Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Bolig- og Planstyrelsen søger økonomimedarbejder

Bolig- og Planstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
21-09-2022

Kan du se dig selv i en stilling, som både rummer drift og udvikling? Og har du lyst til at arbejde med opgaver inden for et eller flere af områderne regnskab, budgetter, lønstyring, kontrol og opfølgning i en økonomiafdeling med energi og engagement, så er du måske vores nye kollega i Bolig- og Planstyrelsen.

 

Bolig- og Planstyrelsen blev etableret i 2021. Styrelsens forskellige faglige ansvarsområder betyder, at vi arbejder med mange aspekter af økonomistyring. Vi har en ambition om løbende at udvikle og forbedre styrelsens økonomifunktion.

 

Om opgaverne

Du vil som kollega i vores økonomiområde i høj grad få lov til at præge dine daglige arbejdsopgaver. Arbejdsopgaverne tilrettelægger vi sammen ud fra dine kompetencer og interesser samt behovet i området. Du vil få en bred kontaktflade ud i forretningen og komme til at løse arbejdsopgaver i en spændende hverdag fyldt med udfordringer i samspil med dygtige og venlige kollegaer.

 

Opgaverne kan spænde bredt, og vores forventning til dig er, at du har erfaring inden for et eller flere af områderne nedenfor:

  • Regnskabsopgaver, herunder afstemninger og controlling, debitor- og kreditor håndtering m.v.

  • Regnskabsmæssig håndtering af tilskudsområdet

  • Budgettering, prognosticering og økonomiopfølgning

  • Lønstyring

  • Formidling og drøftelse af økonomiske forhold og regnskabsmæssige regler med ikke-økonomer (budgetansvarlige chefer og projektledere i forretningen)

  • Kortlægning af processer og beskrivelse af forretningsgange

  • Medvirke til udgiftsopfølgninger

  • Medvirke til periode- og årsafslutning, herunder afstemning af diverse regnskabsposter

  • Udarbejde og vedligeholde regnskabsinstruksen og de understøttende vejledninger mv.

  • Udarbejde og kvalitetssikre kvartalsregnskaber og årsrapport

  • Understøtte en tæt kobling imellem regnskabs- og økonomistyringsområdet

  • Løbende samarbejde og kontakt med Statens administration og Rigsrevisionen.

 

I vores økonomiområde er vi ni dedikerede kolleger. Vi har forskellige kompetencer og erfaringsniveauer, men er også et område der både udfordrer og støtter hinanden med det formål, at vi løbende udvikler os fagligt til gavn for styrelsen.

 

Økonomiområdet er en del af Center for Organisation, hvor opgaverne spænder bredt og bl.a. omfatter løn- og personaleadministration, økonomistyring, IT, jura, kundebetjening samt intern og ekstern kommunikation.

 

Om dig

Din uddannelsesmæssige baggrund kan enten være akademisk inden for økonomistyring eller den kan være regnskabsmæssig. Du er evt. kontoruddannet og gerne med flere års erfaring fra en regnskabsfunktion i statsadministrationen.

 

Vi søger en systematisk og ansvarsbevidst økonomimedarbejder. Som person er du en udadvendt, positiv og proaktiv teamplayer, med ansvarsfølelse for arbejdsopgaverne. Du udviser kan og vil-attitude, når opgaverne skal løses.

 

Derudover forventer vi, at du:

  • Har gode IT-kundskaber og er en erfaren bruger af Office-pakken, herunder særligt Excel

  • Gerne har erfaring fra et eller flere af de fællesstatslige systemer som SBS, Navision Stat, IndFak, RejsUd, LDV og power BI.

  • Har en særdeles god talforståelse

  • Evner at formidle og rådgive

  • Sætter pris på en mangeartet opgaveportefølje bestående af både udviklings- og driftsopgaver og trives med en ofte uforudsigelig hverdag.

 

Om Bolig- og Planstyrelsen

Bolig- og Planstyrelsen hører under Indenrigs- og Boligministeriet med ca. 200 medarbejdere. Vi har ansvar for en bred vifte af opgaver inden for bl.a. bolig-, bygge- og planområdet. Vi er en ambitiøs og moderne myndighed, som lægger vægt på at skabe resultater af høj faglig kvalitet og på et godt og tillidsfuldt samarbejde med vores interessenter og samarbejdspartnere.

 

Om ansættelsen

Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem relevant faglig organisation og Finansministeriet. Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Ud over basislønnen kommer pension og eventuelle tillæg.

 

Der er tale om en fuldtidsstilling med tjenestested i København, og stillingen forventes tiltrådt senest d. 1. november 2022.

 

Du kan få mere at vide om stillingen hos Økonomichef Janne Sønderby Hansen på tlf. 24 49 25 19.

 

Ansøgning

Send din ansøgning, CV og eksamensbevis senest den 27. september 2022, men også meget gerne før.

 

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

Ansøgningsfrist

27-09-2022

 

Tiltrædelsesdato

Start hurtigst muligt

 

Kategori

Økonomi

 

Arbejdssted

København

 

Hjemmeside

https://bpst.dk

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Bolig- og Planstyrelsen

Adresse 1
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577 København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
21-09-2022
Udløber
27-09-2022
Kviknummer
LJA-84050898
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Bolig- og Planstyrelsen

Adresse
Carsten Niebuhrs Gade 43
1577
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
21-09-2022
Ansøgningsfrist
27-09-2022
Kviknummer
LJA-84050898
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed