Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademiker til udbudsfunktion

Beskæftigelsesministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
21-11-2019

Kan du lide projektledelse, og vil du arbejde med udbud og indkøb. Tænker du kommercielt og har du lyst til at være med til at bringe Beskæftigelsesministeriet i front inden for strategisk indkøb og udbud? Så har vi en spændende stilling i Koncernstyring.

 

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked

I Beskæftigelsesministeriets departement arbejder vi dagligt og tæt sammen med ministeren om at omsætte politikernes visioner til faktiske løsninger, som borgerne mærker i deres hverdag. Sammen med styrelserne har vi ansvaret for altid at give ministeren det bedst mulige grundlag af relevant og tilgængelig viden at træffe sine beslutninger på. Det er vores kerneopgave at understøtte ministeren og Folketinget ved rettidigt at afsøge, gennemarbejde, analysere og forberede materiale på højt fagligt niveau og indgå i saglig dialog om det. Som departement er det samtidigt vores opgave at sætte retning for hele ministerområdet. Og det gør vi via effektiv styring og ledelse.

 

Her kommer du altså helt ind i centrum af den faglige og politiske proces og får fingrene ned i problemstillinger og løsninger, som involverer milliarder af skattekroner og får mærkbare konsekvenser for tusindvis af mennesker.

 

Du kan læse mere om os på www.bm.dk.

 

Vær med i front inden for udbud og indkøb i staten

I Koncernindkøb har vi ansvaret for, hvordan hele Beskæftigelsesministeriet anvender og håndterer indkøb og udbud af alt fra bygningsomkostninger, it og telefoni til konsulentydelser. Samlet køber vi i ministeriet ind for en halv milliard kr. om året. Vi vil være i front, og er i fuld gang med at udvikle udbuds- og indkøbsområdet. Vi styrker den strategiske front ved at skabe stærke ledelsesværktøjer, og vi forbedrer de konkrete indkøb gennem enkle digitale værktøjer.

Koncernindkøb består af fire medarbejdere, herunder en faglig leder. Du skal være med til at skabe rammen om koncernindkøbs aktiviteter, og i et tæt samspil med ministeriets styrelser skal du være med til at sikre, at vi køber økonomisk forsvarligt og effektivt ind i ministeriet.

 

Dine primære opgaver bliver at:

  • være projektleder i hele udbudsprocessen fra markedsafdækning, udarbejdelse af udbudsmaterialet, gennemførsel af selve udbudsprocessen, til implementering og kontraktstyring

  • indgå indkøbsaftaler og proaktivt understøtte ministeriets indkøbsaktiviteter

  • have dialog med markedet og der igennem opnå kommerciel indsigt

  • rådgive medarbejdere i ministeriet om indkøb og udbud

  • sekretariatsbetjene vores ministerium indenfor indkøb og udbud

  • udarbejde indkøbsanalyser for at sikre strategiske og effektive indkøb

  • føre tilsyn på området i hele ministeriet.

 

Bliv vores nye kollega

Vi forestiller os, at du:

  • har en akademisk uddannelse som cand.merc.jur., cand.jur., cand.scient.pol. eller lignende

  • har lyst til/erfaring med at arbejde med udbud og indkøb i offentlig regi

  • har lyst til/erfaring med at arbejde med interne og eksterne forhandlinger i forbindelse med udbud og enkeltstående indkøb

  • vil lære eller allerede kan din udbudsret

  • har en kommerciel indstilling og lyst til/erfaring med at have markedsdialog

  • har lyst til sekretariatsbetjening og er god til at samarbejde og skabe relationer

  • er analytisk stærk og kan tænke strategisk

  • er god til at formidle komplekst materiale kort og let forståeligt.

 

Vi finder løsninger sammen

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er departementet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

 

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. februar 2020.

Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten.

 

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte faglig ansvarlig for Koncernindkøb Heidi Laanstra på tlf. 2032 5644 eller mail hlaa@bm.dk eller kontorchef Stine Sørensen på tlf.nr. 2089 9942 eller mail ssl@bm.dk.

 

Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Jóna Thomsen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf. 7220 5272.

 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne.

 

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest mandag den 9. december 2019.

 

Vi forventer at afholde samtaler i uge 50-51.


Del dette job

Kontakt

Beskæftigelsesministeriet

Adresse 1
Holmens Kanal 20
1060 København K
Danmark
Web
Adresse 2
Holmens Kanal 20
1060 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
21-11-2019
Udløber
09-12-2019
Kviknummer
LJA-77676276
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Beskæftigelsesministeriet

Adresse
Holmens Kanal 20
1060
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
21-11-2019
Ansøgningsfrist
09-12-2019
Kviknummer
LJA-77676276
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed