Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Alsidig akademiker eller officer til Ledelsessekretariatet i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Forsvarets Materieltjeneste

Ballerup, Storkøbenhavn

Indrykket
15-12-2021

Kunne du tænke dig at få foden inden for hos en af Danmarks mest spændende arbejdspladser? Vil du i berøring med en masse spændende arbejdsopgaver i et miljø, der både er kommercielt, politisk og militært? Kunne du tænke dig at arbejde helt tæt på den øverste ledelse i en styrelse på knap 2.000 medarbejdere?

Så har vi en unik mulighed til dig i Ledelsessekretariatet, hvor du både kan dygtiggøre dig og tilegne dig en masse embedsmandskompetencer, som du kan få stor gavn af i din videre karriere.

Om os

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse anskaffer bl.a. skibe, fly, kampvogne, kommunikationssystemer, it og uniformer til hele ministerområdet. Ledelsessekretariat består af 19 engagerede medarbejdere med forskellige civile og militære baggrunde.

I Ledelsessekretariatet arbejder vi på tværs af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses og hele koncernens organisation. Vi er derfor gode til at skabe personlige relationer til resten af huset, Forsvaret samt de øvrige styrelser og departementet. I løsningen af de varierede og til tider ret komplekse sager, der kommer forbi Ledelsessekretariatet, anvender vi hinandens forskellige kompetencer på tværs af uddannelse, stilling og rang. Vi støtter hinanden og samarbejder aktivt om den fælles opgaveløsning.

Du kan læse mere på www.fmi.dk eller finde os på LinkedIn.

Om stillingen

Ledelsessekretariatet yder støtte til direktøren og vicedirektøren samt bidrager til opgaveløsningen sammen med den øvrige organisation. Ledelsessekretariatet bevæger sig både på det kommercielle, militærstrategiske og politiske niveau og er derfor en oplagt mulighed for at lære at agere i dette felt, der er ret unikt.

Stillingsindholdet og opgaverne er meget varierede og til tider komplekse, og det er vigtigt, at du kan trives i en hverdag med tryk på, og hvor løsningerne måske ikke altid ligger lige for.

Du kommer til arbejde som generalist og løse alle de forskellige embedsmandsopgaver, der kommer igennem Ledelsessekretariatet, bl.a.;

  • koordination af tværgående sager i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse,

  • udvalgsspørgsmål til Folketinget,

  • bidrag til Forsvarsministeriet,

  • besvarelse af borgerhenvendelser,

  • håndtering af aktindsigtssager og

  • beslutningsoplæg, briefinger og mødemateriale til direktøren og vicedirektøren.

 

Særligt for denne stilling kommer du derudover til - sammen med en erfaren medarbejder - at hjælpe med at holde snor i og koordinere de mange revisioner som Rigsrevisionen og den interne revision sender til Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Det er som regel sager med stor politisk prioritet og bevågenhed, som kræver særligt gode koordinations- og samarbejdsevner at håndtere.

Om dig

Du er samfundsvidenskabelig akademiker - enten nyuddannet eller med et par år inde i karrieren - med en forkærlighed for offentlig forvaltning i alle dens former eller officer med grad af kaptajn, kaptajnløjtnant eller ækvivalerende fra Beredskabsstyrelsen med erfaring fra styrelsesniveauet.

Du er fleksibel og parat til at kunne rumme de forskellige opgaver, der dukker op med kort varsel. Det er ofte et vilkår i Ledelsessekretariatet, at man ikke helt ved, hvad dagen bringer, når man møder på arbejde om morgenen. Derfor er et vist overskud til at håndtere det uforudsigelige en god egenskab.

Du er omgængelig og har gode people skills og samarbejdsevner, og du kan skabe gode personlige relationer til vores mange samarbejdspartnere.

Du er desuden struktureret og voksen. Du vil få et stort ansvar for at følge og drive dine sager og sørge for, at de kommer i mål til tiden. Der er mange processer og tidsfrister at holde styr på, og derfor er det nødvendigt, at du arbejder struktureret og selvstændigt.

Det er derudover vigtigt, at du er god til at formulere dig. Ledelsessekretariatet lægger ofte sidste hånd på produkter til departementet, ligesom du selv kommer til at træffe afgørelser og skrive sammen med Rigsrevisionen, journalister, store firmaer, advokathuse, borgere osv. Det kræver en spids pen og en evne til at kommunikere kort og klart.

Hvis du har, hvad der skal til, kan vi tilbyde en udviklende stilling, der giver dig en god forståelse for, hvad det vil sige at arbejde på det strategiske niveau og for, hvordan samspillet mellem departement og styrelse fungerer. De kompetencer, du opbygger her, vil komme dig til gavn i din videre karriere, uanset om du er i det civile eller militære spor.

Ansættelsesvilkår

Er du civil, vil du som akademiker blive ansat og aflønnet efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Forsvarsministeriet og Akademikere i Staten.

Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Stillingen er klassificeret som fuldmægtig.

Hvis du er officer i Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet eller Beredskabsstyrelsen besættes stillingen efter protokollat af 27. oktober 2015 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen er indplaceret i løngruppe 4. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele dit ansættelsesforhold.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Som militær er ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

KONTAKT OG ANSØGNING:

Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte chefen for Ledelsessekretariatet kontorchef Morten Brodersen på tlf. 2527 4441 eller fmi-chle@mil.dk.

Har du spørgsmål til løn- eller ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse HR-konsulent, Anders Erik Filtenborg, på tlf. 7281 9178.

Ansøgningsfrist er 16. januar 2022, og ansættelsessamtaler afholdes i ugerne efter.

Tiltrædelse er snarest muligt herefter.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Du bedes vedhæfte relevante dokumenter, som ansøgning, cv, diplom, eksamensbevis m.v.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer op mod 10 milliarder kroner årligt af det samlede forsvarsbudget. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper.

Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Forsvarets Materieltjeneste

Adresse 1
Lautrupbjerg 1-5
2750 Ballerup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
15-12-2021
Udløber
16-01-2022
Kviknummer
LJA-83100851
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Forsvarets Materieltjeneste

Adresse
Lautrupbjerg 1-5
2750
Ballerup
Danmark
Praktisk information
Indrykket
15-12-2021
Ansøgningsfrist
16-01-2022
Kviknummer
LJA-83100851
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Kontor og administration, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed