Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ambitiøs og dygtig AC'er til tilsynet med friskoler og efterskoler i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Børne- og Undervisningsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
01-06-2021

Interesserer du dig for god undervisning og skoledrift, og vil du bruge dine evner til at styrke kvaliteten på landets friskoler og efterskoler? Så er du måske vores nye kollega i Kontor for Frie Skoler i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.

Arbejde med tilsyn på det frie område i grundskolen har gennemgået en stor udvikling gennem de seneste år. Vi er i gang med at føre ny lovgivning ud i praksis, og det kræver nye arbejdsmetoder og strukturer.

Vi søger en ACer med erfaring med offentlig forvaltning og lyst til at arbejde udvikling af arbejdsmetoder for tilsynet og evne til at føre dem ud i praksis.  Vi har derfor brug for en ACer, der både kan fungere som projektleder, og som har kendskab til sagsbehandling.

Om arbejdsopgaverne

Du vil blive tilknyttet et af kontorets to teams på hver ca. 10 medarbejdere, hvor kerneopgaven er at føre det statslige tilsyn med undervisningskvaliteten og skoledriften på landets friskoler og efterskoler. Vi fører tilsyn med, at skolerne lever op til lovgivningen på området og kvaliteten af undervisningen.

Du vil primært komme til at arbejde med udvikling og gennemførelse af tilsyn, herunder:

  • Projektledelse af større tilsynsforløb

  • Udvikling af tilsynet

  • Sagsbehandling af tilsynssager i samarbejde med styrelsens pædagogiske konsulenter og evt. jurister

  • Udfærdigelse af afgørelser i tilsynssager

  • Skriftlig og telefonisk vejledning af skoler og borgere

 

Herudover vil dine opgaver kunne omfatte:

  • Samarbejde og dialog med de frie skolers foreninger, andre ministerier, kommuner mv.

  • Bidrag til ministerbetjening og politikudvikling

 

Du må forvente nogen rejseaktivitet i forbindelse med tilsynsbesøg på skoler rundt om i landet.

Vi tilbyder et spændende og udfordrende job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du vil få en alsidig hverdag, hvor du vil komme tæt på beslutningsprocesserne, og du vil få gode kolleger i et engageret arbejdsmiljø både fagligt og socialt. Du får desuden mulighed for at anvende og videreudvikle processuelle og forvaltningsretlig kompetencer.

Om dig

Du har relevant akademisk uddannelse som fx cand.jur. eller cand. scient.pol. Du har erfaring med projektledelse samt kendskab til sagsbehandling og arbejdet i centraladministrationen eller en anden politisk ledet organisation. Det vil endvidere være en fordel, hvis du har erfaring med tilsyn og indsigt i undervisningsområdet.

Vi forventer, at du:

  • Har erfaring med og evt. uddannelse i projektledelse

  • Har stærke analytiske evner og en systematisk tilgang til opgaveløsningen.

  • Er pragmatisk og udviklingsorienteret og kan tænke i nye og bedre løsninger.

  • Har gode kommunikative evner og forstår at formidle ud fra et modtagerperspektiv.

  • Kan skrive flydende, forståeligt og korrekt.

  • Har gode samarbejdsevner og godt humør, også når arbejdstempoet er højt.

  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og omhyggeligt.

  • Har forståelse for arbejdet i en politisk ledet organisation

 

Om os

Kontoret for Frie Skoler varetager styrelsens opgaver vedrørende tilsyn, udvikling, implementering og regulering på fri- og privatskoler, efterskoler og frie fagskoler.

Kontoret varetager endvidere en stor vejledningsopgave i forhold til kommuner, skoler og borgere om rammerne for de frie skolers virksomhed. Vi er derfor i tæt dialog med bl.a. skoler, tilsynsførende og foreninger om reglerne på området og vejleder om regelfortolkning.

Endelig beskæftiger kontoret sig med den faglige udvikling, politikudvikling og løbende ministerbetjening i tæt samarbejde med Børne- og Undervisningsministeriets departement.

Kontoret består af ca. 20 medarbejdere, herunder ACere, pædagogiske konsulenter, kontorfuldmægtige og studenter.

Løn- og ansættelsesvilkår

Vi ønsker at besætte stillingen snarest muligt. Du vil blive ansat som fuldmægtig på fuldtid efter fællesoverenskomsten for akademikere i staten.

Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Sofie Albér på telefon 3392 5310.

Du kan også læse mere om vores arbejde på vores hjemmeside www.stukuvm.dk eller www.uvm.dk/job.

Sådan søger du

Send din ansøgning, CV, kandidatbevis og karakterudskrift via stillingsopslaget på vores hjemmeside 13. juni 2021. Vi forventer at holde samtaler i uge 24 og 25.

Du får flere oplysninger, hvis du indkaldes til anden samtale, hvor der ligeledes indgår en case.

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en styrelse i Børne- og Undervisningsministeriets koncern. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse 1
Frederiksholms Kanal 26
1220 København K
Danmark
Adresse 2
Frederiksholms Kanal 21
1220 København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
01-06-2021
Udløber
13-06-2021
Kviknummer
LJA-82186230
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu
Lignende job

Grønlands Selvstyre, Forbruger- og Konkurrencestyrelsen

Grønlands Selvstyre, Styrelsen for Sundhed og Forebyggelse

Del dette job

Virksomhedsinformation

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse
Frederiksholms Kanal 21
1220
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
01-06-2021
Ansøgningsfrist
13-06-2021
Kviknummer
LJA-82186230
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed