Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Borgerrådgiver til Tårnby Kommune

Tårnby kommune

Tårnby, Storkøbenhavn

Indrykket
06-09-2018

Del dette job

Kontakt
Tårnby kommune
Amager Landevej 76
2770 Kastrup
Praktisk information
Oprettet
06-09-2018
Udløber
08-10-2018
Kviknummer
LJA-65220869
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Konsulent og rådgivning, Politik og samfund

Kommunalbestyrelsen har besluttet at etablere en borgerrådgiverfunktion fra 1. januar 2019.

 

Vi er derfor på udkig efter en selvstændig og serviceminded person, der kan styrke samspillet mellem borgerne og kommunen.

 

Som borgerrådgiver skal du medvirke til at styrke dialogen mellem borgerne og kommunen, og du skal bidrage til sikring af borgernes retssikkerhed i forbindelse med kommunens sagsbehandling.

 

Borgerrådgiveren skal gøre det lettere for borgere, brugere og erhvervsdrivende at henvende sig vedrørende forhold, der vedrører kommunen samt medvirke til, at henvendelser bruges konstruktivt til forbedringer af kommunens sagsbehandling og borgerbetjening.

 

Du ansættes af kommunalbestyrelsen og fungerer i det daglige uafhængigt af den kommunale administration. I administrativt henseende refereres dog til sekretariatschefen for Kommunalbestyrelsens Sekretariat.

 

Borgerrådgiverens opgaver er bl.a.:

 

  • Bistå borgerne med vejvisning i klagesystemet og yde konkret hjælp til udformning af klager vedrørende kommunale afgørelser
  • Hjælpe borgerne på vej, hvis de ikke ved, hvor de skal henvende sig i det kommunale system
  • Vejlede borgerne om deres rettigheder i forbindelse med sagsbehandlingen
  • Behandle klager fra borgerne over kommunens sagsbehandling og klage over den praktiske opgaveløsning
  • Hjælpe med at genskabe dialogen, hvis den er gået i hårdknude
  • Hjælpe borgerne med at forberede en samtale, som vedkommende er utryg ved og eventuelt henvise til en bisidder
  • Hjælpe med at vurdere, hvad der kom ud af en samtale
  • Videreformidle borgernes forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling eventuelt kan forbedres
  • Tage sager op på eget initiativ, hvis borgerrådgiveren bliver opmærksom på forhold, der giver anledning til nærmere undersøgelse
  • Undervise medarbejderne i forvaltningsretlige emner
  • Udarbejde to beretninger årligt til kommunalbestyrelsen

 

 

Dine kvalifikationer:

 

  • Du er nysgerrig, åben og imødekommende
  • Du har et positivt menneskesyn og engagement
  • Du har evne til at kommunikere tillidsvækkende og anerkendende med borgerne både mundtligt og skriftligt
  • Du har evne til at skabe relationer og opbygge samarbejde med mange forskellige fagligheder på tværs af organisationen
  • Du trives med en hverdag, der kræver løbende og selvstændig prioritering
  • Du har en evne til løbende at udvikle borgerrådgiverfunktionen
  • Du har juridisk baggrund (cand.jur) og måske er du socialrådgiver/socialformidler med relevant erfaring fra det kommunale system

 

 

Vi kan tilbyde dig:

 

  • Stor indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse og udførelse herunder mulighed for løbende at udvikle funktionen
  • Varierende opgaver og hvor den ene dag sjældent vil komme til at ligne næste
  • At du bliver del af en organisation med dygtige og engagerede medarbejdere og ledelse

 

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Da der er tale om en nyoprettet funktion er stillingen en 3 årig projektansættelse med mulighed for forlængelse og opstart fra 1. januar 2019. Stillingen er en fuldtidsstilling.

 

Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Årslønnen udgør minimum 500.000 kr. eksklusiv pension. Herudover kan der forhandles kvalifikationstillæg afhængig af tidligere erfaringer.

 

Der vil blive indhentet referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Der skal desuden ved ansættelse forevises straffeattest. Ansættelsen vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.

 

Værdigrundlag og perspektiv for Tårnby Kommunale Forvaltning samt hvilke personalegoder Tårnby Kommune tilbyder, kan ses her.

 

Job- og personprofil kan rekvireres ved henvendelse til Kommunalbestyrelsens Sekretariat på telefon: 3247 1207.

 

Ansættelsesprocessen

Ansættelsesudvalget udgøres af politikere (gruppeformænd), kommunaldirektøren, personalechefen og en medarbejderrepræsentant.

 

Ansøgning med dokumentation for uddannelse, oplysninger om tidligere beskæftigelse og erfaring (CV) skal sendes via nedenstående link. Du skal være opmærksom på, at Tårnby kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du bedes derfor så vidt muligt søge stillingen via nedenstående link. Såfremt du søger stillingen pr. brev, skal dette indeholde de samme oplysninger, som kræves af det elektroniske rekrutteringssystem.

 

Ansøgningsfrist er mandag den 8. oktober 2018.

 

Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 44.

 

Kandidaterne skal være indstillet på, at der ved ansættelsesproceduren vil kunne blive anvendt cases.

 

Yderligere oplysninger

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Yvette Kovacs på telefon: 3247 1212.

 

Behandling af personoplysninger

Tårnby Kommune er dataansvarlig for de personoplysninger, som du registrerer og sender til kommunen via rekrutteringssystemet eller på anden vis ved ansøgning om job.

 

Oplysningerne vil alene blive brugt i rekrutteringsprocessen. Medlemmer af ansættelsesudvalget, for den stilling du søger, får adgang til dine registrerede personoplysninger i den tid rekrutteringsprocessen løber. Behandlingen af oplysningerne vil naturligvis være fortrolig og sikker.

 

Vi opbevarer din ansøgning samt øvrige oplysninger i op til 6 måneder efter endt rekrutteringsproces. Herefter slettes de automatisk.

 

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder. Herunder ret til at se de personoplysninger du har registreret hos os og ret til sletning af oplysninger. Læs i øvrigt her om dine rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte Tårnby Kommune, Organisations- og Personaleafdelingen. Adresse: Amager Landevej 76, 2770 Kastrup. Telefon: 3247 1280. E-mail: op2@taarnby.dk.

 

For henvendelse vedrørende den ledige stilling se kontaktoplysninger under overskriften 'Yderligere oplysninger'.

 

Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, og til hvordan dine rettigheder bliver udøvet i henhold til databeskyttelsesreguleringen, kan du kontakte Tårnby Kommunes databeskyttelsesrådgiver. E-mail: Link til Borger.dk

Telefon: 3247 1235. Ved brev: Tårnby Kommune, Organisations- og Personaleafdelingen, Amager Landevej 76, 2770 Kastrup, Att.: Databeskyttelsesrådgiver.

 

Ansøgningsfrist:

8. oktober 2018

 

I Tårnby Kommune lægger vi vægt på at give vores ca. 43.000 borgere en hurtig, høflig og korrekt betjening, at være en god arbejdsplads for vores ca. 3.000 ansatte og at have en synlig og konsekvent ledelse på alle niveauer. Vi bestræber os på gennem personalepolitikken at skabe mulighed for en faglig, arbejdsmæssig og menneskelig udvikling hos alle ansatte, hvor nøgleordene er rekruttering, fastholdelse og kompetenceudvikling. Læs mere på www.taarnby.dk

Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Tårnby kommune

Adresse
Amager Landevej 76
2770
Kastrup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
06-09-2018
Udløber
08-10-2018
Kviknummer
LJA-65220869
Jobtype
Fuldtid
Fag
Administration, Konsulent og rådgivning, Politik og samfund
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan