Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademisk medarbejder til økonomistyring på det specialiserede socialområde i Socialforvaltningen

Københavns Kommune, Socialforvaltningen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
06-03-2023

Vil du være en del af Socialforvaltningens centrale budgetkontor? Vil du være med til at sikre, at budgetterne overholdes, og at der skabes mest mulig værdi for socialt udsatte københavnere?

 

Har du interesse for det sociale område, og har du lyst til at være med til at sikre, at Socialforvaltningens virke fortsætter med at hvile på et sundt og stærkt økonomisk fundament? Kan du gennemskue komplicerede problemstillinger og formidle dem klart og skarpt? Besidder du et kritisk blik, der kan udfordre de eksisterende løsninger? Er du interesseret i at arbejde i en politisk styret organisation? Så er du måske den, vi har brug for i arbejdet med økonomistyring på det specialiserede socialområde.

 

Hvem er vi?

Du bliver en del af Kontoret for Økonomi og Byggeri, der har det overordnede ansvar for økonomistyringen i Socialforvaltningen herunder udvikling af økonomisk ledelsesinformation, nye styringsværktøjer samt økonomiske analyser.

 

I Økonomi og Byggeri vil du møde 45 fagligt kompetente kolleger, som fordeler sig på en bred vifte af opgaver inden for økonomistyring, analyser, regnskabsrapportering, effektivisering, understøttelse af den politiske budgetproces og projektledelse af forvaltningens byggeprojekter. Den brede vifte af opgaver i kontoret giver mulighed for kontinuerlig faglig og personlig udvikling.

 

Vi er på tværs af fagligheder bundet sammen af et ønske om at sikre bedre rammer for de mest udsatte københavnere. Vi har i kontoret fokus på at styrke de kollegiale relationer både i og på tværs af teams, hvilket bl.a. kommer til udtryk ved en række faglige og sociale aktiviteter.

 

Dine opgaver som medarbejder i budget og styring

Stillingen er placeret i teamet for budget og økonomistyring, som har ansvaret for den løbende opfølgning af forvaltningens økonomi, udarbejdelse af budgettet for de næstkommende år samt optimering af økonomistyringen. Du vil indgå i et team på 15 medarbejdere, som arbejder tæt sammen. I det daglige er vi i tæt kontakt med forvaltningens tre borgerrettede faglige centre med henblik på både at håndtere konkrete økonomiske udfordringer, være sparringspartnere og løbende give en status på arbejdet til Direktionen, Socialudvalget og Økonomiforvaltningen.

 

Dine opgaver vil særligt handle om styring, budgetlægning og opfølgning ift. økonomien på vores målgruppeområder, som omfatter udsatte børn og unge, udsatte voksne, voksne med sindslidelse samt børn og voksne med handicap. I stillingen vil du primært fokusere på en målgruppe, hvor du vil få indsigt i tendenser og udviklingen i målgruppen, samt på socialområdet overordnet set. Vi har behov for en økonomimedarbejder, som tør stille kritiske spørgsmål til et stort talmateriale, indgå i at finde de rigtige løsninger på økonomiske udfordringer, samt bidrage til den samlede videreformidling af forvaltningens økonomi til både Direktionen og Socialudvalget.

 

Vi forventer, at du er grundig, nysgerrig og initiativrig samtidig med, at du er indstillet på at arbejde i en politisk styret organisation. Du skal have fokus på, at der skabes resultater, og at det samtidig sker i en god samarbejdsproces. I kontoret har vi fokus på kontinuerligt at optimere vores økonomistyring og forventer, at du aktivt bidrager til den videre udvikling. Du når i mål, og du tager ejerskab over alle områdets opgaver, ikke kun dine egne. Du har gerne erfaring med lignende opgaver og ansættes som fuldmægtig.

 

Vi forestiller os, at du

  • har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau (cand.polit., cand.scient.pol., cand.scient.soc., cand.scient.adm., cand.merc. eller lignende)

  • gerne har erfaring med økonomistyring

  • har evnen til at overskue og systematisere store mængder af data

  • er stærk i din kommunikation både mundtligt og skriftligt

  • følger dine opgaver til dørs og sikrer en høj kvalitet

  • lægger vægt på, at resultater skabes i et samarbejde og ved at inddrage, motivere og engagere andre

  • trives i en hverdag, hvor der ofte er mange og korte deadlines

 

Løn- og ansættelsesforhold

Der er tale om en fast stilling med et ugentligt timetal på 37 timer med tiltrædelse den 1. april 2023. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.

 

Mere information

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte vicekontorchef Mikkel Noah Clausen på 5192 9590. Yderligere oplysninger om Socialforvaltningen kan findes på https://www.kk.dk/sof.

 

Søg via linket senest søndag den 26. marts 2023

 

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune, Socialforvaltningen

Adresse 1
Bernstorffsgade 17
1577 København V
Danmark
Praktisk information
Oprettet
06-03-2023
Udløber
26-03-2023
Kviknummer
LJA-84590937
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune, Socialforvaltningen

Adresse
Bernstorffsgade 17
1577
København V
Danmark
Praktisk information
Indrykket
06-03-2023
Ansøgningsfrist
26-03-2023
Kviknummer
LJA-84590937
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed