Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ambitiøs fuldmægtig/specialkonsulent til økonomistyring og ledelsesinformation

Familieretshuset i København

København, Storkøbenhavn

Indrykket
24-09-2020

Familieretshuset søger ambitiøs fuldmægtig/specialkonsulent til økonomistyring og ledelsesinformation

 

Ønsker du at arbejde i krydsfeltet mellem politik, økonomi og departementsbetjening på et område, der har stor politisk bevågenhed? Brænder du for økonomistyring og analyse, og kan du formidle dine resultater, så det er let forståeligt for relevante interessenter? Så er du måske vores nye kollega i Økonomi og Styring.

 

Familieretshuset er i gang med en spændende udvikling, og vi skal være flere til at forbedre og løfte vores økonomistyring og ledelsesinformation. Derfor udvider vi med en ny stilling.

 

Dine opgaver:

Dine opgaver vil først og fremmest være økonomistyring, men du skal også være med til at omsætte den løbende økonomiopfølgning til god ledelsesinformation. Du får en bred vifte af økonomistyringsopgaver som bl.a. budgetlægning, budgetopfølgning, bidrag til finanslov, udgiftsopfølgning og gebyrfastlæggelse koblet med formidlingen heraf.

 

I Økonomi og Styring bliver du en del af et kontor, der har en bred opgaveportefølje. Vi løser alt fra departementsbetjening og ledelsesinformation til budgetopfølgninger og driftsanalyser. Opgaverne løser vi i tæt samarbejde med Familieretshusets andre fagkontorer, direktionen og departementet, og du vil derfor få en stor kontaktflade i hele Familieretshuset.

 

Om dig:

Vi søger en medarbejder, der har lyst til at være med til både at drive udvikling og indgå i den efterfølgende drift i samarbejde med fagkontorerne.

 

Konkret lægger vi vægt på, at du:

  • har en akademisk uddannelse på kandidatniveau

  • er systematisk, grundig, talstærk og har erfaring med statslig økonomistyring og ledelsesinformation

  • har stærke analytiske kompetencer og databehandlingskompetencer

  • er kompetent bruger af excel og måske også powerBi og/eller andre rapporteringsværktøjer

  • er detaljeorienteret og struktureret og kan bevare overblikket

  • er god til at skrive, overskue og forenkle det komplekse og god til at trække relevant information ud og præcisere det

  • har høj grad af selvstændighed og ansvarsfølelse

  • har gode evner til at samarbejde og forståelse for interessenthåndtering

 

Om os:

Økonomi og Styring er et fagligt velfungerende kontor, der organisatorisk er placeret under Familieretshusets Forretningsunderstøttelse. Vi arbejder bl.a. med drift og udvikling af ledelsesinformation af politisk og økonomisk karakter, ligesom det er os, der udarbejder og koordinerer større datadrevne analyser i Familieretshuset. Derfor spiller kontoret en central rolle i den daglige styring i Familieretshuset. Som ny medarbejder vil du blive mødt af et højt fagligt miljø og en uformel omgangstone, der præger hele huset.

 

Du vil blive en del af en faglig arbejdsplads, hvor vi er stolte af vores arbejde, og hvor vi hver dag forsøger at gøre en forskel for de borgere, vi er i berøring med.

 

Vil du vide mere

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jesper A. Jappe på tlf. 91334658 eller funktionsleder Solveig Svensen på tlf. 93599984

 

Du kan læse mere om Familieretshuset på www.familieretshuset.dk

 

Ansættelsesvilkår

Ansættelsesområdet er Social og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Familieretshuset i København, Ellebjergvej 52, 2450 København SV. Der kan forekomme rejseaktivitet til vores andre afdelinger.

 

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst.

 

Tiltrædelse hurtigst muligt.

 

Ansøgning

Hvis du er interesseret i stillingen, sender du din ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på www.familieretshuset.dk senest den 14. oktober 2020.

 

Vi forventer at holde 1. samtale den 19. oktober 2020 og evt. 2. samtale den 27. oktober 2020.

 

Der vil evt. blive anvendt test i rekrutteringsforløbet.

 

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Familieretshuset i København

Adresse 1
Ellebjergvej 52
2450 København SV
Danmark
Tlf
91334689
Praktisk information
Oprettet
24-09-2020
Udløber
14-10-2020
Kviknummer
LJA-81168495
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Familieretshuset i København

Adresse
Ellebjergvej 52
2450
København SV
Danmark
Tlf: 91334689
Praktisk information
Indrykket
24-09-2020
Ansøgningsfrist
14-10-2020
Kviknummer
LJA-81168495
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed