Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Budgetkonsulent til Center for Økonomi & Indkøb

Vallensbæk Kommune

Vallensbæk, Storkøbenhavn

Indrykket
03-05-2018

Del dette job

Kontakt
Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Stationstorv 100
2665 Vallensbæk Strand
Praktisk information
Oprettet
03-05-2018
Udløber
21-05-2018
Kviknummer
LJA-60331704
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse, Økonomi og regnskab

Har du lyst til et meget spændende og udfordrende job i Vallensbæk Kommune, så søger vi en ny kollega til vores Budgetteam.

Stillingen er placeret i Center for Økonomi & Indkøb, som omfatter økonomichefen og 16 medarbejdere fordelt som følger:

  • Budgetteam (5 medarbejdere)

  • Regnskabsteam (4 medarbejdere)

  • Debitorteam og social kontrol (3 medarbejdere)

  • Indkøbsteam (3 medarbejdere og 1 kontorelev)

Budgetteamet varetager mange centrale opgaver i tilknytning til budgetprocessen og kommunens fire årlige budgetopfølgninger. Herudover bidrager teamet til regnskabsafslutningen og varetager en række opgaver af økonomisk karakter lige fra vedligehold af kontoplan til analyser af udviklingstendenser i kommunaløkonomien.

Ansættelse i Center for Økonomi & Indkøb byder på en spændende hverdag med udfordrende opgaver, dygtige kollegaer og en uformel omgangstone kombineret med humor.

Arbejdsområde og personlige kvalifikationer:
Som vores nye budgetkonsulent vil du bl.a. få ansvaret for udarbejdelse af kommunens befolknings- og kapacitetsprognoser. Der er stor opmærksomhed på disse prognoser, idet Vallensbæk Kommune oplever en kraftig befolkningsvækst i disse år. Og prognoserne indgår derfor som en central del af kommunens planlægningsgrundlag. 

Du vil endvidere få ansvaret for udarbejdelse af kommunens månedlige ledelsesinformation, som drøftes og behandles i kommunens Chefforum. Hertil kommer, at du skal stå i spidsen for et spændende udviklingsarbejde med kommunens generelle ledelsesinformation, herunder med den fælleskommunale ledelsesinformation (FLIS). Derudover vil der i stillingen jævnligt komme opgaver og ønsker til analyser, hvor det kræves, at man kan trække, sammenstille og analysere kommunaløkonomiske nøgletal og anden statistik bredt set.

Ud over disse mere analyseprægede opgaver indeholder stillingen også en række mere driftsprægede opgaver, herunder opgørelser af kommunens forbrug på servicerammen i forbindelse med de fire årlige budgetopfølgninger, udarbejdelse af politiske sagsfremstillinger i forbindelse med bl.a. regnskabsaflæggelsen, opfølgning på projekterne i årets budgetforlig samt indsamling og opstilling af høringssvar i forbindelse med budgettets vedtagelse.

Som supplement til kommunens økonomisystem anvender en række af kommunens centre og institutioner programmet Nemøkonomi fra KMD i deres økonomistyring. Det ligger også i stillingen, at man er bindeled imellem KMD og kommunens centre samt institutioner på dette program.

Stillingen indeholder således både en analyse- og en konsulentfunktion. I den rolle er det vigtigt, at du både kan servicere det decentrale niveau, men også kan have den kritiske tilgang, når det er nødvendigt.

Den ledige stilling er ret bred med mange spændende og udviklende opgaver. Der vil for den rette kandidat derfor være mulighed for stor faglig og personlig udvikling. I stillingen vil du få indsigt og erfaring med mange centrale kommunaløkonomiske emner.

Din uddannelsesmæssig baggrund er ikke afgørende, men du har formentlig en videregående samfundsvidenskabelig uddannelse. Vi lægger vægt på, at du har erfaring med at arbejde med Excel og gerne med økonomi fra en tilsvarende stilling. Vi lægger desuden vægt på, at du kan se bag om tallene og samarbejde med andre fagcentre i organisationen.

Det er desuden vigtigt, at du har et godt overblik og er i stand til at planlægge dine opgaver, da der igennem året er mange deadlines. Til gengæld får du muligheden for at blive en del af et meget stærkt og præsterende budgetteam.

Ansættelsesvilkår:
Stillingen er normeret til 37 timer og aflønnes i henhold til gældende overenskomst og i henhold til principperne for Ny løn. Lønnen aftales endeligt med den forhandlingsberettigede organisation. Ansættelsen sker på overenskomstvilkår og stillingen kan tiltrædes hurtigst muligt og senest pr. 01.08.2018.

Hvis du vil vide mere, kan du kontakte økonomichef Peter Werther Andersen på 4797 4070 eller økonomikonsulent Charlotte Forup på telefon 4797 4069.

Ansøgning:
Send din ansøgning vedlagt CV, kopi af uddannelsesbevis(er) og evt. udtalelser online via kommunens rekrutteringssystem.

Ansøgningsfrist: 21.05.2018, kl. 10.

Ansættelsessamtaler afholdes den 29.05.2018 og eventuelle 2. samtaler den 07.06.2018.

Om kommunen:
Vallensbæk Kommune er velorganiseret og overskuelig med ca. 16.400 borgere og omkring 1.200 ansatte. Vallensbæk Kommune forsøger at udnytte den mindre organisations flade hierarki, nærhed og korte beslutningsveje til at sikre en effektiv og dynamisk organisation, der er i stand til at imødekomme forventningerne og kravene til en nutidig kommune.

Yderligere oplysninger på kommunens hjemmeside: www.vallensbaek.dk

 

 

 

 


Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Vallensbæk Kommune

Adresse
Vallensbæk Stationstorv 100
2665
Vallensbæk Strand
Danmark
Praktisk information
Oprettet
03-05-2018
Udløber
21-05-2018
Kviknummer
LJA-60331704
Jobtype
Fuldtid
Fag
Analyse, Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan