Gem annonce

Ambitiøs AC-controller med hjerte for anvendt forskning søges

GEUS Danmarks og Grønlands Geologiske Undersøgelse

København, Storkøbenhavn

Indrykket
30-06-2020

Vil du bidrage til effektiv forskning i bl.a. klima- og miljødagsordener? Er du analytisk stærk, skarp til formidling og god til at skære igennem? Og har du mod på at arbejde med kompleks, forretningsunderstøttende økonomistyring i en forskningsinstitution i rivende udvikling? Så har vi en stilling, hvor du kommer til at prøve kræfter med avanceret offentlig økonomistyring. Hvor du vil blive udfordret på dine kompetencer. Og hvor du hjælper dansk miljø- og klimaforskning i din hverdag. 

 

Jobindhold

Vi søger business controllere, der skal være økonomiansvarlige for et udsnit af GEUS forretningsområder svarende til typisk en 2-3 faglige afdelinger pr. controller. Som business controller vil du skulle understøtte de faglige afdelingers økonomistyring fra de indledende ansøgninger eller tilbud til løbende budgettering, opfølgning og afrapportering på projekter i afdelingerne. Endvidere understøtter du den samlede økonomi i afdelingerne gennem budgettering, opfølgning og løbende analyser samt bidrager til afrapporteringen samlet på GEUS. Du er også afdelingschefernes primære sparringsperson udi økonomistyring. Endelig vil du få ansvaret for et eller flere vidensområder i afdeling for Økonomi & Kontraktstyring, lige som du jævnligt kan blive tilknyttet tværgående opgaver herunder udviklingsprojekter.

 

Dine kvalifikationer

Du kan have forudgående erfaring eller være nyuddannet. Ved besættelsen lægges især vægt på følgende kvalifikationer.

  • Du har en længerevarende akademisk uddannelse som fx cand. polit, cand.scient.pol, cand.scient.adm eller lign.

  • Du har erfaring med eller en stærk interesse i økonomistyring

  • Du er analytisk stærk og evner selvstændigt at identificere et problem klart og give en løsningsskitse.

  • Du er dygtig til formidling og især til skriftlig fremstilling også af komplicerede agendaer.

  • Du trives med strukturer og bidrager gerne til at forbedre eksisterende rammer.

  • Du er relationelt stærk og befinder dig godt med mange forskellige persontyper.

 

Derudover sætter vi altid pris på godt humør og en indstilling, hvor man hjælper hinanden, når der er travlt. Der vil også blive lagt vægt på, at du som minimum taler, læser og skriver engelsk på forretningsniveau.

 

Afdelingen

Afdeling for Økonomi- og Kontraktjura består af ca. 15 dygtige og engagerede medarbejdere, der står for den samlede økonomistyring af ca. 500 projekter, 10 faglige og 4 administrative afdelinger, og en økonomisk volumen på ca. 300 mio. kr. Vi understøtter effektiv ressourceanvendelse til gavn for geologisk forskning rettet mod bl.a. klima, miljø og viden om undergrunden. Nogle af de indsatser, vi pt. understøtter, omhandler fortsat sikring af rent drikkevand, lagring af CO2 i undergrunden, overvågning af indlandsisen på Grønland og rådgivning om sjældne mineralressourcer.

 

Vi tilbyder

  • Spændende alsidige arbejdsopgaver, der samlet i kompleksitet vil overgå det meste, du ellers kan møde i statslig økonomistyring.

  • Mulighed for at udvikle dine kompetencer både hvad angår generel økonomistyring og mere specifikke emner som fx tilskudsfinansierede forskningsaktiviteter.

  • Familievenlig arbejdsplads med flextidsordning

  • Et aktivt foreningsmiljø med personale- og kunstforening

  • Motionscenter med tilknyttet fysioterapi på arbejdspladsen

 

Løn og ansættelsesforhold

I henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante forhandlingsberettigede faglige organisation. Vi forestiller os stillingen besat på et niveau svarende til fuldmægtig. Stillingen er til besættelse snarest muligt.

 

Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner.

 

Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv, og opfordrer alle interesserede uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

Yderligere oplysninger

Kan fås ved henvendelse til Økonomi- og kontraktjuridisk chef Thomas Roed-Thorsen på tlf. 91 33 34 83, e-mail: trt@geus.dk eller Administrationschef Anne Merete Kofoed på tlf. 20 75 78 31, e-mail: amk@geus.dk    

 

Ansøgning

Ansøgningen skal være vedlagt et CV, samt relevante eksamenspapirer og evt. kontaktoplysninger på referencepersoner (max. 2).

 

 Du kan sende din ansøgning ved at trykke på "Ansøg via link". Ansøgningen skal være GEUS i hænde senest onsdag den 29. juli 2020, kl. 12.00.

 

 Vi forventer at afholde samtaler i uge 32. Der kan indgå en logisk eller formidlingsrettet test i samtalen.

 

 Ansøgninger modtaget efter tidsfristen vil ikke blive taget i betragtning.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

GEUS Danmarks og Grønlands Geologiske Undersøgelse

Adresse 1
Øster Voldgade 10
1350 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
30-06-2020
Udløber
29-07-2020
Kviknummer
LJA-80563181
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Forskning og undervisning
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

GEUS Danmarks og Grønlands Geologiske Undersøgelse

Adresse
Øster Voldgade 10
1350
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
30-06-2020
Ansøgningsfrist
29-07-2020
Kviknummer
LJA-80563181
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Forskning og undervisning
Beliggenhed
Gem annonce