Vil du arbejde med spørgsmål relateret til overenskomster, løn- og ansættelsesforhold og personalejura vedrørende de videregående uddannelsesinstitutioner i et fagligt stærkt juridisk kontor? Er du på udkig efter et ambitiøst fællesskab, hvor vi løfter i flok? Så er muligheden her!
Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden former fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsstyrelsen arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.
Din hverdag i et kontor med spændende og alsidige opgaver
I Jura og Institutionspersonale er vi pt. 25 engagerede medarbejdere, inkl. studentermedhjælpere. Kontoret har en vigtig rolle som stabsfunktion for kolleger i styrelsens øvrige fagkontorer, hvor vi rådgiver om juridiske spørgsmål i forhold til de videregående uddannelsesinstitutioner, uddannelse, forskning og videnbaseret innovation. Vi har et tæt samarbejde med vores sektor om personaleforhold på de videregående uddannelsesinstitutioner og er bindeled og samarbejdspartner i forhold til Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, når det drejer sig om overenskomstforhold og overenskomstforhandlinger.
I kontoret har vi ansvar for at behandle en række klage- og tilsynssager på styrelsens område. I samarbejde med fagkontorer udarbejder vi bekendtgørelser på Uddannelses- og Forskningsministeriets område, herunder ved implementering af nye politiske initiativer. Vi har desuden et tæt samarbejde med ministeriets departement, bl.a. i forbindelse med lovarbejde og besvarelse af spørgsmål fra Folketinget.
Som ny medarbejder i kontoret vil du - med grundig oplæring og sparring fra dine kolleger - skulle arbejde med følgende opgaver:
-
Rådgivning af de videregående uddannelsesinstitutioner om løn- og personaleforhold.
-
Forberedelse af og deltagelse i mødeaktiviteter med den videregående uddannelsessektor.
-
Samarbejde med Medarbejder- og Kompetencestyrelsen om overenskomstforhold.
-
Behandling af klage- og tilsynssager.
-
Udarbejdelse af oplæg og direktionssager.
-
Behandling af Rigsrevisionssager.
Du skal have mod på at arbejde med forskelligartede opgaver og med egne ansvarsområder, ligesom du skal bidrage til kontorets udviklingsopgaver.
Er du en af vores nye kollegaer?
Du er uddannet på kandidatniveau, f.eks. cand.merc.jur, cand.jur, cand.soc.jur. eller anden samfundsvidenskabelig uddannelse. Du har gerne erfaring fra en lignende stilling eller et relevant studiejob.
Du bliver en del af et politisk miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt, og hvor vi forestiller os, at du har:
-
Gode samarbejdsevner og er en stærk holdspiller
-
Høj faglighed og gode mundtlige og skriftlige formidlingsevner
-
En struktureret, grundig og resultatorienteret tilgang til opgaverne
-
Let til smil i en travl hverdag.
Det er en fordel, hvis du har kendskab eller interesse for jura og kan arbejde med tal.
En ambitiøs og social arbejdsplads
Du bliver en del af en ambitiøs og social arbejdsplads på Østerbro med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi hjælper hinanden med opgaverne for hele tiden at blive bedre. Vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen, for vi mener, at det er forudsætningen for at lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Du får samtidig gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.
Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. Der er tale om en fast stilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.
Ansættelsesstart er den 1. februar 2024 eller snarest muligt derefter.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Bente Olsen på telefonnummer 72 31 88 55 eller på e-mail bo@ufm.dk eller souschef Anders Rømer Kania 7231 8448 eller på e-mail ark@ufm.dk.
Søg stillingen
Klik på knappen søg stillingen eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have dit CV, ansøgning og eksamensbevis senest mandag den 4. december 2023.Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes forventeligt i uge 49 og anden samtalerunde i uge 50. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres personlighedstest.
Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Lige Adgang.
Ansøgningsfrist:
04-12-2023
Arbejdssted:
Uddannelses- og Forskningsstyrelsen, Haraldsgade 53, 2100 København Ø
Hjemmeside:
www.ufm.dk
Kontakt os:
Bente Olsen
Kontorchef
72318855
E-mail
Anders Rømer Kania
Souschef
72318448
E-mail