Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ambitiøs teamleder til Økonomi i Sundhedsdatastyrelsen

Sundhedsdatastyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
21-01-2021

Vil du stå i spidsen for styringen af en kompleks økonomi i en statslig styrelse med både drift, udviklingsprojekter, indtægtsdækket virksomhed mm.? Så søger Sundhedsdatastyrelsen en ny teamleder, som vil være med til at sætte sit markante præg på udviklingen af økonomistyringen og -processerne.

 

Om os

Vi er en styrelse under Sundheds- og Ældreministeriets koncern med knap 300 medarbejdere, der arbejder for bedre sundhed gennem brug af data og stærk digital sammenhæng i sundhedsvæsenet. Som medarbejder i Sundhedsdatastyrelsen er du således med til at skabe fundamentet for et stærkt dansk sundhedsvæsen.

 

Vi søger en teamleder til vores økonomiteam i Direktionssekretariatet i en styrelse i rivende økonomisk udvikling. Direktionssekretariatet består af ca. 25 medarbejdere, som varetager en række tværgående opgaver i Sundhedsdatastyrelsen, herunder økonomi, kommunikation, jura, informationssikkerhed, compliance, organisationsudvikling, styring, procesarbejde, strategiudvikling samt direktionsbetjening.

 

Dit arbejde

Du skal stå i spidsen for styrelsens økonomiteam, hvor du vil få ansvaret for styrelsens økonomifunktion. Opgaverne inkluderer ansvar for styrelsens budgetter og regnskab, herunder finanslovsbidrag og regnskabsaflæggelse.

 

Som teamleder bliver du faglig og daglig leder for økonomiteamet bestående af 5 økonomer. Det skal dog bemærkes, at der ikke er personaleansvar i stillingen. Du refererer til afdelingschefen i Direktionssekretariatet. Teamet skal i fællesskab sikre god økonomistyring i Sundhedsdatastyrelsen og understøtte hverdagen for vores faglige afdelinger, som vi assisterer i forhold til økonomien. 

 

Du vil være meget centralt placeret i styrelsen og have tæt kontakt med direktionen, styrelsens faglige afdelinger samt Sundheds- og Ældreministeriets departement. Som nøgleperson kan du derfor se frem til en varieret og spændende arbejdsdag, som kombinerer løbende driftsopgaver, økonomiudviklingsopgaver og inddragelse i opgaver, som er projekt- og procesorienterede.

 

Styrelsen arbejder med mange spændende udviklingsprojekter på økonomiområdet: mere sammenhængene økonomistyring, udvikling og implementering af gode og robuste budgetværktøjer, økonomistyringsprocesser, transparens i prissætning i forhold til styrelsens kunder, store programmer på sundhedsområdet og IT-projekter.

 

Det er vigtigt, at du har evner og lyst til at kunne fungere som økonomisk sparringspartner for de faglige afdelinger og direktionen. Du skal derfor levere kompetent og retvisende økonomistyring i tæt dialog med styrelsens medarbejdere og chefer, der brænder for deres faglige opgaver.

 

Som teamleder bliver du sammen med afdelingschefen bl.a. ansvarlig for følgende opgaver:

  • styrelsens samlede budget og regnskab, årsafslutning og årsrapport

  • økonomi- og aktivitetsstyring

  • finanslovsarbejde

  • udarbejdelse af ledelsesinformation og ledelsesbetjening af direktionen

  • økonomiske analyser og kalkuler

  • koordination og håndtering af finansielle revisioner

  • udarbejdelse af budgetter og gennemførelse af budgetopfølgning for faglige enheder/sektioner og afdelinger

  • udvikling af økonomistyringsprocesser med fokus på forenkling og standardisering i styrelsen. 

Dine kvalifikationer

Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse som fx cand.scient.pol., cand.polit, cand. oecon. eller lignende.

 

Derudover lægger vi vægt på, at du har:

  • erfaring med statslig økonomistyring

  • godt kendskab til statens budget- og bevillingsregler

  • erfaring med finanslovsprocessen, herunder samarbejde med et departement

  • stærke analytiske evner

  • økonomisk og strategisk flair

  • evnen til at føre politiske beslutninger ud i praksis

  • gode formuleringsevner i skrift og tale samt evne til at anskueliggøre komplekse problemstillinger

  • gode kommunikations- og samarbejdsevner

  • sans for detaljer og evne til at skabe overblik

  • erfaring med arbejde i en politisk ledet organisation. 

Det er vigtigt, at du brænder for at gøre medarbejderne i teamet endnu bedre, og at du er optaget af at skabe resultater i fællesskab. Vi lægger desuden vægt på, at du har et godt humør og kan lide at samarbejde med kolleger og eksterne samarbejdspartnere med forskellige baggrunde og fagområder i en ofte travl hverdag.

 

Det er en fordel, hvis du har kendskab til et eller flere af de it-systemer, vi anvender i styrelsen, f.eks. Navision (ØSL-DV), Statens Budgetsystem mv.

 

Vi tilbyder

Vi har et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kollegaer. Vi har høje ambitioner for brugen af data og digitale løsninger i sundhedsvæsenet, og vi arbejder løbende på at skabe gode og brugbare resultater, der også er holdbare på længere sigt. Vi har stort fokus på ledelse og udvikling af alle ansatte, så vores kompetencer kan komme i spil til gavn for det danske sundhedsvæsen. Du kommer således til at arbejde i en kompleks og spændende styrelse inden for data og IT, der vokser og er under udvikling.

 

Om ansættelsen

Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

 

Vi ønsker, at du kan tiltræde pr. 1. april 2021 eller snarest derefter.

 

Vil du vide mere?

Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte afdelingschef Steen Heilmann på tlf. 3268 9137.

 

Er du interesseret?

Så send os din ansøgning samt relevant dokumentation (CV og eksamensbevis) elektronisk via jobsiden på www.sundhedsdatastyrelsen.dk senest søndag den 7. februar 2021.

 

Vi forventer at afholde samtaler i uge 6.

 

 

Sundhedsdatastyrelsen har røgfri arbejdstid og et røgfrit campus.

 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

 


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Sundhedsdatastyrelsen

Adresse 1
Ørestads Boulevard 5
2300 København S
Danmark
Tlf
30589307
Praktisk information
Oprettet
21-01-2021
Udløber
07-02-2021
Kviknummer
LJA-81617145
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Sundhedsdatastyrelsen

Adresse
Ørestads Boulevard 5
2300
København S
Danmark
Tlf: 30589307
Praktisk information
Indrykket
21-01-2021
Ansøgningsfrist
07-02-2021
Kviknummer
LJA-81617145
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed