Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ambitiøse medarbejdere til digital erhvervsfremme i Erhvervsstyrelsen

Erhvervsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
21-12-2018

Har du lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem erhvervsfremme og digitalisering? Og vil du være med til at udvikle en ambitiøs og datadrevet digital platform, der kan give dansk erhvervsliv 24/7 adgang til information, vejledning og digitaliserede ydelser om opstart, drift og udvikling af virksomhed? Så er du måske vores nye kollega i Erhvervsstyrelsens område for Digital erhvervsfremme.

 

Folketinget har netop vedtaget en reform, der skal gøre erhvervsfremmesystemet enklere og mere styret af virksomhedernes behov. Et vigtigt led i reformen er etableringen en ambitiøs, digital erhvervsfremmeplatform skal gøre information, service og ydelser i erhvervsfremmesystemet langt mere tilgængelige for virksomhederne end i dag. Platformen skal samtidig understøtte aktørerne i erhvervsfremmesystemet; fra den kommunale erhvervsservice til statslige ordninger. 

 

Platformen skal udvikles og drives i tæt samarbejde med kommuner, erhvervsorganisationer, myndigheder m.fl. Første version af platformen skal lanceres medio 2019, og platformen skal derefter udvikles løbende, herunder gøres mere datadrevet så information og ydelser på platformen kan skræddersyes til den enkelte virksomheds behov.

 

Dygtige product managers og product owners til spændende opgaver

Som ansat i Digital Erhvervsfremme vil du blive en del af en tværfaglig projektgruppe, der arbejder med at udvikle den nye platform. Projektgruppen består af medarbejdere med stærke kompetencer og viden indenfor bl.a. erhvervsfremme, IT-udvikling og digital kommunikation.

 

Du kommer til at arbejde i krydsfeltet mellem erhvervsfremme og digitalisering, hvor du skal bistå med at afdække iværksættere og virksomhedernes behov for information og vejledning i forbindelse med virksomhedsstart, -drift og -udvikling og over- og omsætte disse behov i konkrete digitale produkter af høj kvalitet. Det kan fx være digitale selvbetjeningsværktøjer, som guider i valget af selskabsform eller udarbejdelse af forretningsplan.

 

Inddragelse af virksomheder, kommuner, erhvervsorganisationer og andre statslige myndigheder vil indgå som en betydelig del af arbejdet.

 

Konkret søger vi blandt andet medarbejdere til følgende opgaver (product managers / product owners): 

 

  • Ansvar for udvikling, implementering og løbende opdatering af særskilte produkter/digitale services til platformen, herunder eventuelt budgetansvar og ansvar for eventuelle eksterne leverancer

  • Varetagelse af prioritering og beskrivelse af forretningsbehov knyttet til det enkeltstående produkt eller service. Beskrivelsen danner udgangspunkt for it-udviklingen og/eller indholdsproduktionen

  • Koordinering med IT-projektleder, IT-udviklere, webredaktører m.fl. om udvikling og implementering af produkter, fx digital guide til start af virksomhed, og udfærdigelse af nødvendigt indhold

  • Varetage inddragelse af platformens interessenter (governance), herunder facilitering af dialog, udarbejdelse af beslutningsgrundlag til eksterne fora, løbende dialog med inddragelse af virksomheder, kommuner, erhvervsorganisationer m.fl. i forhold til udviklingen og driften af platformen

 

 

Dine kompetencer

Du har en lang videregående uddannelse, gerne inden for det samfundsvidenskabelige område (fx cand.scient.pol., cand. jur., cand.polit., cand.merc. eller lignende) og er motiveret af arbejdet med at styrke dansk erhvervslivs vækstvilkår gennem brugervenlige digitale løsninger. 

 

Vi lægger derudover vægt på, at du:

 

  • har erfaring med og viden om erhvervsfremme og digitalisering

  • arbejder struktureret og har stærke kommunikations- og formidlingsevner 

  • er udadvendt og trives med at opsøge og indgå i samarbejder med forskellige faggrupper og interessenter

  • er engageret, dynamisk og proaktiv i din opgavevaretagelse og hurtigt formår at sætte dig ind i nye områder, komplekse problemstillinger og varierende arbejdsopgaver 

 

 

Der vil være mulighed for ansættelse som fuldmægtig eller konsulent afhængig af kvalifikationer og erfaringer.

 

Om os 

Erhvervsstyrelsen er en del af Erhvervsministeriet og har omkring 550 medarbejdere, som arbejder på tre forskellige lokationer i landet. Denne stilling er placeret i København på vores lokation på Langelinie Allé.   

 

Erhvervsstyrelsen er en ambitiøs og moderne myndighed. Vi lægger vægt på at skabe resultater af høj kvalitet, og vi er ikke bange for at gå nye veje for at finde løsninger. Derfor arbejder vi bl.a. med nye teknologier og data til at effektivisere vores drift og skabe værdi for virksomhederne. Vi lærer gerne af andre, og vi arbejder altid i partnerskab med andre myndigheder, organisationer og virksomheder.    

 

Vi kan tilbyde et varieret og udfordrende job med høj faglighed og mulighed for at arbejde selvstændigt i et stærkt fagligt miljø med gode kolleger. Vi bor i Dahlerups Pakhus ved Langelinie med udsigt over havnen. Vi har en uformel omgangstone, rig mulighed for at deltage i mange sociale aktiviteter og møde kolleger på kryds og tværs.  

 

Om ansættelsen 

Vi søger medarbejdere til AC-stillinger. Indplacering i stillingskategorier og løntrin vil afhænge af dine kvalifikationer og erfaringer.

 

Der er tale om to fuldtidsstillinger. Ansættelse sker enten som fuldmægtig eller konsulent og efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC med mulighed for forhandling af tillæg. For at komme i betragtning til stillingen som konsulent skal du som minimum have nogle års erfaring, fx fra en tilsvarende stilling i en anden offentlig myndighed, konsulentvirksomhed eller lignende. 

 

Tiltrædelse vil være den 1. marts 2019 eller hurtigst muligt.

 

Interesseret?

Lyder det som noget for dig? Så klik på "Søg job" knappen nederst i annoncen. Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest søndag den 13. januar 2019. 

 

Samtaler forventes afholdt i uge 4 og 5. Der vil blive anvendt test i rekrutteringsprocessen.

 

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge. 

Del dette job

Kontakt

Erhvervsstyrelsen

Adresse 1
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Adresse 2
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Praktisk information
Oprettet
21-12-2018
Udløber
13-01-2019
Kviknummer
LJA-69029566
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
IT og web, Politik og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Erhvervsstyrelsen

Adresse
Langelinie Allé 17
2100
København Ø
Danmark
Praktisk information
Indrykket
21-12-2018
Ansøgningsfrist
13-01-2019
Kviknummer
LJA-69029566
Jobtype
Fuldtid
Kategori
IT og web, Politik og samfund
Beliggenhed