Ældreområdet i Køge Kommune er inde i en spændende udvikling, hvor det faglige fokus er på rehabilitering og kvalitet i samarbejdet med borgere og pårørende. For at nå vores mål, har vi brug for en konsulent, der kan styrke vores indsatser gennem projektledelse og ledelsesinformation.
Vil du være med til at udvikle og koordinere projektaktiviteter og processer, og har du flair for data og ledelsesinformation og kan sætte det i system, så det skaber værdi og retning for ledere og politikere? Så er det måske dig, vi har brug for.
Som en af konsulenterne på ældreområdet bliver du en del af et stærkt hold af kollegaer, som sidder sammen i Velfærdsforvaltningens sekretariat på Køge Rådhus, der ligger i centrum af Køge og tæt på Køge station. Sekretariatet er optaget af udvikling af ældre-, sundheds- og socialområdet samt beskæftigelsesområdet og borgerservice og består af 25 engagerede medarbejdere, der beskæftiger sig med udviklingsopgaver, analyser, sekretariatsarbejde og it.
I vores arbejde på ældreområdet tager vi udgangspunkt i rehabilitering med fokus på borgerens ønsker og mål, og når vi skal udvikle og forbedre løsninger, sker det i fællesskab på tværs af ledere, medarbejdere og fagområder og gerne sammen med borgere, foreningsliv og andre, der kan og vil. Lige nu er vi blandt andet optaget af et stort puljeprojekt om faste teams i hjemmeplejen og en indsats omkring faglig kvalitet og pårørendesamarbejde i vores plejeboliger. Begge indsatser kræver, at vi indsamler og styrer efter data, bevæger os rundt i hele organisationen og involverer både borgere, pårørende, medarbejdere og ledere og på sigt også gerne relevante aktører i lokalsamfundet.
I Velfærdsforvaltningen udvikler og styrer vi med udgangspunkt i data. Vi har et udbygget system til ledelsesinformation, som vi fra Sekretariatet udvikler og udbygger, så der hele tiden kan træffes beslutninger på et solidt vidensgrundlag.
Ældreområdet i Køge Kommune hører under Ældre- og Sundhedsafdelingen, som består af syge- og hjemmeplejen, plejeboliger, myndighed, hjælpemidler, sundhed, træning og rehabilitering samt et servicekorps, og den strategiske udvikling af ældreområdet sker i tæt samarbejde med Ældre- og Sundhedschefen.
Dine opgaver vil blandt andet være, at
-
Lede eller indgå i udviklingsprojekter på ældreområdet og på tværs af fagområder
-
Udvikle og koordinere ledelsesinformation. Holde dig opdateret i forhold til ny viden, projekter og puljer på ældreområdet
-
Være tovholder på ansøgninger, proces og implementering af puljer på ældreområdet
-
Koordinere, udarbejde og kvalitetssikre sagsfremstillinger til politiske udvalg
-
Udføre analyser, evalueringer o.l. og løse ad hoc-opgaver
-
Bidrage til udviklingen af systematiske metoder og modeller for vores arbejde
Som vores nye kollega vil du komme til at indgå i tæt samarbejde med forvaltningens direktør, chefer, ledere og kollegaerne i Sekretariatet.
Vi forventer, at du:
-
Har en samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse og gerne erfaring med ældreområdet på kommuneniveau
-
Har erfaring med ledelse af både større og mindre projekter
-
Er nysgerrig på borgernes oplevelser og behov og trives med udvikle nye løsninger sammen med borgere, medarbejdere og ledere, der hvor de er.
-
Har erfaring med at understøtte udvikling, implementering og styring af indsatser med data
-
Kan bearbejde og kombinere store datamængder og omsætte til let forståelige analyser og beslutningsgrundlag
-
Er avanceret bruger af Excel og gerne har kendskab til EOJ systemet Nexus og targit. Kan kommunikere og samarbejde med alle niveauer og faggrupper i organisationen
-
Tager selvstændigt initiativ og kan sikre fremdrift, høj kvalitet og retning i en hverdag med mange dagsordner.
Vi tilbyder:
En organisation i udvikling og et engageret hold af kollegaer, der er klar på sparring, samarbejde og gode grin. Vi har masser af faglige udfordringer, og du får mulighed for at være med til at udvikle en ambitiøs forvaltning, der vægter høj faglighed og et godt arbejdsmiljø.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn efter gældende overenskomst og kvalifikationer.
Ansøgning og kontakt
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Jakob Skriver på tlf. 20 54 68 02.
Ansøgningsfristen er søndag den 18. december 2022.
Vi holder samtaler onsdag den 21. december 2022, med forventet tiltrædelse 1. februar 2022.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Søg stillingen og vedhæft din ansøgning og dit CV.
Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.
Spørgsmål
Har du spørgsmål vedrørende stillingen så kontakt venligst
Jakob Skriver
Afdelingschef
jakob.skriver@koege.dk
5667 2624
2054 6802
Ansøgningsfrist:
18. december 2022
kl.: 23:59
Læs mere om Køge Kommune som arbejdsplads og se en kort film om vores personalepolitiske grundlag her