Har du lyst til at arbejde i en international præget organisation? Vil du være med til at promovere det geologiske potentiale for mineraler i Grønland og videreformidle potentialet til den internationale mineindustri? Så er et job som afdelingschef i Geologiafdelingen i Nuuk noget for dig.
Stillingsbeskrivelse
Stillingens primære opgave er at lede, administrere og være faglig sparringspartner for Geologi-afdelingens ansatte og Departementets øvrige personale. Du skal varetage afdelingens udvikling og løbende opgaver i forhold til mineralforekomster, databaser, samt definere forskningsområder i forhold til den vedtagne mineralstrategi.
Opgaverne af administrativ karakter:
- Udarbejdelse af budget for arbejdet i Geologiafdelingen.
- Udarbejdelse af årsplaner for afdelingens arbejde og afrapportering heraf.
- Koordinering og udarbejdelse af besvarelser på forespørgsler vedrørende geofysiske, geologiske og efterforskningsmæssige emner.
- Koordinere udveksling af afdelingens data med relevante interne og eksterne partnere, samt sikre at procedurer for indrapportering og kvalitetssikring af efterforskningsdata er på plads.
- Udarbejdelse af geologiske rapporter, geologiske tilsyn, markedsføring, formidling af geofysik/geologi til offentligheden m.m.
- Ligeledes vil der være opgaver i relation til koordinering af samarbejder med eksterne parter.
Vi forventer, at du skal have et overblik i Geologiafdelingens sagsbehandling af efterforskningstilladelser, herunder løse opgaver af faglig teknisk og sikkerhedsmæssig karakter. Du vil desuden skulle bidrage til afdelingens markedsføring af Grønlands mineralpotentiale, samt deltage i forskellige arbejdsgrupper både internt og eksternt.
Profil
Vi søger en engageret og dygtig geolog/geofysiker med administrativ erfaring og relevant geologisk/geofysisk erfaring herunder erfaring og stor viden om Grønlands geologi samt
- som minimum en naturvidenskabelig kandidatgrad,
- erfaring med teknisk og administrativ ledelse,
- gode evner til udviklings- og projektorienteret arbejdstilrettelæggelse,
- lyst og evne til at samarbejde med forskellige faggrupper,
- gode engelske kundskaber både i skrift og tale,
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra arbejde i en administrativ organisation inden for geologi, mine- eller oliebranchen. Du må forvente rejseaktivitet i og uden for Grønland, og skal endvidere være indstillet på at indgå i relevante efteruddannelsesforløb.
Det er en fordel, hvis du har kendskab til grønlandsk sprog og kultur. For ansøgere uden for Grønland vil der blive lagt vægt på evne, vilje og lyst til at arbejde og leve under andre kulturelle betingelser end de vante.
Om os
Geologiafdelingens hovedrolle i Departementet for Råstoffer og Justitsområdet inkluderer:
- Yde geologisk rådgivning til grønlandske myndigheder.
- Udføre efterforskningsrelevant forskning og generere ny højkvalitetsdata.
- Markedsføring af Grønlands råstofpotentiale.
Vi er ca. 20 medarbejdere i selve Departementet. Derudover har Departementet en underliggende enhed, Råstofstyrelsen. Stillingen ligger organisatorisk i Geologiafdelingen, som består af 1 chefgeolog og 8 geologer. Afdeling for Geologi arbejder tæt sammen med Råstofstyrelsen, De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland (GEUS), og andre organisationer i Grønland og i udlandet.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er for tiden klassificeret svarende til lønramme 38.
Der vil i udgangspunktet ske ansættelse på overenskomstvilkår, hvor ansøger i forvejen måtte være tjenestemand i henhold til tjenestemandslove for det offentlige Grønland, kan der ske ansættelse på tjenestemandsvilkår.
For stillingen gælder, at der ingen højeste tjenestetid er fastsat og, at bestemmelserne om ydelse af godtgørelse for merarbejde, og bestemmelserne om godtgørelse for mistede fridage ikke finder anvendelse, arbejdstiden er i udgangspunktet 40 timer ugentligt.
Løn- og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.
Bolig
Der anvises ikke personalebolig til stillingen. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.
Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.
Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.
Ansøgningsfrist:
20. juni 2022
Kontaktperson:
Jørgen T. Hammeken-Holm
+299 34 68 46
Departement:
Departementet for Råstoffer og Justitsområdet
Imaneq 1A 201