Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademikere med flair for styring og lyst til at gøre en forskel for beredskaber

Rigspolitiet - Center for Beredskabskommunikation

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
23-10-2020

København, Rigspolitiet, Koncernstyring, Center for Beredskabskommunikation

Har du lyst til at arbejde tværfagligt og brænder du for at gøre en forskel for de danske beredskabers evne til at kommunikere og samarbejde sikkert i kritiske situationer? Eller vil du gerne arbejde med økonomistyring og analysearbejde både i vores drift og i vores store projekter? Så er det måske dig vi søger til en af vores generaliststillinger.

Center for Beredskabskommunikation (CFB) driver og udvikler de kommunikationsløsninger, som sikrer de danske beredskabers evne til effektivt at kommunikere og samarbejde i kritiske situationer. Vores primære opgave er at sikre drift, korrekt anvendelse og udvikling af beredskabernes fælles radionet SINE (SIkkerhedsNEt), der anvendes af ca. 45.000 brugere. SINE anvendes på tværs af politi, redningsberedskab, sundhedsberedskab, forsvar, Beredskabsstyrelsen og en række private aktører. CFB har også ansvar for politiets 112-system.

Til daglig arbejder vi tæt sammen med de forskellige danske beredskaber, leverandører og beslutningstagere. Vores mål er at skabe tryghed og sikkerhed i kommunikationen ved alle beredskabsmæssige indsatser fra dagligdagens uheld til store, krævende hændelser.

CFB består af ca. 25 medarbejdere med vidt forskellige fagligheder spændende fra ingeniører over beredskabsfaglige til generalister. Vi når de bedste resultater, når vi arbejder sammen på tværs af vores forskellige fagligheder og i nært samspil med både interne interessenter og de forskellige danske beredskaber.

Din nye hverdag generalister med forskelligt fokus

Generalist med fokus på beredskabskommunikation, radionettet SINE og 112 systemet

Vigtigst af alt brænder du for at være med til at forbedre grundlaget for effektive beredskabsmæssige indsatser. Din hverdag er varieret og omfatter beredskabsfaglige, kommunikative og projektorienterede aspekter. Du bliver en del af CFBs sektion for Udvikling og Anvendelse, og afhængig af dine ønsker, kompetencer og erfaring får du ansvar for opgaver inden for følgende områder:

  • Koordination og styring af vores arbejde med anvendelsen af beredskabsnettet SINE og 112 systemet

  • Kommunikations- og formidlingsopgaver om anvendelsen af SINE og 112 systemet, udarbejdelse af interne beslutningsoplæg, analyser og anden sagsbehandling.

  • Planlægning og gennemførelse af undervisning og små og store møder med de danske beredskaber i samarbejde med kolleger fra CFB. Aktiviteterne afholdes rundt om i Danmark, hvorfor der vil være nogen rejseaktivitet.

  • Projektopgaver på vores udviklingsprojekter inden for fx. næste generation af radionettet SINE eller næste generation af 112-systemet.

 

Generalist med fokus på økonomi og analysearbejde

Vigtigst af alt brænder du for styring og administrative processer. Du har en klar forkærlighed for økonomi og regneark, da du er tovholder på vores interne økonomistyring i tæt samarbejde med Rigspolitiets økonomiafdeling. Du bliver en del af CFBs sektion for Teknik og Drift, og afhængigt af dine ønsker, kompetencer og erfaring, kan du ud over økonomiopgaven få ansvar for opgaver inden for følgende områder:

  • Koordination og styring af møder og rapportering i vores samarbejde med interne interessenter

  • Projektopgaver på vores udviklingsprojekter indenfor fx. næste generation af radionettet SINE eller næste generation af 112-systemet.

  • Kontraktstyring og driftsopfølgning i forhold til vores leverandører

  • Behandling af ansøgningssager fra beredskaber og andre aktører i forbindelse med deres tilslutning til SINE.

 

Vores nye kollegaer - Selvstændige og engagerede akademikere

Du har en akademisk uddannelse af fx. samfundsvidenskabelig eller humanistisk karakter. Vi ser gerne at du har nogle års erhvervserfaring, som er relevant for den stilling du søger. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til de danske beredskaber, men det er ikke et krav.

Du er fagligt initiativrig og engageret, og du kan lide at arbejde med en blanding af drifts- og udviklingsopgaver. Du har en metodisk tilgang til dine arbejdsopgaver, du formår at holde overblik og du leverer resultater i høj kvalitet. Du motiveres af en hverdag, der rummer nye udfordringer og forskellige aktiviteter, og du trives fint med, at tingene ofte forandrer sig. Du har en skarp pen og er rutineret i at skrive, både notater, indstillinger til beslutningsfora og informationsmateriale til kolleger og interessenter.

Som person er du dygtig til at skabe gode relationer og at samarbejde på tværs, både internt i centeret, med andre afdelinger i Rigspolitiet og med de forskellige danske beredskaber. Herudover har du en god portion humor og lyst til at bidrage til det positive arbejdsmiljø.

Ansættelsesforhold

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du bliver indplaceret som fuldmægtig eller specialkonsulent på baggrund af kvalifikationer.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiets Center for Beredskabskommunikation med adresse på Nimbusparken 24, 2000 Frederiksberg.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder for Teknik og Drift Troels Schmidt Jensen på telefon 2566 8374 eller sektionsleder for Udvikling og Anvendelse Marie Gomard på telefon 2518 4222. Generel information om politiet og SINE findes på www.politi.dk og www.sikkerhedsnet.dk. Du bedes i din ansøgning tilkendegive hvilken af de beskrevne stillinger du ønsker at komme i betragtning til.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde 1. samtaler mandag d. 23. november og tirsdag d. 24. november 2020 samt 2. samtaler fredag 27. november 2020.

Ansøgningsfrist: 16. november 2020


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Rigspolitiet - Center for Beredskabskommunikation

Adresse 1
Nimbusparken 24
2000 Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
23-10-2020
Udløber
16-11-2020
Kviknummer
LJA-81302547
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Rigspolitiet - Center for Beredskabskommunikation

Adresse
Nimbusparken 24
2000
Frederiksberg
Praktisk information
Indrykket
23-10-2020
Ansøgningsfrist
16-11-2020
Kviknummer
LJA-81302547
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed