Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ambitiøse akademikere med interesse for krydsfeltet mellem styring, økonomi og IT

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
31-07-2019

Kan du se dig selv bygge bro mellem politiske processer, budgetestimering og it-drift og udvikling? Bliver du motiveret af at udvikle nye løsninger? Så er det måske dig vi søger.

 Om kontoret

Kontoret for Estimering er et center of excellence indenfor cost-engineering, dvs. metoder til estimering af omkostninger og indsamling, analyse og udnyttelse af økonomisk data. Kontoret skal sikre, at styrelsens estimater af omkostninger, risici og gevinster ved it-projekter er beregnet ved brug af ledende estimeringsmetoder og dataunderstøttet i videst muligt omfang. Kontoret understøtter budgetlægningen på tværs af den samlede projekt- og opgaveportefølje, der omfatter alt fra store programmer i milliardstørrelsen til projekter med budgetter på 10-500 mio. kr. og løbende mindre tilpasninger til eksisterende it-systemer. Det betyder bl.a., at kontoret på sigt vil komme til at bidrage til estimeringen af omkostningerne til ca. 10-20 større it-projekter årligt samt ca. 40-80 estimater af mindre systemtilretninger i tæt samarbejde med Skatteministeriet og den øvrige skatteforvaltning.

Vi er et nyt kontor, der fortsat er under opbygning, og vi arbejder med et helt nyt fagfelt, der i dag ikke eksisterer i den danske offentlige sektor. Det er derfor helt afgørende, at du er nysgerrig, motiveres af at nytænke og har mod på at kaste dig ud i en stejl læringskurve.

 Om stillingen

Du vil blive en del af et nyt team for Cost intelligence, der skal understøtte forretningen i at levere omkostningsestimater til politiske forhandlinger på skatteområdet. Det kan fx være i forbindelse med en lovhøring, hvor styrelsen bliver bedt om, at forholde sig til eventuelle udgifter ved implementering af lovforslaget. Dine konkrete arbejdsopgaver vil bl.a. være at:

  • udvikle og implementere estimeringsmetoder og guidelines til estimering af systemtilretninger - fx udvikle et fælles sprog og koncept ift. forskellige typer af omkostningsestimater

  • bidrage til beregninger af omkostningsestimater ved lovhøringer i samspil med forretningen

  • udføre analyse af fx leverandørdata, der kan bruges til at understøtte omkostningsskøn

  • udarbejde beslutningsoplæg og baggrundsnotater til vores direktion og betjene styregrupper ifm. forespørgsler til estimater

  • udvikle og vedligeholde en databank med tidligere estimater, enhedspriser, fx ÅV-priser, samt relevant markedsinformation og leverandørdata.

 

Vi tilbyder træning og uddannelse i estimeringsmetoder og teknikker, ligesom du vil få styrket dine problemløsningskompetencer. I jobbet vil du hurtigt få stort ansvar for egne analyser og arbejdsstrømme, og du skal have lyst til et job, hvor hverdagen er en kombination af opgaver med korte deadlines og større analyser, der løber over længere tid. Fælles for opgaverne er, at vi løser dem i tæt samarbejde med andre kontorer i styrelsen, hvor du vil kunne udvikle dine evner til samarbejde og kommunikation. Endelig arbejder vi projektorienteret i en teamstruktur, og hvor der er fokus på styrkebaseret feedback og tæt sparring som en del af hverdagen.

Om dig

Vi forestiller os at du har en relevant videregående samfundsvidenskabelig uddannelse (cand.scient.pol, cand.merc., cand.soc, cand.scient.adm eller lign.), men du kan også have en baggrund indenfor it som fx it-projektleder eller arkitekt. Du har gerne et par års relevant arbejdserfaring, men nyuddannede tages også i betragtning. Vi forestiller os, at du:

  • er analytisk velfunderet med flair for tal og en dygtig problemløser

  • er hurtig til at sætte dig ind i en problemstilling og gribe en opgave selvstændig og struktureret an

  • er empatisk og god til at udvikle relationer og netværk på tværs i styrelsen og skatteforvaltningen

  • forstår at bruge dine personlige kompetencer til selvstændigt drive processer med mange interessenter og finde løsninger

  • har forståelse for it-udvikling og drift og/eller lyst til, at udvikle din viden på området.

 

Det er en fordel, hvis du er erfaren bruger af Excel og vant til at gennemføre analyser af data.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket Søg stillingen senest den 21. august 2019. Spørgsmål besvares gerne af Line Skytte på 5132 8882. Der indgår en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Samtaler afholdes løbende. Der søges flere kandidater til stillingen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil være mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt forventes arbejdsstedet at skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle IT-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende IT-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på https://www.ufst.dk

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.


Del dette job

Kontakt

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Adresse 1
Osvald Helmuths Vej 4
2000 Frederiksberg
Danmark
Adresse 2
NULL
Danmark
Praktisk information
Oprettet
31-07-2019
Udløber
21-08-2019
Kviknummer
LJA-74615889
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse, IT og web, IT og web, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Job i virksomheden

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Del dette job

Virksomhedsinformation

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Adresse
Osvald Helmuths Vej 4
2000
Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
31-07-2019
Ansøgningsfrist
21-08-2019
Kviknummer
LJA-74615889
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse, IT og web, IT og web, Strategi og udvikling
Beliggenhed