Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Chef til Miljøministeriets personaleadministration

Miljøministeriet Departementet

Syd- og Sønderjylland

Indrykket
27-05-2022

Mestrer du balancen imellem personaleadministration og juridisk rådgivning ind i overenskomstområdet? Har du lyst til at arbejde med en fortsat digitalisering af vores personaleadministrative arbejdsgange? Er du god til at samarbejde på tværs af faggrupper, interesser og geografi, og er du samtidig en dygtig personaleleder? Så vil du måske være vores nye chef for Miljøministeriets personaleadministration i Augustenborg?

Om os og stillingen

Personaleadministrationen servicerer Naturstyrelsen, Miljøstyrelsen og departementet med effektiv løn- og personaleadministration, fra rekruttering til fratrædelse og ledelsesunderstøttelse samt personalejuridisk rådgivning. Kontoret er en betroet samarbejdspartner, der udfører opgaver på et højt fagligt niveau og arbejder målrettet med at løse opgaverne korrekt og til tiden.

Kontoret har i 2021 implementeret Statens HR (Oracle HCM) og har siden arbejdet med at omlægge arbejdsgange og processer, så vores øvrige systemlandskab kan integrere data fra Statens HR. Vi har ansvaret for en aktiv udnyttelse af vores identitetshåndteringssystem (IDM) og tidsregistreringssystem. Derudover har vi generelt fokus på sikker drift og arbejder aktivt med journalisering og revision af arbejdsgange.

Kontoret arbejder i teams med henholdsvis personaleadministration, løn- og refusionsopgaver, analyse og systemopgaver samt personalejura. Du får ansvaret for den fortsatte udvikling af afdelingen med fokus på effektiv administration, hvor digitale løsninger er i fokus. Du får et velfungerende kontor med god trivsel og personaleansvaret for 2 teamledere/teamkoordinatorer og 14 medarbejdere.

Du vil referere til kontorchefen for HR i Miljøministeriets departement, og du vil som chef for Personaleadministrationen i Miljøministeriet have et tæt samarbejde med HR-cheferne i Naturstyrelsen og Miljøstyrelsen. Du vil herudover blive en del af HR chefnetværket i ministeriet.

Vores forventninger til dig

Du har formentlig en uddannelsesmæssig baggrund som akademiker, eller har opnået tilsvarende kompetencer via relevant erhvervserfaring.

Vi forventer, at du er en engageret og resultatskabende leder med en motiverende og anerkendende ledelsesstil. Du sætter retning med fokus på effektive arbejdsprocesser, som sikrer en god og smidig administration til gavn for hele Miljøministeriet. Det er en fordel, hvis du har erfaring med opgaverne i kontoret eller har erfaring fra en ledende stilling i en offentlig myndighed/politisk ledet organisation.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Er forretningsorienteret og har strategisk fokus i dit arbejde.
  • Er stærk i tværorganisatorisk samarbejde og arbejder proaktivt med forskellige interessenter.
  • Er relationsskabende, vedholdende og har gennemslagskraft.
  • Har en faglig profil med viden om personaleadministrative opgaver samt fokus på digitalisering og effektivisering af processer.
  • Erfaring med faglig ledelse og/eller personaleledelse og blik for at udvikle kontorets medarbejdere.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og den relevante organisation. Hvis du er uddannet akademiker vil du blive ansat som chefkonsulent med personaleansvar i henhold til Akademiker-overenskomsten. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

Stillingen er på fuldtid og til besættelse snarest muligt og senest den 15. august 2022.

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Miljøministeriets departement, Storegade 2, 6440 Augustenborg.

Yderligere oplysninger

Du er velkommen til at kontakte kontorchef for HR i Miljøministeriets departement Katrine Barnkob Lindgreen på tlf. 4193 2325 eller nuværende chef for Personaleadministrationen Anne Kaastrup Pind på tlf. 2237 5417 i forhold til opgaver og ved spørgsmål om løn- og ansættelsesvilkår.

Du kan læse mere om Miljøministeriet på vores hjemmeside www.mim.dk.

Overvejer du at flytte til området?

Din arbejdsplads er beliggende i Sønderborg Kommune. Sønderborg byder på masser af muligheder for fleksibilitet for tilflyttere og pendlere, herunder partnerordning, fleksbolig og netværksarrangementer.

Læs mere om tilflytterservice på www.sonderborg.dk/tilflytter.

Sådan søger du stillingen

Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning med CV, eksamensbevis m.m. senest tirsdag den 7. juni 2022.

Vi forventer at holde første samtale den 10. juni 2022 og der vil evt. være anden samtale i uge 24. Der vil i forbindelse med samtalen skulle løses en case hjemmefra, og der kan indgå test i rekrutteringsforløbet.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Arbejdssted

Augustenborg

Ansøgningsfrist

07-06-2022

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Miljøministeriet Departementet

Adresse 1
Storegade 2
6440 Augustenborg
Danmark
Adresse 2
Storegade 2
6440 Augustenborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
27-05-2022
Udløber
07-06-2022
Kviknummer
LJA-83659896
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Miljøministeriet Departementet

Adresse
Storegade 2
6440
Augustenborg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
27-05-2022
Ansøgningsfrist
07-06-2022
Kviknummer
LJA-83659896
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed