Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ambitiøs informationssikkerhedskoordinator søges

Dragør Kommune

Dragør, Storkøbenhavn

Indrykket
16-05-2019

Dragør Kommune søger en erfaren og ambitiøs IT-sikkerhedskoordinator, som kan stå i spidsen for det fortsatte arbejde med at udbygge og vedligeholde kommunens IT-sikkerhed ud fra ISO 27.001 samt stå i spidsen for den løbende tilpasning af organisationen i forhold til efterlevelse af persondataforordningen (GDPR).

 

Informationssikkerheden er organiseret i et informationssikkerhedsudvalg (ISU), hvor Dragør Kommunes kommunaldirektør er formand og øvrige forvaltningsområder er repræsenteret. Derudover har vi et DPO fællesskab, hvor vi deler to DPOer med Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforening.

 

Jobbet omfatter blandt andet

 

  • Dokumentation og vedligeholdelse af fortegnelser, risikovurderinger, procedurer og medproducent på sikkerhedshåndbogen m.v.

  • Rådgivning og sparring med øvrige afdelinger i forbindelse med ISO og GDPR

  • Tovholder og fagligt ansvarlig for udvikling og gennemførsel af opgaverne i årshjulet

  • Sekretær og producent til ISU

  • Gennemførsel af tilsyn og understøttelse af tilsyn i samarbejde med DSD

  • Tovholder for processer vedrørende ITanskaffelser, hændelser, indsigtsanmodninger mv.

  • Primær kontaktperson for DPO og kommunerepræsentant i Den Storkøbenhavnske Digitaliseringsforenings (DSD) sikkerhedsgruppe

  • Gennemførsel af awareness kampagner

  • Undervisning, rådgivning og kommunikation om GDPR og informationssikkerhed for hele organisationen

 

 

Om dig

Du har gerne dokumenterede kompetencer indenfor GDPR og ISO. Du skal sikre processerne omkring IT-anskaffelser, hændelseshåndtering, beredskab og risikovurderinger, ligesom du er fagligt ansvarlig for årshjulet.

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og gerne flere års erfaring med informationssikkerhedsarbejde, gerne suppleret med relevant efteruddannelse. Derudover ser vi gerne, at du har følgende kompetencer:

 

  • Gerne certificeret i ISO27001

  • Viden og erfaring med implementering af GDPR

  • Gerne viden og erfaring med SecureAware eller andet ISMS værktøj

  • Erfaring med procesmodellering

  • Viden og erfaring med udvikling og drift af årshjul

  • Erfaring med databehandleraftaler og tilsyn

  • Erfaring med risikovurderinger og konsekvensvurdering (GDPR)

  • God kommunikator, kan forstå at omsætte GDPR/informationssikkerhed til forståeligt sprog for lægmand i både skrift og tale

  • Kan holde mange bolde i luften samtidig, herunder at kunne skifte mellem drifts og udviklingsopgaver og opgaver med detaljefokus til opgaver med mere overordnet fokus

  • Selvstændig og selvkørende (bliver fagligt fyrtårn på området)

 

 

For at blive en succes i dit nye job er det endvidere vigtigt, at du er god til at samarbejde på tværs af organisatoriske niveauer og med kollegaer med forskellig fagligheder.

 

Om os

Du vil blive en del af IT- og Digitaliseringsafdelingen, hvor vi har ansvaret for kommunens IT-drift, digitale transformation og informationssikkerhed. Vi er i alt 9 kollegaer, som besidder og varetager en bred vifte af kompetencer og opgaver.

 

Løn

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

 

Yderligere information

Hvis du vil høre mere om stillingen, kan du kontakte afdelingschef Anders Lungholt på mail: andersl@dragoer.dk eller tlf. 2399 6016.

 

Frist

Send din ansøgning med CV, uddannelsesbevis og eventuelle andre dokumenter til os senest d. 12. juni 2019.

 

Ved ansøgning bedes du benytte kommunens rekrutteringssystem, som kan tilgås fra https://www.dragoer.dk/vores-kommune/job-i-dragoer-kommune/soeg-job/

 

Vi holder samtaler den 19.-20. juni 2019 og anden runde samtaler den 25. juni 2019.

 

Stillingen ønskes besat per 1. august 2019.

 

Stillingsbetegnelse

Informationssikkerhedskoordinator

 

Ansættelsesforhold

Stillingen er på 37 timer ugentlig

 

Virksomhedsoplysninger

Borgmestersekretariatet, IT og udvikling

 

Tiltrædelse

1. august 2019

 

Ansøgningsfrist

12. juni 2019

 

Kontaktperson

Anders Lungholdt på andersl@dragoer.dk eller tlf. 23 99 60 16

 

Uddannelse

Relevant

 

Arbejdsområde

IT og Digitaliseringsafdelingen

Del dette job

Kontakt

Dragør Kommune

Adresse 1
Kirkevej 7
2791 Dragør
Danmark
Adresse 2
Kirkevej 7
2791 Dragør
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-05-2019
Udløber
12-06-2019
Kviknummer
LJA-73433772
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, IT og web, Kommunikation og medier
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Dragør Kommune

Adresse
Kirkevej 7
2791
Dragør
Danmark
Praktisk information
Indrykket
16-05-2019
Ansøgningsfrist
12-06-2019
Kviknummer
LJA-73433772
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Administration, IT og web, Kommunikation og medier
Beliggenhed