Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademisk talknuser til økonomi og styring i Sundhedsdatastyrelsens Direktionssekretariat

Sundhedsdatastyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
23-08-2019

Brænder du for kompleks og spændende økonomistyring, så søger Sundhedsdatastyrelsens økonomiteam en engageret og dygtig talknuser til at arbejde med økonomi og styring i tæt samarbejde med styrelsens faglige afdelinger.

 

Om os

Vi er en relativt ny styrelse i Sundheds- og Ældreministeriets koncern med ca. 300 medarbejdere, som arbejder for bedre sundhed gennem brug af data og stærk digital sammenhæng i sundhedsvæsenet. I Sundhedsdatastyrelsen er du med til at skabe fundamentet for et stærkt dansk sundhedsvæsen.

 

Stillingen er placeret i Direktionssekretariatet, der består af ca. 25 medarbejdere. Direktionssekretariatet varetager en række tværgående opgaver i Sundhedsdatastyrelsen herunder økonomi, kommunikation, jura, organisationsudvikling, direktionsbetjening, processer samt styring og strategiudvikling.

 

Dit arbejde

I Direktionssekretariatet vil du blive en del af økonomiteamet, som pt. består af en teamleder, to økonomer samt en student. Teamet ledes af teamlederen, som er faglig daglig leder af teamet

 

Økonomiteamets primære opgave er i fællesskab at sikre god økonomistyring i Sundhedsdatastyrelsen. Vi er således med til at gøre hverdagen nemmere for vores faglige afdelinger, ved at supporterer i forhold til økonomien.

 

Du vil blive centralt placeret i styrelsen og have tæt kontakt med direktionen, styrelsens faglige afdelinger samt Sundheds- og Ældreministeriets departement, ligesom du også vil få opgaver og projekter af tværgående karakter. Du kan derfor se frem til en varieret og spændende arbejdsdag, som kombinerer løbende driftsopgaver, økonomiudviklingsopgaver, rapportering og controlling.

 

Styrelsen er fortsat i en opbygningsfase med mange spændende udviklingsprojekter på økonomiområdet, herunder mere sammenhængene økonomistyring, udvikling og implementering af gode og robuste budgetværktøjer, økonomistyringsprocesser, transparens i prissætning i forhold til styrelsens kunder, store programmer på sundhedsområdet og IT-projekter.

 

Det er vigtigt, at du har evner og lyst til at fungere som økonomisk sparringspartner for de faglige afdelinger og direktionen. Dertil skal du kunne levere kompetent og retvisende økonomistyring i tæt dialog med styrelsens medarbejdere og chefer, der brænder for deres faglige opgaver.

 

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte:

 

  • udarbejdelse af budgetter og gennemførelse af budgetopfølgning for faglige enheder og afdelinger

  • budgetopgaver, hvor du indsamler, kvalitetssikrer og konsoliderer data og udarbejder ledelsesrapportering

  • deltagelse som økonomikonsulent i større IT-projekter sammen med de faglige enheder

  • fortsat udvikling af processer med fokus på forenkling og standardisering

  • udarbejdelse af økonomiske analyser og kalkuler

  • udarbejdelse og udvikling af ledelsesinformation

  • regnskabsopfølgning og aflæggelse for programmer og projekter.

 

 

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse (f.eks. cand.polit., cand. oecon., cand.merc., cand.scient.pol. eller lignende). Vi ser gerne, at du har erfaring, men nyuddannede kandidater kan også komme i betragtning til stillingen med de rette kvalifikationer.

 

Derudover lægger vi vægt på, at du:

 

  • har passion for at arbejde med tal, og er talknuser med stærke analytiske evner

  • har økonomisk og strategisk flair

  • er god til at overholde deadlines

  • har stærke formuleringsevner i skrift og tale

  • evner at anskueliggøre komplekse problemstillinger

  • har gode samarbejdsevner og lyst til at bidrage til det sociale fællesskab

  • motiveres af at arbejde i teams

  • har sans for detaljer, men samtidig evner at skabe og bevare et overblik

  • har erfaring med statslig økonomistyring og økonomisystemer.

 

 

Vi lægger desuden vægt på, at du har et godt humør og kan lide at samarbejde med kolleger og eksterne samarbejdspartnere med forskellige baggrunde og fagområder.

 

Vi tilbyder

Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø, og du vil få spændende arbejdsopgaver, hvor du kan være med til at sætte dit præg på udviklingen af økonomiarbejdet. Derudover bliver du en del af et uformelt, dynamisk og socialt arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kollegaer med højt til loftet.

 

Det er tale om en varig stilling på fuld tid.

 

Om ansættelsen

Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

 

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til teamleder Jacob Døjholt på tlf. 3268 9230 eller afdelingschef Steen Heilmann på tlf. 3268 9137.

 

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 38 og 39.

 

Sundhedsdatastyrelsen har røgfri arbejdstid og et røgfrit campus.

 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.


Del dette job

Kontakt

Sundhedsdatastyrelsen

Adresse 1
Ørestads Boulevard 5
2300 København S
Danmark
Tlf
30589307
Adresse 2
Ørestads Boulevard 5
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
23-08-2019
Udløber
15-09-2019
Kviknummer
LJA-75057041
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Politik, kultur og samfund, Sundhed, Finans, økonomi og regnskab
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Sundhedsdatastyrelsen

Adresse
Ørestads Boulevard 5
2300
København S
Danmark
Tlf 30589307
Praktisk information
Indrykket
23-08-2019
Ansøgningsfrist
15-09-2019
Kviknummer
LJA-75057041
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Politik, kultur og samfund, Sundhed, Finans, økonomi og regnskab
Beliggenhed