Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Brænder du også for arbejdet med data?

Holbæk Kommune

Holbæk, Vestsjælland

Indrykket
14-07-2020

Så er det måske dig vi søger som projektmedarbejder til projektet Holbæk i tal, der skal udvikle og konsolidere vores arbejde med data i Holbæk Kommune.

Chefgruppen i Holbæk Kommune ønsker at udvikle og styrke den datadrevne ledelse i Holbæk Kommune og derfor søger vi en medarbejder, som har ambitionen og evnerne til at kunne indfri ønsket om, at skabe de bedste forudsætninger for datadreven ledelse.

Holbæk i tal er vores primære platform for arbejdet med ledelsesinformation i Holbæk Kommune. Vi har mange forskellige systemer og datakilder i en kommunal organisation, så en vigtig opgave i arbejdet med ledelsesinformation er evnen til at fokusere på de vigtigste parametre, der skal måles på. Dernæst skal analyser og forudsætninger tilpasses, så de tager udgangspunkt i de rigtige data.

Projektet er organiseret med en styregruppe og en projektgruppe. Du bliver en del af projektgruppen, som består af repræsentanter for alle dele af organisationen. Kompetencerne i projektgruppen spænder bredt, så det er en løbende opgave at udnytte kompetencerne bedst muligt.

Organisatorisk bliver du ansat i Økonomiafdelingen, idet ansvaret for projektet er forankret hos Økonomichefen. Projektlederen for projektgruppen er ligeledes ansat i Økonomiafdelingen og som makkerpar skal I sammen sikre den nødvendige koordinering og prioritering i projektgruppen. Du vil referere til Økonomichefen, men i hverdagen vil det være dig og projektlederen som planlægger og prioriterer opgaver og indsatser.

Dine opgaver vil i udgangspunktet spænde bredt, men vil forventeligt komme til at omfatte nedenstående:

  • Udvikle tværgående økonomisk ledelsesinformation

  • Understøtte projektlederen i den løbende projektkoordinering

  • Daglig drift af systemet med opfølgning på eventuelle fejl

  • Deltage i projektgruppen og bidrage med udviklingsopgaverne på de enkelte områder

  • Bidrage til forankring af projektet i økonomiafdelingen, så arbejdet med ledelsesinformation sker både horisontalt og vertikalt

  • Bistå med udviklingen af koncept for kompetenceudviklingen af ledere og chefer, så den databaserede ledelse styrkes

 

Stillingen rummer en høj grad af mulighed for selv at præge indhold og udvikling i stillingen, så for den rette kandidat vil det være en stilling, som udvikler sig over tid. Din baggrund er ikke afgørende for at kunne lykkes i stillingen, men en god IT- og forretnings-forståelse kombineret med erfaring med projektarbejdet er bestemt en fordel.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • er analytisk stærk og ser data som vejen til at skabe ny viden

  • er god til at skabe og styrke relationer på tværs i en bredt funderet organisation

  • har kendskab til, hvordan en kommunal organisation er opbygget

  • er en holdspiller, som aktivt deltager i egen og kollegaers udvikling

  • er opsøgende og udadvendt

  • formår at agere både i rollen som generalist og specialist alt efter hvad den konkrete opgave kræver

  • er god til at formidle, også vanskelige emner, både skriftligt og mundtligt

 

Du bliver ansat i kommunens centrale økonomiafdeling, Økonomi. Vi er den ene af to tværgående stabe og er den centrale aktør i forhold til kommunens samlede økonomistyring både i forhold til budgetdannelse samt den løbende opfølgning. Vi arbejder på både strategisk, taktisk og operationelt niveau, så du skal trives med både korte og mere længerevarende planlægningshorisonter og -niveauer. 

Vores kerneopgave er at facilitere og understøtte budgetlægningen samt varetage den løbende budgetopfølgning med dertilhørende opgaver. Derudover bidrager vi med relevante analyser og formidling, herunder at bidrage til udviklingen af den databaserede ledelse i Holbæk Kommune.

Du får 14 gode kolleger, som er jævnt fordelt i forhold til alder og erfaring. Vi påtager os, og trives med, ansvaret for at udvikle og understøtte Holbæk Kommunes økonomi. Vi værdsætter godt humør, en uformel omgangstone samt lysten og glæden ved samarbejde og videndeling. Der er stor grad af selvstændighed og fleksibilitet i opgaveløsningen, hvilket giver gode muligheder for at arbejde hjemmefra under hensyntagen til opgaveløsningen.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Arbejdssted er Kanalstræde 2, 4300 Holbæk.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte økonomichef Kasper Enevoldsen (tlf. 72 36 75 31 eller kasha@holb.dk) eller projektleder Marina Larsen (tlf. 72 36 81 24 eller maril@holb.dk, der kan kontaktes i uge 32 og 33.

Ansøgningsfristen er mandag den 10. august 2020. Du vil blive kontaktet i løbet af onsdag den 12. august 2020, hvis du inviteres til 1. samtalerunde.

1. samtalerunde afholdes den 14. og 17. august 2020, med mulighed for at afholde 2. samtalerunde den 24. august 2020. Stillingen forventes besat pr. 1. oktober 2020.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Holbæk Kommune

Adresse 1
Kanalstræde 2
4300 Holbæk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
14-07-2020
Udløber
10-08-2020
Kviknummer
LJA-80657404
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kommunikation og medier, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Holbæk Kommune

Adresse
Kanalstræde 2
4300
Holbæk
Danmark
Praktisk information
Indrykket
14-07-2020
Ansøgningsfrist
10-08-2020
Kviknummer
LJA-80657404
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kommunikation og medier, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed