Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Controller med gode formidlings- og samarbejdsevner søges til Skattestyrelsen i Hjørring

Skattestyrelsen

Hjørring, Nordjylland

Indrykket
10-05-2021

Har du flair for regnskab og koordinering? Kan du formidle regnskabsmæssige problemstillinger, og har du gode samarbejdsevner? Trives du med en afvekslende hverdag og udfordrende opgaver, der både skal løses selvstændigt og i samarbejde med kolleger samt interne og eksterne samarbejdspartnere? Så er du måske vores nye kollega i enheden Virksomhedsvejledning Styring & Kvalitet.

Opgaver til dig som vores nye controller:

Du får afvekslende og alsidige opgaver. Vi har en spændende og ofte ret hektisk arbejdsdag, hvor ikke to dage er ens og den planlagte dagsorden hurtigt kan ændre sig.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • økonomistyring, budgetadministration og sparring på data om ledelsesrapportering

  • udvikling og drift af processer, der sikrer godt økonomisk overblik til ledelsen

  • at anvende din økonomiske viden til at kvalitetssikre, sparre og understøtte de enkelte projekter og programmer

  • at understøtte fagområdets indberetninger og afrapporteringer vedrørende intern kvalitetssikring

  • at understøtte kontoret i koordinering af Virksomhedsvejledningens proaktive vejledning/ringekampagner fx ved dataudtræk, analyser, effektmålinger

 

Du kan være med til at forme dine opgaver afhængigt af dine kompetencer og de behov, der opstår i udvikling af organisationen og kontoret. Vi har ofte korte deadlines, så det er vigtigt, at du evner hurtigt og professionelt, at omsætte kompleks viden til præsentationer, der kan indgå i beslutningsprocesser, hvor modtagerne ikke nødvendigvis har samme faglige baggrund som dig.

Kvalitetsbevidst og samarbejdsorienteret

Vi forestiller os, at du har en baggrund som fx revisor, finansiel controller, HD, cand.merc. eller anden relevant regnskabsmæssig uddannelse og gerne har flere års erfaring med flere af ovenstående opgaver. Det vil ligeledes være en fordel, hvis du har erfaring fra offentlig administration.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • har indsigt i og erfaring med økonomistyring evt. på statslige område

  • har erfaring med ledelsesrapportering

  • er en dygtig formidler både skriftligt og mundtligt

  • er i stand til at udarbejde procesbeskrivelser for dit arbejdsområde og opgaver

  • har evnen til at begå dig professionelt på alle niveauer i en stor og kompleks politisk organisation

  • har erfaring med at arbejde i Business Intelligens og Business Object eller hurtigt kan tilegne dig det

  • kan se løsningsmuligheder i en politisk kontekst

 

Vi søger en kollega som er fagligt ambitiøs, initiativrig og har lyst til at tage selvstændigt ansvar. Du arbejder struktureret, har sans for detaljer og lægger vægt på høj kvalitet i dit arbejde. Du er skarp, hurtigopfattende og det falder dig naturligt at opbygge et godt samarbejde og skabe tætte relationer gennem din serviceorienterede tilgang. Det er vigtigt, at du trives i et miljø hvor forandringer er en del af hverdagen og hvor prioriteringen af opgaver hurtigt kan skifte. Der stilles krav til din fleksibilitet og tilpasningsevne.

Om afdelingen Virksomhedsvejledning og enheden Virksomhedsvejledning, Styring & Kvalitet

Virksomhedsvejledningen består af 265 medarbejdere, der tilsammen håndterer mundtlig og skriftlig vejledning for landets erhvervsvirksomheder indenfor områderne moms, lønsum, punktafgifter, E-indkomst, selskabsbeskatning for selvstændige erhvervsdrivende, erhvervsregistreringsforhold, anmeldelser, samt omstillings- og mailvisiteringsopgave for hele skatteforvaltningen. Derudover håndteres mundtlig og skriftlig vejledning til borgere og virksomheder indenfor motorfaglige spørgsmål. Vejledning sker på flere kanaler primært den telefoniske, men også via mail, chat og de sociale medier.

Du kan se frem til at blive en del af enheden Virksomhedsvejledning, Styring & Kvalitet Erhverv og Motor som er en stabsfunktion på 9 medarbejdere. Vi understøtter ledelsen på de faglige ansvarsområder, vi procesfaciliterer ved implementering og understøtter udvikling i og til ledergruppen. Derudover samarbejder vi tæt med tilsvarende stabsfunktioner i Borgervejledning omkring undervisning og processtyring indenfor Videnscentret og kompetenceområdet. Vi beskæftiger os desuden med regnskab, ledelsesrapportering, intern kvalitetssikring på flere forskellige niveauer og ledelsesstøtte til underdirektøren ift. daglig drift og strategisk udvikling.

Vi tilbyder dig udfordrende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse, og du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger samt stor faglig sparring.  Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på udvikling, god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone. 

Ansøgning og kontakt

Kan du se dig selv i jobbet, så send en motiveret ansøgning, CV og eksamensbevis via linket Søg stillingen. Har du spørgsmål, så ring gerne til kontorchef Bitten Burmester Løkkegaard på telefon 7237 1266 eller send en mail til bitten.lokkegaard@sktst.dk. Ansøgningsfristen er 24. maj 2021. Ansættelse snarest og senest 1. september 2021.

Vi forventer at afholde første samtale 31. maj og anden samtale 8. juni. Der kan forekomme tests i forbindelse med ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Parallelvej 11, 9800 Hjørring.

Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

 Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere. 

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Parallelvej 11
9800 Hjørring
Danmark
Praktisk information
Oprettet
10-05-2021
Udløber
24-05-2021
Kviknummer
LJA-82077274
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Lignende job

Universitets- Og Hogskoleradet

Universitets- Og Hogskoleradet

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Parallelvej 11
9800
Hjørring
Praktisk information
Indrykket
10-05-2021
Ansøgningsfrist
24-05-2021
Kviknummer
LJA-82077274
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed