Vil du at arbejde i krydsfeltet mellem policy-udvikling, ministerbetjening og koordinering af et område med stor politisk og offentlig bevågenhed? Kan du styre komplicerede processer, og trives du i en travl hverdag, hvor du bl.a. vil få ansvar for at udarbejde beslutningsoplæg til skatteministeren i tæt dialog med vores styrelser? Så er du måske vores nye medarbejder i Skatteministeriets centrale styringskontor på ejendomsområdet.
Om stillingen
Vi har en ledig stilling i Forretning og Styring 2, der er Skatteministeriets centrale styringskontor på ejendomsområdet. Ejendomsområdet har stor betydning både for den enkelte boligejer og for samfundsøkonomien, og opkrævningen af ejendomsskatter bidrager hvert år med ca. 40 mia. kr. til finansieringen af den offentlige sektor.
Vi har fokus på udsendelsen af de nye ejendomsvurderinger og implementeringen af de nye boligskatteregler - en af de mest komplekse udviklings- og driftsopgaver i staten lige nu og i de kommende år.
Som kontor er vi med til at binde de politiske ønsker på ejendomsområdet sammen med den praktiske implementering i de relevante styrelser i Skatteministeriets koncern.
Som ansat i kontoret kan du bl.a. få til opgave at:
-
udarbejde minister- og regeringssager samt materiale til forligskredsmøder
-
koordinere og udarbejde notater, talepunkter og beslutningsoplæg på ejendomsområdet
-
besvare folketingsspørgsmål
-
sikre den løbende dialog med styrelserne i Skatteministeriets koncern, tæt samarbejde med en række eksterne aktører som fx Finansministeriet, Rigsrevisionen, KL m.fl.
Du kan forvente en travl og omskiftelig hverdag, hvor opgaverne kræver tæt koordinering på tværs af Skatteministeriets ressortområde og med forskellige faggrupper.
Vi kan tilbyde dig et solidt fagligt miljø med en stejl læringskurve, der kan udgøre et stærkt fundament for din videre karriere. Vi er et lille dynamisk kontor, hvor opgaverne ofte skifter karakter, og vi gør en dyd ud af at være omstillingsparate. Vi har en uformel tone i kontoret med vægt på humor og et godt socialt miljø.
Om dig
Du er cand.scient.pol. eller har en anden relevant videregående uddannelse. Du må gerne være nyuddannet, men du kan også have erfaring. Du har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner. Vi forventer, at du tager ansvar og kan arbejde selvstændigt og struktureret med dine opgaver. Det er væsentligt, at du har interesse for at skabe gode relationer og indgå i konstruktivt samarbejde med både kollegaer og andre faggrupper. Du har blik for detaljen og bruger det til at finde løsninger.
Arbejd tæt på det, der tæller
I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.
Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket Søg stillingen senest den 31. december 2023. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Lene Skov Henningsen på telefonnummer 20 69 08 85.
Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.
Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.
Stillings-ID
175047
Ansøgningsfrist
31-12-2023
Tiltrædelsesdato
Start hurtigst muligt
Arbejdssted
Hovedstadsområdet
Arbejdssted
Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K
Kontakt
Lene Skov Henningsen
Kontorchef
E-mail
20690885
Hjemmeside
www.skm.dk