|   
Gem annonce

Borgerservice søger studentermedhjælper, stud. jur.

Borgerservice

Allerød, Storkøbenhavn

Indrykket
18-11-2020
Har du lyst til at arbejde i en mindre kommune med store ambitioner, engagerede medarbejdere og en samarbejdskultur, der går på tværs af områder og niveauer? Vil du være en del af Unge- og Social Indsats, hvor dine kolleger har en socialfaglig uddannelse og din leder er uddannet jurist? Dine opgaver skal løses i et tværfagligt samarbejde, hvor der er fokus på at yde indsatser til borgerne, som de profiterer af, og som der er hjemmel til i lovgivningen. 

Borgerservice i Allerød Kommune søger stud.jur. med tiltrædelse 1. januar 2021. Stillingen er på 10-15 timer om ugen og tidsbegrænset til udgangen af 2022.

Arbejdstiden ligger, efter nærmere aftale, inden for mandag fredag kl. 8-16.

Om os
Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgeren.  Herudover, har vi plads til smil og hjælper hinanden- også når vi har travlt.

Jobcenter Allerød beskæftiger ca. 40 medarbejdere, og er en del af den samlede Borgerservice som er placeret på Allerød Rådhus. Unge- og Social Indsats består af 8 medarbejdere. 

Om stillingen
Som stud.jur. vil du være en del af Unge- og Social Indsats, der varetager opgaver efter bl.a. forvaltningsloven, retssikkerhedsloven, lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og serviceloven. Vi bevilger blandt andet tilbud og følger op på sager som fx botilbud til voksne med handicap, socialpædagogisk støtte til borgere i eget hjem, aktivitets- og samværstilbud samt rusmiddelbehandling. Der er tale om indsatser til borgere med nedsat funktionsniveau, så de får de tilbud, som gør dem i stand til at leve et selvstændigt liv, som skaber mening for dem. I den forbindelse er det vigtigt, at vi træffer korrekte afgørelser og overholder lovgivningen.   
 
Vi tilbyder et studierelevant job, hvor du ud over erfaring med administrativt arbejde, vil få lejlighed til at stifte bekendtskab med jura i praksis og med borgerrettet arbejde i en kommune med fokus på effektiv og målrettet sagsbehandling.

Dine arbejdsopgaver kan blandt andet omfatte journalisering, gennemgang af sager, borgerbetjening, juridisk informationssøgning og bistand til sagsbehandling på komplekse og udfordrende opgaveområder i en kommune.

Vi har et godt og uhøjtideligt arbejdsmiljø med højt til loftet og godt socialt sammenhold. Du får engagerede kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde.

Om dig
Vi forestiller os, at du er stud.jur. eller stud.soc.jur. Vi ser gerne, at du som minimum har bestået første år, og det er en fordel, hvis du har mere end ét år tilbage af dit studie.
Du bliver en del af en kommune, hvor du udfordres fagligt og personligt, og hvor vi forventer, at du:
 
  • har lyst til at prøve kræfter med jura i praksis
  • hurtigt kan sætte dig ind i nyt stof
  • interesseret i forvaltningsret og i beskæftigelses- og sociallovgivningen
  • lærenem, struktureret og fleksibel
  • er i stand til at arbejde selvstændigt, men tør stille spørgsmål og efterspørge sparring
  • har flair for at formidle kompliceret stof på en letforståelig måde

Dine arbejdsopgaver vil være af både juridisk, administrativ og praktisk karakter, herunder: 
  • at behandle anmodninger om aktindsigt
  • sikre journalisering på konkrete borgersager
  • undersøge juridiske og praktiske problemstillinger på det kommunale område
  • juridisk informationssøgning 

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst.

Vi indhenter referencer og straffeoplysninger på alle kommende medarbejdere.

Du er velkommen til at kontakte gruppeleder Lucy Gausbo på telefon 48 12 67 83 for at høre nærmere om stillingen.

Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og dit uddannelsesbevis via linket i annoncen senest den 6. december 2020.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.


Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har over 25.500 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hver 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.



 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=78551f2a)

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Borgerservice

Adresse
3450 Allerød
Danmark
Kontaktperson
Tlf: 
48126783
Praktisk information
Oprettet
18-11-2020
Udløber
06-12-2020
Kviknummer
LJA-81398442
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Kontor og administration
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Borgerservice

Adresse
Bjarkesvej 2
3450
Allerød
Praktisk information
Indrykket
18-11-2020
Ansøgningsfrist
06-12-2020
Kviknummer
LJA-81398442
Jobtype
Studenterjob
Kategori
Jura, HR og personale, Kontor og administration
Beliggenhed
Gem annonce
   |