Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Chefjurist til Ringsted Kommune

Ringsted Kommune

Ringsted, Midtsjælland

Indrykket
16-03-2023

Motiveres du af at skabe løsninger sammen med andre med afsæt i din juridiske faglighed? Kan du oversætte og kommunikere juridisk stof til ikke-jurister enkelt og præcist? Har du lyst til at være leder og sparringspartner, men stadig have dine egne juridiske opgaver? Trives du i en alsidig dagligdag, hvor du er i kontakt med kolleger, ledere og samarbejdspartnere? Så er det dig vi leder efter.

 

Om jobbet

Vores chefjurist har fået nyt job, så vi søger efter hendes afløser med tiltrædelse 1. juni eller snarest muligt.

 

Chefjuristen har fagligt- og personalemæssigt ansvar for 6 personer med forskellige juridiske og administrative profiler, erfaring og arbejdsområder. Du vil træde ind i et team, hvor medarbejderne arbejder meget selvstændigt, har lyst til at lære dig og din faglighed at kende

 

Vores nye chefjurist kan både være en erfaren leder, eller træde ind i sit første lederjob. Det vigtigste for os er, at du har fagligheden i orden, og modet på at være en del af den samlede administration i Ringsted Kommune.

 

Du vil have dine egne juridiske opgaver, som spænder fra generel juridisk rådgivning af direktionen og borgmester til behandling af aktindsigtssager.

 

Vi forventer, at du har din juridiske værktøjskasse i orden, og du vil fastholde kommunens ambition om, at sagsbehandlerne på tværs af administrationen skal have et højt fagligt juridisk niveau

 

Dit arbejdsområde

Som chefjurist har du det overordnede ansvar for:

  • Juridisk rådgivning om offentlig ret, forvaltningsret, god forvaltningsskik og kommunalret internt i kommunen

  • Juridisk rådgivning og sparring med direktion og politisk niveau ift. konkrete sager

  • Koordinering af kommunes retssager

  • Afholde intern undervisning i offentlig- og forvaltningsret på tværs af fagcentre og stabe, så det sikres at administrationen har et højt fagligt niveau inden for forvaltningsret

  • Deltagelse i valghandlinger (fx kommunal- og regionsvalg) med juridisk bistand

  • Sekretariatsbetjening af Huslejenævn

  • Ringsted Kommunes Stadsarkiv, dvs. arkivering af fysiske- og elektroniske dokumenter

  • Deltagelse i kommunens håndtering af det samlede forsikringsområde på tværs af stabe og fagcentre

  • Repræsentation af kommunen i Det Fælleskommunale Databehandlersekretariat og fora i Digitaliseringsforeningen Sjælland (DIGIT) efter behov (fx Informationssikkerhed)

  • Endvidere indgår chefjuristen i et team, der varetager protokolføringen i Ringsted Kommunes Børn- og Ungeudvalg.

 

Hvem er du?

Du trives med at arbejde selvstændigt med forskellige juridiske opgaver i en kommunal kontekst med mange forskellige interessenter. Du har lyst til at bedrive ledelse på en tillidsfuld og anerkendende måde, hvor du samtidig har blik for at levere høj faglig kvalitet for vores samarbejdspartnere til rette tid. Du har lyst til at være en del af en stab, som er præget af mange forskellige fagligheder og mange forskellige opgaver.

 

Personen vi søger skal:

  • Være uddannet cand. jur. og helst have erfaring med kommunal forvaltning eller anden offentlig forvaltning, og dermed kende til kompleksiteten i offentlig forvaltning og dens interessenter

  • Have lyst til at være faglig- og personalemæssig leder af et team 6 personer med forskellige juridiske og administrative profiler, erfaring og arbejdsområder

  • Motiveres af at lede og sparre med andre, uden at du overtager opgaverne

  • Kunne navigere i en stilling, hvor du både er leder, men også har dine egne juridiske opgaver

  • Være resultat- og procesorienteret, og via din overbevisende mundtlige og skriftlige kommunikation kunne løse problemstillinger korrekt, hurtigt og pragmatisk.

  • Være analytisk, ansvarsbevidst og kunne etablere gode relationer til fagcentre, stabe og uden for kommunen

  • Kunne prioritere sager og koordinere internt i Jura

 

Afdeling

Stillingen er forankret i Staben Judiit, der består af Jura, Digitalisering, Ledelsesinformation og IT på i alt 31 personer. Judiit er en af Ringsted Kommunes tre stabe, som alle skal understøtte direktionen, de faglige centre og det politiske niveau (udvalg og Byråd). Ringsted Kommunen indgår i Digitaliseringsforeningen DIGIT, som består af 11 sjællandske kommuner, der samarbejder om konkrete projekter indenfor bl.a. informationssikkerhed, digitalisering, RPA og udbud af fagsystemer.

 

Du vil referere til stabschefen og deltage i stabens MED-udvalg som en af udvalgets to ledelsesrepræsentanter.

 

Vi tilbyder

  • En arbejdsplads, hvor der er gode muligheder for at udvikle sig fagligt og personligt på jobbet

  • En fleksibel arbejdsplads som ønsker at understøtte et godt arbejds-, familie- og fritidsliv, og hvor der lægges vægt på muligheden for hjemmearbejde og socialt fællesskab

  • Du vil blive ansat i Ringsted kommune, med arbejdssted i staben Judiit, hvor du - ud over at være faglig- og personalemæssig ansvarlig for det juridiske team - vil møde fagligheder som IT-sikkerhedskoordinatorer (hvoraf den ene er i Jura), forretnings- og digitaliseringskonsulenter, projektledere, IT supportere, brugerstyringsansvarlige, kørselskoordinator, udviklere og dataspecialister.

  • Personalegoder, der i øjeblikket blandt andet omfatter frugtordning, en halv times betalt arbejdstid til motion med kolleger ugentligt og tilskudsordning til massage på arbejdspladsen

  • Personaleklub som løbende har spændende events og attraktive tilbud

  • Feriefond med adgang til 5 feriehuse i Danmark, og samarbejde med andre feriefonde, der også har feriehuse/lejligheder uden for Danmark (Europa)

  • En arbejdsplads, hvortil der er gode transportmuligheder (offentlig og privat)

 

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte stabschef Hanne Lindholm på telefon 21 67 30 94 eller jurist Jacob Rohde Neuer på telefon 20 35 83 06.

  • Ansøgningsfrist er mandag den 10. april.

  • Vi udvælger kandidater til samtale onsdag den 12. april.

  • Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 19. april (1. samtale) og tirsdag den 25. april (2. samtale).

  • Mellem 1. og 2. samtale skal der gennemføres en personlighedstest.

 

Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant overenskomst.

 

Det er en del af Ringsted Kommunes ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge den opslåede stilling.

 

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

 

Frist:

10-04-2023

 

Kontaktperson:

Stabschef

Hanne Lindholm

+45 21673094

 

Kontaktperson:

Jurist

Jacob Rohde Neuer

20358306

 

Jobkategori:

Ledelse

 

Stillingstype:

Fastansættelse

 

Ugentlig arbejdstid:

Fuldtid

 

Ansættelsesdato:

01-06-2023

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Ringsted Kommune

Adresse 1
Amtstue Allé 71
4100 Ringsted
Danmark
Adresse 2
Amtstue Allé 71
4100 Ringsted
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-03-2023
Udløber
10-04-2023
Kviknummer
LJA-84619555
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Ringsted Kommune

Adresse
Amtstue Allé 71
4100
Ringsted
Danmark
Praktisk information
Indrykket
16-03-2023
Ansøgningsfrist
10-04-2023
Kviknummer
LJA-84619555
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed