Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademisk medarbejder til økonomi og styring i Koncernservice

Københavns Kommune, Koncernservice

København, Storkøbenhavn

Indrykket
01-04-2019

Er du ambitiøs, har flair for at arbejde tæt op mod en direktion og er god med tal? Så kom med på holdet i Ledelsessekretariatet (Økonomiforvaltningen i København).

 

Har du stærke kompetencer inden for offentlig økonomi og administration, og interesser du dig for at arbejde i en stor, politisk styret offentlig organisation? Så bliv vores kommende kollega i Ledelsessekretariatet. Vi arbejder med økonomi- og direktionsbetjening for to af Københavns Kommunes store, tværgående koncernenheder Koncernservice og Koncern IT, der er sat i verden for at sikre digitalisering og effektiv drift i Københavns Kommune.

 

Lige nu har vi en ledig stilling som økonomikonsulent i vores team, der arbejder med økonomistyring af Koncern IT.

 

Vi tilbyder

Et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på direktionen for Koncern IT. Der er tale om et varieret og analytisk opgavefelt, der giver en bred erfaring inden for en række aspekter af arbejdet i en stor, offentlig politisk ledet organisation.

 

Du vil blive en del af et uformelt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kolleger og hvor du skal gennemføre og videreudvikle vores styring. Det vil ske i tæt samspil med dine kollegaer i Ledelsessekretariatet, medarbejdere og chefer og vores kolleger i resten af Økonomiforvaltningen.

 

Du vil fungere som økonomikonsulent for en håndfuld kontorer, hvor du skal udfordre og sparre med cheferne om kontorernes økonomistyring og være med til at sikre korrekt, rettidig og relevant ledelsesinformation om økonomien til direktionen. Du skal bl.a. bidrage til at identificere og rapportere økonomiske risici og omprioriteringsmuligheder på såvel projekter som på drift.

 

Du vil i din hverdag i Ledelsessekretariatet være med til at udvikle den strategiske tilrettelæggelse af vores økonomistyring bl.a. i forhold til budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsanalyser. Du vil derudover komme til at udarbejde budgetanalyser og være med til at udforme effektiviseringsforslag og indstillinger både inden for huset, og til Københavns politikere. Vi forestiller os, at du er god til at arbejde med tal, har mod på at indgå i en organisation i rivende udvikling, og at du gennem samarbejde med dine gode kolleger udvikler og fintuner dine kompetencer inden for økonomi, analyse og procesledelse.

 

Det bliver spændende!

 

Vi forventer

 

  • en relevant økonomisk/samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx som cand.polit., cand.scient.pol., cand.merc. eller tilsvarende

  • at du har nogle års erfaring fra en tilsvarende stilling

  • evne til at arbejde ansvarsbevidst, selvstændigt og løsningsorienteret, og at du kan medvirke til at drive og lede processer både internt i Ledelsessekretariatet og på tværs af hele organisationen

  • solide analytiske evner og sans for strategiske overvejelser samtidigt med, at du ikke er bange for at komme ned i teknikken

  • styr på tallene sans for detaljen og evne til at videreformidle budskabet er centralt for vores opgaveløsning

  • at du er samarbejdsorienteret, god til at kommunikere økonomiske problemstillinger til andre fagområder, trives med ansvar og deadlines samt har godt humør og positiv energi

 

 

Er vi arbejdspladsen for dig?

I Ledelsessekretariatet vil vi gerne være med til at fremme din karriere. Vi er en central stabsfunktion for to moderne offentlige virksomheder der følger med udviklingen og det skal vores medarbejdere også. Derfor tilbyder vi dig en arbejdsplads, der prioriterer at udvikle og udfordre dine kompetencer på flere niveauer, så du kan udnytte dit potentiale.

 

I Ledelsessekretariatet er vi tre teams med 26 ansatte. Vi er en social enhed med en uformel omgangstone, og hvor vi lægger vægt på at være gode kolleger, der hjælper hinanden.

 

Koncernservice og Koncern IT ligger sammen med Københavns Ejendomme og Indkøb i et stort og dynamisk hus ved Fuglebakken Station og med flere forskellige medarbejdergoder.

 

Ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes besat snarest muligt. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og med mulighed for forhandling af individuelle tillæg. For den rette kandidat er der mulighed for indplacering som specialkonsulent.

 

Flere oplysninger

Du kan få supplerende oplysninger om stillingen ved at kontakte kontorchef Ulrik Bundgaard på 2939 8405 eller teamleder Martin Løvenkjær-Pearson på 2926 8058.

 

Ansøgning vedlægges CV og eksamensbeviser.

 

Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 22. april 2019

 

Om Koncernservice

Koncernservice er et af landets største fællesadministrative centre. Vi betjener Københavns Kommunes syv forvaltninger med styring af økonomi, løn- og personaleadministration. Det er vores mål at effektivisere og optimere administrative arbejdsgange og sikre et højt serviceniveau, så kommunens 45.000 medarbejdere kan koncentrere sig om at levere velfærdsydelser af høj kvalitet. Vi er ca. 700 ansatte og blandt landets største shared service centre. Læs mere om os på: www.koncernservice.kk.dk.

Del dette job

Kontakt

Københavns Kommune, Koncernservice

Adresse 1
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Adresse 2
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Praktisk information
Oprettet
01-04-2019
Udløber
22-04-2019
Kviknummer
LJA-72088946
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Politik og samfund, Økonomi og regnskab
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune, Koncernservice

Adresse
Borups Allé 177
2400
København NV
Danmark
Praktisk information
Indrykket
01-04-2019
Ansøgningsfrist
22-04-2019
Kviknummer
LJA-72088946
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Administration, Politik og samfund, Økonomi og regnskab
Beliggenhed