelse og øvrige interne/eksterne interessenter.

 

Ansøgning og kontakt

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Harrestrup på telefon 7237 6849 eller specialkonsulent Thomas Paroli 7238 2171.

Passer profilen på dig, og har du lyst til at udvide din arbejdsmæssige erfaring, så send os din ansøgning, CV og eksamenspapirer hurtigst muligt, via nedenstående link Søg jobbet. Ansøgningsfrist er 31. januar 2021. Ansættelse pr. 1. april 2021.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Vi forventer at afholde første samtale 4. og 5. februar 2021 og anden samtale 11. og 12. februar 2021. I forbindelse med anden samtale kan der forekomme en personlighedsanalyse, samt en logisk test.

Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet vil indtil videre være Hannemanns Allé 25, 2300 København S    

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

 Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere. 

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
15-01-2021
Udløber
31-01-2021
Kviknummer
LJA-81590294
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
15-01-2021
Ansøgningsfrist
31-01-2021
Kviknummer
LJA-81590294
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, IT, web og teknologi, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed