Gem annonce
Rudersdal Kommune

Rudersdal Kommune,

Rudersdal
04-01-2018

Chefkonsulent og Økonomikonsulent til Ældreområdet

Kontakt

Rudersdal Kommune

Øverødvej 2
2840
Holte
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
04-01-2018
Udløber:
17-01-2018
Kviknummer:
LJA-54040926
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Konsulent og rådgivning,
Ledelse,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:

Om jobbet

Rudersdal Kommune styrker økonomifunktionen i Ældreområdet

 

Vil du være med til at udvikle økonomistyringen af kommunens største velfærdsområde i tæt samarbejde med kolleger og chefer. Brænder du ligesom os for at gøre en forskel og levere den bedst mulige service til en målgruppe i støt vækst?

 

Ældreområdet i Rudersdal Kommune styrker økonomifunktionen og søger derfor 2 medarbejdere, der kan bidrage til at videreudvikle og drive vores arbejde med løbende at forbedre økonomistyringen. Vi har således brug for 2 kolleger, der via analyser og videreudvikling af vores ledelsesinformation kan bidrage til stærk økonomistyring af en stor og kompleks økonomi. Vi søger derfor en chefkonsulent og en økonomikonsulent:

 

Chefkonsulenten starter i en nyoprettet stilling, og skal hurtigt blive en drivkraft og en central spiller, der bidrager med viden og overblik til vores fortsatte udvikling af økonomistyringen i Ældreområdet. Dine opgaver vil primært være i forhold til videreudvikling af ledelsesinformation og styringsmodeller, udarbejdelse af budgetanalyser, politiske oplæg, budget- og regnskabsopfølgninger samt værktøjer hertil. Du skal med dine økonomifaglige kompetencer endvidere bidrage til et solidt beslutningsgrundlag når vi planlægger og gennemfører nye faglige tiltag.

 

Økonomikonsulenten indgår i et tæt samarbejde med chefkonsulenten om at udvikle og understøtte en sikker drift af økonomien i Ældreområdet. Du vil skulle arbejde indenfor en bred opgaveportefølje, der består af opgaver i relation til den løbende budgetopfølgning og -styring, analyser, ledelsesinformation og regnskab. Dertil vil en vigtig opgave også være at give faglig sparring til kolleger i vores decentrale økonomifunktioner (fx i hjemmeplejen).

 

Din profil

For begge profiler gælder, at du har en uddannelse som cand.polit., cand.oecon. eller en lignende relevant uddannelse. Dertil besidder du gode analytiske evner samt stærke økonomistyringskompetencer. Erfaring fra lignende stillinger inden for den offentlige sektor vil være en fordel.

 

Du trives ved at samarbejde med forskellige fagligheder og bliver motiveret af at drive og videreudvikle økonomistyringen af en stor og kompleks økonomi.

 

Som chefkonsulent er du en dynamisk og erfaren økonomikonsulent, der med stort overblik og sans for detaljen tager ansvar for opgaveløsningen. Du er en skarp analytiker og en god formidler i skrift og tale. Du behersker økonomistyringens discipliner, og du kan understøtte ledelsen i at træffe beslutninger på et solidt og velfunderet grundlag samt bidrage med din erfaring til at løfte og udvikle den samlede økonomifunktion.

 

Som økonomikonsulent kan du omsætte dine avancerede excel-færdigheder til let forståelige løsninger i dialog med andre økonomer og fagfolk. Du bevarer overblikket, når du varetager budget og regnskabsopgaver samt intern controlling i Ældreområdet. Du arbejder løsningsfokuseret og kan samarbejde med og supportere decentrale ledere med økonomiansvar.

 

Derfor skal du vælge os

Vi tilbyder ansættelse inden for et fagområde med mange spændende opgaver og udfordringer inden for økonomistyring, hvor der er fleksibilitet i hverdagen og en god og uformel omgangstone. Du vil få ansvar og frihed til at omsætte din faglighed til reelle forandringer.

 

Du vil samtidig komme til at arbejde i en kommune præget af en tro på, at de gode løsninger findes gennem en løbende udvikling og godt samarbejde. Derfor vil vores centrale økonomiafdeling også være en tæt sparrings- og samarbejdspartner.

 

Ansættelsesvilkår

Jobbene er på fuld tid og med start snarest muligt.

 

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

 

Om os

Ældreområdets administration ligger i Administrationsbygningen centralt i Birkerød, umiddelbart ved Birkerød station. Ældreområdet understøtter borgernes mulighed for at leve et aktivt, selvstændigt og meningsfuldt liv, under de givne betingelser. Ældreområdets indsatsområder ligger inden for hjemmepleje, plejehjem, genoptræning og rehabilitering med flere. Der er for Ældreområdet en økonomi på 600 mio. kr. årligt og omkring 1100 årsværk fordelt på en række institutioner og arbejdspladser over hele kommunen.

 

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen Søg stillingen nedenfor.

 

Angiv i ansøgningen, hvilken stilling du søger. Vedhæft venligst relevante bilag

 

Samtaler: Holdes i uge 4 og 5

 

Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte

 

Lilian Jørgensen

Ældrechef

lj@rudersdal.dk

Tlf.: 72685010

 

Ansøgningsfrist:

17. januar 2018

 

Rudersdal Kommune ligger naturskønt i et af Nordsjællands smukkeste områder tæt på skov og mark og med nærhed til sø og hav. Vi har en ambition om at være landets bedste bo-kommune. Vi vil møde kommunens borgere dér, hvor de er, og vi vil gerne finde nye veje sammen.

Skriv gerne at du har set jobbet hos Djøfs Jobunivers...

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Populære job

Projektleder til bæredygtighedsindsats

Wonderful Copenhagen
Frist: 
26-01-2018

Regnskabschef

FOF København
Frist: 
01-02-2018

Vil du være Danske Advokaters nye retschef?

Danske Advokater
Frist: 
26-01-2018
Lignende job
PLUS AGENCY ApS
København, Storkøbenhavn
Frist:
22-01-2018
Memox & Øresund Psykoterapi ApS
København, Storkøbenhavn
Frist:
01-02-2018