Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Børne- og Undervisningsministeriet søger en akademisk medarbejder til regnskabs- og controlleropgaver (genopslag)

Børne- og Undervisningsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
22-06-2021

Brænder du for et selvstændigt arbejde med spændende projekter inden for regnskab, bogholderi og controlling? Sætter du en ære i, at regnskabet til enhver tid er retvisende og korrekt? Og har du lyst til at arbejde med brugeradministration og kontrol i diverse økonomisystemer? Så er du måske vores nye akademiske medarbejder i Center for Koncernregnskab, Puljer og Specialpædagogisk Støtte i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.

Om Koncernregnskab

Den Koncernfælles Regnskabsfunktion (Koncernregnskab) er forankret i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i Center for Koncernregnskab, Puljer og Specialpædagogisk Støtte.

Koncernregnskab har ansvar for en bred portefølje af regnskabs-, bogholderi- og controlleropgaver for Børne- og Undervisningsministeriets departementet, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet (STUK) og Styrelsen for It og Læring (STIL).

Opgaverne dækker bl.a. fakturahåndtering, rejse- og udlægsafregninger, kreditor- og debitorforvaltning, anlægsbogføring og controlleropgaver samt bruger- og rollestyring i statens økonomisystemer.

Koncernregnskab har herudover ansvar for en lang række administrative regnskabsopgaver. Vi udarbejder bl.a. ministeriets virksomheds- og regnskabsinstrukser, procedurer og forretningsgange for udførelse af de praktiske regnskabsopgaver og vejledninger og retningslinjer om regnskabsmæssige forhold til brug for ministeriets ledelse og medarbejdere.

Du bliver i Koncernregnskab en del af en spændende arbejdsplads med et godt socialt sammenhold. Koncernregnskab består af i alt 9 medarbejdere, der alle brænder for at understøtte koncernen i arbejdet med regnskabsopgaverne, således at det sikres, at der kan aflægges et retvisende regnskab.

Om arbejdsopgaverne

Som akademisk medarbejder i Koncernregnskab vil du komme til at arbejde med en lang række spændende og udfordrende regnskabsmæssige opgaver, herunder projektopgaver i relation til udvikling af regnskabsområdet og i relation til den daglige drift.

Dine hovedopgaver vil være:

  • Bidrage til udarbejdelsen og vedligeholdelse af regnskabsinstrukser, vejledninger og regnskabsmæssige procedurer- og arbejdsbeskrivelser

  • Løbende udvikling og optimering af regnskabsprocesser, herunder udarbejdelse af et nyt koncept for controlling af koncernregnskabet

  • Gennemførelse og dokumentation af regnskabsopfølgning og controlling

  • Bruger- og rettighedskontrol i forhold til brugeradgange i diverse økonomisystemer samt afstemning i forhold til ministeriets centrale brugeradministration

  • Vedligeholdelse og nytænkning af ministerets intranet i forhold til kommunikation af regnskabsmæssige spørgsmål til brugerne

 

Herudover vil dine opgaver kunne omfatte:

  • Udarbejdelse af og opfølgning på regnskabsmæssige samarbejdsaftaler med eksterne og interne samarbejdspartner.

  • Udarbejdelse af regnskabsmæssig ledelsesinformation

  • Dialog med og klargøring af materiale til Rigsrevisionen

  • Ad hoc-opgaver i bogholderiet, herunder behandling af regnskabserklæringer, kreditor- og debitorforvaltning/rykkerprocedurer mv.

 

Dine konkrete arbejdsopgaver vil i øvrigt afhænge af dine kompetencer, ønsker og tilgængelige opgaver, og vi kan love dig en spændende og udfordrende hverdag.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en lang videregående uddannelse med fokus på regnskab og økonomi fx cand.merc.aud., cand. polit., cand. oecon., cand. merc., cand. scient. pol. eller tilsvarende.

Konkret regnskabserfaring fra en lignende stilling i en politisk ledet organisation vil være en fordel, men er ikke en betingelse. Er du nyuddannet akademiker, med gode teoretiske færdigheder og blod på tanden for at lære en masse om regnskab og controlling, kan du også komme i betragtning.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har en stærk faglighed, der kan omsættes til konkrete og praktiske løsninger

  • Har stærke kompetencer indenfor controlling

  • Er glad for at arbejde med data og analyser i Excel

  • Har Interesse for it-systemer og brugerstyring

  • Kan formulere dig klart og tydeligt på skrift og i tale (oplæg og webinar)

  • Har interesse for at arbejde i en politisk ledet organisation

  • har forståelse for strukturelle processer og kommunikation med samarbejdspartnere

  • er pragmatisk og udviklingsorienteret og kan tænke i nye og bedre løsninger

  • er en omhyggelig og engageret kollega, der bidrager til, at det er sjovt at gå på arbejde

 

Det er desuden en fordel, hvis du:

  • har kendskab til finansloven, statens regnskabsvæsen og Statens BI

  • er sikker i eller har kendskab til de fælles offentlige økonomisystemer stillet til rådighed af Økonomistyrelsen

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat som AC-fuldmægtig eller specialkonsulent - afhængigt af din profil og dine kvalifikationer eller en anden relevant organisationsaftale/overenskomst.

Vi ønsker at besætte stillingen den 1. oktober 2021.

Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte koncernregnskabschef Anita Andersen på telefon 2125 7630 eller chefkonsulent Mette Busch på telefon 3392 5521.

Du kan også læse om styrelsen på vores hjemmeside www.stukuvm.dk

Ansøgning

Send din ansøgning, cv og eksamensbevis via stillingsopslaget på vores hjemmeside senest torsdag den 5. august 2021.

Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 32 og 2. samtaler i uge 33. Hvis du går videre til 2. samtale, vil du blive bedt om at besvare en case, der vil indgå som en del af den samlede vurdering.

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en styrelse i Børne- og Undervisningsministeriets koncern. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets, og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse 1
Frederiksholms Kanal 26
1220 København K
Danmark
Adresse 2
Frederiksholms Kanal 21
1220 København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-06-2021
Udløber
05-08-2021
Kviknummer
LJA-82286450
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse
Frederiksholms Kanal 21
1220
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
22-06-2021
Ansøgningsfrist
05-08-2021
Kviknummer
LJA-82286450
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed