Vil du være med til at tiltrække og rekruttere udenlandsk arbejdskraft til Danmark? Er du god til at netværke og skabe kontakter til virksomheder og organisationer? Kan du skabe motiverende ledelse og synlige resultater i tæt samarbejde med en række samarbejdspartnere? Så er du den profil, som vi leder efter.
Vær med til at hente international arbejdskraft til det danske arbejdsmarked
Workindenmark (WIDK) sikrer en kvalificeret og professionel håndtering af international rekruttering. Vi hjælper virksomheder i Danmark med at skaffe kvalificeret udenlandsk arbejdskraft på områder, hvor virksomhederne oplever mangel på arbejdskraft.
Som chef i Work in Denmark (WIDK) vil dine vigtigste opgaver være:
- planlægning og udvikling af samt opfølgning på WIDK-driftsopgaver
- sikre sammenhæng med STARs virksomhedsservice i arbejdsmarkedskontorerne
- udvikling af IT-værktøjer til at understøtte indsatsen
- styring og administration af projekter
- samarbejde med eksterne samarbejdsparter og synliggørelse af WIDKs tilbud
- personaleledelse af 20 medarbejdere og styring af budgettet
Workindenmark ligger i Odense og hører organisatorisk til Arbejdsmarkedskontor Syd, hvor vi er 50 medarbejdere inkl. WIDK. Arbejdsmarkedskontor Syd har til formål at være Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekrutterings (STARs) regionale forankring i Syddanmark og i samarbejde med STAR at understøtte, at politiske reformer og initiativer implementeres bedst muligt i jobcentre, a-kasser m.fl. Vi bygger bro mellem politik og konkret indsats og mellem jobcentre og styrelsens fagkontorer. Vi gennemfører netværksaktiviteter for jobcentrene med fokus på implementering af reformer samt på at udvikle og styrke servicen over for virksomhederne.
Bliv vores nye kollega
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse og ledelseserfaring. Desuden kan du genkende dig selv i følgende:
- har stort kendskab til international rekruttering og beskæftigelsesområdet
- har erfaring med at drive en driftsorganisation, kan delegere ansvar samtidig med at du har blik for, hvornår sager kræver din opmærksomhed
- kan motivere og sætte retning
- er velformuleret i skrift og tale - også på højt niveau på engelsk
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. april 2023.
Du bliver ansat som chefkonsulent med personaleledelse efter overenskomsten for akademikere i staten.
Dit daglige arbejdssted er Dannebrogsgade 3, 5000 Odense C.
Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte arbejdsmarkedsdirektør Peter Graversen på tlf. 7222 3842.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-partner Bodil Neergaard i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr.: 7220 5171.
Vi opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest tirsdag den 7. februar 2023.
Vi forventer at holde samtaler den fredag den 10. februar og torsdag den 23. februar 2023. Der indgår test i ansættelsesforløbet, som vil blive gennemført i uge 7 (digitalt).
Vi ser frem til at læse din ansøgning.
Vi arbejder for flest muligt i job på et bæredygtigt arbejdsmarked
Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering er en del af Beskæftigelsesministeriet. Vores opgave er at få flest muligt i job på et bæredygtigt arbejdsmarked.
Vores arbejdsfelt er bredt og varieret. Det spænder fra betjening af ministeren og Folketingets partier i samarbejde med departementet - til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere, herunder arbejdsmarkedets parter. Vi har høje faglige standarder, så de politiske beslutningstagere har det bedst mulige grundlag at træffe deres beslutninger på. Vi vægter samarbejde højt, og løsningerne, som vi finder i fællesskab, har betydning for millioner af menneskers dagligdag.
Du kan læse mere om os og vores arbejde på www.star.dk.