Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Banker dit hjerte for det sociale område, så er du måske vores nye talnørd.

Grønlands Selvstyre, Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender

Nuuk

Indrykket
16-05-2023

Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender søger dig, som vil stå i spidsen for den økonomisk faglige del af de kommende reformer af de sociale ydelser, herunder offentlig hjælp, boligsikring og pensionsområderne.

 

Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender varetager det sociale område, herunder udarbejdelse, fortolkning og tilsyn med sociallovgivningen. Du vil blive placeret som fagansvarlig for ydelsesområdet i afdelingen for sociale anliggender.

 

Afdelingen for sociale anliggender er en afdeling i Departementet, der har til opgave at udarbejde bl.a. det økonomiske beslutningsgrundlag for politiske lovtiltag, strategier og handlinger. Du vil være med i hele processen fra de første modelnotater til en lov udarbejdes, hen over den politiske beslutning til loven både implementeres og efterfølgende evalueres. Du vil derudover skulle indgå i departementets daglige drift ift. budgetstyring, udarbejdelse af høringssvar og tillægsbevillinger, opdatering af cirkulærer osv.

 

Du vil derfor få en central position i et departement, hvor du kommer til at sidde tæt på beslutningsprocesserne. Arbejdet byder på masser af udfordringer og tværfagligt samarbejde. Herudover indgår du i tværdepartementale opgaver og i arbejdsgrupper i relation til socialpolitiske, økonomiske spørgsmål.

 

Arbejdsdagen består både af små og store opgaver, og du vil have gode muligheder for også at forfølge dine egne ideer og initiativer.

 

I Departementet har vi som mål at opbygge en kultur, hvor alle har mulighed for at bidrage med udvikling og nytænkning til organisationen. Derfor er det en fordel, hvis du er en samarbejdsorienteret person, der møder dine kollegaer med humør og interesse. Vi er et departement der vægter trivsel og mulighed for udvikling meget højt.

 

Du skal være interesseret i at arbejde i en politisk styret organisation, hvor tempoet ofte er meget højt og leveringsfristerne er korte. Det er en fordel, hvis du er god til at formidle, såvel skriftligt som mundtligt og har en evne til at gennemskue komplicerede sammenhænge.

 

Om stillingen

Opgaverne vil bl.a. omfatte:

  • Tovholderfor de kommende reformer af de sociale ydelser, herunder offentlig hjælp, boligsikring og pensionsområderne

  • Tovholder for økonomiske analyser og konsekvensberegninger af nye tiltag på Departementets område, herunder af ny lovgivning, ifm. budgetanalyser, modelnotater m.v.

  • Generel ministerbetjening, herunder orienteringsnotater, oplæg til møder, oplæg til finanslovsforhandlinger m.v.

  • Tovholder for udarbejdelse af finanslovsbidrag for Departementets område

  • Tovholder for budgetlægning og budgetopfølgning for Departementet

  • Økonomistyring for Departementets budget

  • Lovforberedende arbejde

  • Implementering, evaluering og opfølgning på reformer og strategier

  • Medvirke til udarbejdelse og kvalitetssikring af diverse redegørelser til Inatsisartut (Landstinget)

  • Udarbejdelse af svarnotater, høringssvar, svarbreve mv. på vegne af Naalakkersuisoq (Landsstyremedlemmet)

  • Deltage og varetage koordinerende arbejdsopgaver i forbindelse med div. arbejdsgrupper inden for Departementets ressortområde.

 

Vi forventer, at du har:

  • Kandidateksamen som cand.oecon., cand.scient.pol, cand.polit. eller anden relevant økonomisk uddannelse

  • Bred erfaring inden for området eller lignende områder

  • Interesse i at arbejde i en politisk styret organisation

  • Gode evner til at kommunikere klart, tydeligt og struktureret, såvel skriftligt som mundtligt

  • Evner at gennemskue og beregne økonomiske data

  • Erfaring eller evner ift. økonomi- og budgetstyring

  • Lyst til at tage et selvstændigt ansvar i løsningen af departementets opgaver

  • Lyst til at arbejde i et tværfagligt miljø, hvor den enkelte bidrager til helhedsorienterede løsninger

  • Godt humør, gåpåmod og samarbejdsevne

 

Vi ser gerne, at du

  • brænder for at betjene det grønlandske samfund og følger med i udviklingen i det grønlandske samfund. 

 

Stillingen besættes i udgangspunktet som konsulent, men alt efter dokumenterbare kvalifikationer kan stillingen besættes som Specialkonsulent, hvis man er akademiker vil der alt efter kvalifikationer også være mulighed for ansættelse som Chefkonsulent.

 

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Karen Kiær Jakobsen tlf: 34 56 88 email: kakj@nanoq.gl

 

Ønsker du yderligere information om Grønland og Selvstyret, kan du læse mere på http://naalakkersuisut.gl, under Job.

 

Ansøgning

Ansøgningsfristen er den 16. 06. 2023 Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning. Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

 

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

 

Bolig

Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

 

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr f.eks. hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

 

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

 

Ansøgningsfrist:

16. juni 2023 12:00

 

Kontaktperson:

Karen K Jakobsen

345688

 

Ansættelsestype:

Fuldtid

 

Ansættelsesform:

Overenskomstvilkår

 

Arbejdsområde:

Økonomi og Finans

 

Geografisk område:

Kommuneqarfik Sermersooq

 

Departement:

Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender

Imaneq 4

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre, Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender

Adresse 1
Imaneq 4
3900 Nuuk
Danmark
Adresse 2
Imaneq 4
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-05-2023
Udløber
16-06-2023
Kviknummer
LJA-84781815
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Departementet for Sociale Anliggender, Arbejdsmarked og Indenrigsanliggender

Adresse
Imaneq 4
3900
Nuuk
Danmark
Praktisk information
Indrykket
16-05-2023
Ansøgningsfrist
16-06-2023
Kviknummer
LJA-84781815
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed