Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademisk konsulent til Fællessekretariatet

Fredericia Kommune

Fredericia, Syd- og Sønderjylland

Indrykket
21-10-2020

Kan du levere politisk betjening i topklasse?

De politiske ambitioner i Fredericia Kommune er tårnhøje, hvor målet er en sund økonomi, stigende vækst og fremragende velfærdstilbud til kommunens borgere. Realiseringen heraf kræver en politisk betjening i topklasse, og en direktion som formår at realisere de mange udviklingsprojekter, som byrådet sætter i søen.

 

Vi søger nu en akademisk konsulent, som sammen med de øvrige medarbejdere i Fællessekretariatet kan varetage betjeningen af byråd og direktion.

 

Opgaver

Vores nye kollega skal indgå i teamet Byrådssekretariatet, som er bindeleddet mellem kommunens koncernområder, byråd og direktion. Hovedopgaven er at yde en professionel betjening af byråd, borgmester og direktion.

 

Vi tilbyder en attraktiv og til tider også travl stilling, hvor du kommer til at sidde der, hvor beslutningerne træffes. Opgaverne er mangeartede og omfatter bl.a. rådgivning til den øvrige del af organisationen, kvalitetssikring af dagsordner til byråd og direktion, udarbejdelse af sagsfremstillinger, formidling, koordinering og planlægning af møder m.m.

 

Jobbet kræver politisk tæft og en løsningsorienteret tilgang til opgaverne, når de mange ønsker fra politikere og direktion skal realiseres i praksis. Det kræver veludviklede samarbejdsevner, når vi som samlet organisation skal lykkes med at komme i mål. Jobbet indeholder således gode muligheder for både personlig og faglig udvikling. Du skal forvente, at ingen dage er ens og ofte byder på nye opgaver, som skal løses nu og her.

 

Vi forventer, at du

  • har en uddannelse på akademisk niveau

  • har blik for de gode processers betydning for opgaveløsningen, men også sætter en ære i at levere resultater hver gang

  • er serviceorienteret, også når det til tider går stærkt

  • har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner

  • har forståelse for og gerne erfaring med politisk betjening

  • har et godt kendskab til offentlig ret uden, at du nødvendigvis er uddannet jurist

  • er en holdspiller, som formår at samarbejde internt i teamet og med de mange kolleger i koncernområderne.

 

Om os

Du bliver en del af staben Økonomi og Personale, som består af afdelingerne Fællessekretariatet, Koncern HR, Budget og Analyse, IT, Koncernservice og Borgerservice.

Du bliver organisatorisk placeret i Fællessekretariatet i teamet Byrådssekretariatet, som p.t. består af fem medarbejdere. Vi skal i nærmeste fremtid have stillingen som sekretariatschef for Fællessekretariatet besat, hvor det kan forventes, at vi kommer til at arbejde videre med udviklingen af den politiske betjening.

 

Vi har fokus på vidensdeling, samarbejde i hele organisationen og en teamkultur, hvor vi har en åben og nysgerrig tilgang til opgaveløsningen i et godt internt læringsmiljø, hvor vi benytter hinanden som sparringspartnere i de opgaver, vi bliver stillet overfor.

Vi har en mangfoldig hverdag, hvor vi lægger vægt på en professionel tilgang til opgaverne, et godt kollegialt sammenhold og en naturlig interesse for et godt socialt samvær.

 

Vi tilbyder

  • Spændende og udfordrende arbejdsopgaver

  • Et godt arbejdsmiljø hvor humor præger hverdagen

  • Fleksible arbejdstider

  • Mulighed for hjemmearbejde

  • Gode kollegaer.

 

Kunne du tænke dig et arbejde med stor selvstændighed og betjening af byråd og direktion i en moderne politisk ledet virksomhed, så søg jobbet.

 

Vil du vide mere

Spørgsmål vedrørende stillingen kan rettes til økonomi- og personalechef Tommy Abildgaard, 20 97 56 05 eller chefkonsulent Charlotte Jakobsen, 40 73 58 53.

 

Løn- og ansættelsesforhold

I henhold til gældende overenskomst.

 

Arbejdstid - 37 timer ugentligt.

 

Tiltrædelse 1. januar 2021.

 

Send ansøgning online

Fredericia Kommune benytter et elektronisk rekrutteringssystem. Du opfordres til at sende din ansøgning, CV og relevante erfaringsbilag online. Læs mere om onlineansøgning via www.fredericia.dk

 

Ansættelsessamtaler

Ansættelsessamtaler finder sted torsdag den 19. november 2020 i tidsrummet kl. 09.00 16.00.

 

Som udgangspunkt afholdes samtaler med fysisk fremmøde, men afhængig af udmeldingerne i forhold til Covid-19, kan der blive tale om digitale samtaler.

 

Ansøgningsfrist 15. november 2020.

 

Tiltrædelse:

1. januar 2021

 

Stillingsbetegnelse:

Akademiker

 

Jobkategori:

Administration og sagsbehandling

 

Jobtype:

Fastansættelse

 

Kontaktoplysninger:

Økonomi- og personalechef

Tommy Abildgaard

20 97 56 05

 

Chefkonsulent

Charlotte Jakobsen

40 73 58 53

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Fredericia Kommune

Adresse 1
Gothersgade 20
7000 Fredericia
Danmark
Adresse 2
Gothersgade 20
7000 Fredericia
Danmark
Praktisk information
Oprettet
21-10-2020
Udløber
15-11-2020
Kviknummer
LJA-81294885
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Fredericia Kommune

Adresse
Gothersgade 20
7000
Fredericia
Danmark
Praktisk information
Indrykket
21-10-2020
Ansøgningsfrist
15-11-2020
Kviknummer
LJA-81294885
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed